9000 PUHALTIMEN ESIVASTUS SÖKÖ ??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
fast67
"Kaasari"

9000 PUHALTIMEN ESIVASTUS SÖKÖ ??

Viesti Kirjoittaja fast67 »

Elikkäs toimii vaan kovimmalla asennolla, onko siis tuo lämmityslaitteen puhaltimen esivastus rikki ??? vai??
mistä kohtaa löytyy kyseinen osa ja pystyykö itse korjaamaan vai pitääkö hommata uusi ja mistä kannattais kysellä, kiitos etukäteen.
T minä joka palasin parin vuoden tauon jälkeen tonnariin, onneksi.
jpjk
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

En viiti omaa threadia tehdä aiheesta, josta on niin paljon keskusteltu, mutta:

Mulla ei oo pariin kuukauteen auto hönkinyt minkäänlaista ilmaa. Moottori on vaihdettu (toimiva, pyörii 12v suorasyötöllä), Darlington transistori vaihdettu ja komponentit mitattu toimiviksi. Sulakekin vaihdettu ja mitattu, että sinne tulee jännite, ACC2 paneeli on melkeempä pakosti ehjä, koska _kaikki_ toiminnot ovat täysin normaaleja. Lämpötilaa pystyy säätämään, joskin ajoviima on ainut joka puhaltaa ilmaa sisälle. Samalla läpät liikkuvat kun kalibroin ACC-yksikön. Sisäilmankierto ei ole jumittunut kiinni, koska napin painamisella on selvä vaikutus.

Lisäksi kuukaus sitten kun moottori leipo kiinni, niin kojetaulun kannen tuuletusaukoista nousi lievää savua. Otin sulakkeen irti ja ACC:n pois päältä. Pari viikkoa sen jälkeen pistin ACC:n taas päälle ja tupsahti kunnon savupilvi sisälle. Mikä sieltä on voinut palaa? Haisi niin puhtaasti elektroniikkasavulle, että jokin piiri on kärynnyt. Mutta se akvaariossa oleva ohjauspiiri (?) oli melko prima-kunnossa, lievää tummuutta lukuunottamatta (mikä näytti imo normaalilta 15v vanhalta piirilevyltä). Eikä transistorikaan näyttänyt yhtään hätää kärsineeltä.

Nyt alkaa olla ideat totaalisen lopussa, kellään ideoita? tuota ACC paneelia pitää vielä yrittää vaihtaa, mutta mitä ihmettä tuolla muuta on vielä puhaltimen moottorin pyörimiseen vaikuttavia tekijöitä?
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Vastaa Viestiin