Automaatti rintintin....

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Automaatti rintintin....

Viesti Kirjoittaja herba63 »

-87 tomaatti loota sanoi rintintin kun laitoin N:ältä D:eelle jonka jälkeen ei ottanut enää mitään pykälää silmään. Öljyt pysyvät sisällä.

Jopa P:eellee keppiä työntäessä rilisee, vedettiin pimeällä eilenillalla tuohon pihalle, piti vedettäessä pientä rilinää nopeuden mukaan(moottori kävi vetämisen ajan).

Olisiko heittää hyviä arvauksia jotta mistä johtuu moinen?

Onneakin oli matkassa, olin juuri kääntymässä huoltoasemalle tankaamaan ja säästyipä tuo 65€ :lol:
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

:evil: Otan osaa
Tuosta viasta en osaa äkkiseltään sanoa mitään, mutta paljonko on ajettu ja miten öljynvaihdot? Temppuiliko miten aikasemmin? Esim P:llä kun varovasti kaasutti niin nytkykö ja kolisi?
9000 CD 2.3 -90
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Mimmi kirjoitti:En valitettavasti minäkään osaa vastata tuohon. Automaattilaatikkoja korjaa pääkaupunkiseudulla ainakin Powermatic ja Helsinki Automatic Center Jaakko Husso.
Powermaticista on omakohtaisia hyviä kokemuksia (ei kuitenkaan SAABilla) ja Husso on hyvämaineinen.
Powermaticista on kuulunut monella suunnalla hyvää niin työssä kun hintatasossakin.

Ehkä viisain ratkaisu voi tuohon olla kun etsii käytetyn laatikon,
remonttien hinnat ovat aika tyyriitä.

Yksi villi arvaus on että momentinmuunnin on hajonnut, koska kaikki vaihteet poistuneet. Monasti momentinmuuntimen rikkoutuminen särkee laatikonkin, muuntimesta pääsee laatikkoon kappaleita.

Hyvä merkki on että öljyt kesti sisällä, olen nähnyt useita jenkkilootia jotka on päästäneet öljyt ja joskus kalutkin pihalle. Aika surkeista aihioista on kasanneet vielä toimivia.

Tuossa jotain poppamiehiä: http://kotisivu.mtv3.fi/ChevroletAstro/ ... tikkoasiaa

Konehuolto Siekkinen Kari

Hovilanpuisto 2 A 1
71800 Siilinjärvi
Puh: 0400-671727

Tuosta olen kuullut kanssa hyvää jenkkipiireissä ja hintataso tuolla leveysasteella voi olla ihan toista kun pääkaupunkiseudulla.
9000 CD 2.3 -90
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Siekkinen korjasi syksyllä ainakin yhden tontun loodan eikä ilmeisesti ryöstänyt silloinkaan asiakasta.
Looda muuten painaa yli 70kg, joten kandee olla nosturi myös lootalle ja käyttää pultteja ohjureina kertoi työn tehnyt kaveri.
Ihmetteli vain koeajon jälkeen kun aina isompaan vaihtaessa sutiminen vain jatkui.... :?:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Automaatti rintintin....

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

herba63 kirjoitti:-87 tomaatti loota sanoi rintintin kun laitoin N:ältä D:eelle jonka jälkeen ei ottanut enää mitään pykälää silmään. Öljyt pysyvät sisällä.

Jopa P:eellee keppiä työntäessä rilisee, vedettiin pimeällä eilenillalla tuohon pihalle, piti vedettäessä pientä rilinää nopeuden mukaan(moottori kävi vetämisen ajan).

Olisiko heittää hyviä arvauksia jotta mistä johtuu moinen?

Onneakin oli matkassa, olin juuri kääntymässä huoltoasemalle tankaamaan ja säästyipä tuo 65€ :lol:
Arvauksena vois heittää että laatikon öljypumppu on levinnyt totaalisesti.
Kuten edellä mainittu niin momentinmuunin voi olla levinnyt ja laatikosta momentinmuuntimelle tulevien akselien boorit sökönä. Jos pelkkä öljypumppu on sökö ja mitään irtotavaraa ei oo päässy liikenteeseen niin ei oo paha rasti ite korjata. Suurin homma on tosiaan sen julmetun painavan laatikon irrotus/asennus.
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Kiitos vinkeistä, juu tosiaan tuolla tonnarilla on vasta 406000 ajettu eli ei juuri mitään 8O

Arvauksia on ollut tuosta pumpusta ja akselin katkeamisesta, vapaakytkimeen, menee kuiteskin muutama päivä ennenkuin pääsen tähän projektiin, pitää saada tuo toinen ajoon ja siinä on nuo pakokaasupäästöt :evil:

Öljypumppu jos vielä laulaa nähnee tuon öljyntasosta käynnissa ja sammuksissa, ulkoiset akselit näen kunhan saan sisälle ylös ja pyörät irti.
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Vastaa Viestiin