kiekkamittari tahmaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

kiekkamittari tahmaa

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hassun hauska ominaisuus ilmeini tänä aamuna töihin lähdettäessä. Kiekkamittarin viisari nousi kierrosten mukana, mutta ei laskenut. Muutaman kilsan jälkeen alkoi laskemaan pikkuhiljaa.

Onko vastaavia havaintoja tai peräti henkilökohtaisia huoltotiedotteita?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Teme33
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2005 08:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Teme33 »

Mulla on taas päinvastainen. Kylmänä aamuna kun lähtee niin menee noin 5min ennen kuin mittari alkaa pikkuhiljaa nousta, sitten kun tulee ensimmäinen kovempi kiihdytys niin sitten se yhtäkkiä pompsahtaa ja toimii taas normaalisti, Toimimattomuus ei vaikuta mihinkään mutta se on ärsyttävä pieni yksityiskohta!
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 717
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Sama juttu mullakin, pakkasella tahmoo.
Kunhan lämpenee "matkustamo?" niin alkaa näyttää oikein.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Vika voi olla tällainen, jos autossa uudemman mallinen sähköinen rpm-mittari.

Mulla mittari humppasi hetken, kun jännite akussa oli liian matalalla. Latauksen merkkivalo oli mittaristosta palanut, josta syystä laturi ei saanut heti startissa herätevirtaa, vaan lataus alkoi vasta myöhemmin kun moottori/laturi vähän lämpeni ja sai tarpeeksi kierroksia +2000rpm ---> vaihdoin lampun ja lataus alkaa heti, joten kiekkamittari saa tarpeeksi jännitettä heti alusta, ja ei humppaa. Latauksen merkkivalonhan pitää syttyä startissa kun avain on "virta päällä" asennossa. Vaihdoin myös akun parempaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Minulla on vm 97 CS:ssä vastaavanlainen vika. Ajoittain jää jumiin n. 2200 rpm:ään. Kun koputtaa mittaristoon niin viisari palautuu vilauksessa oikealle lukemalle. Epäilen juotoshäikkää kierroslukumittarissa.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vastaa Viestiin