2.3T moottori 2.0 tilalle ?
2.3T moottori 2.0 tilalle ?
niin, 9000i CC vm -90 moottorissa venttiilivika ym..
miten jos sinne laitetaan 2,3turbokone vm -91?
minkälaisia ongelmia on odotettavissa?? (vaihtomoottori
tulee laatikolla)
hm...
/r
miten jos sinne laitetaan 2,3turbokone vm -91?
minkälaisia ongelmia on odotettavissa?? (vaihtomoottori
tulee laatikolla)
hm...
/r
Re: 2.3T moottori 2.0 tilalle ?
Ite tein tuon homman -86:seen hiljattain..oli kyllä isompi urakka mitä alkuun kuvittelin. Laatikko käy kummasta tahansa, mutta jos säilyttää 2.0 lootan, aapparin vetari menee vaihtoon ja lootasta jää yksi pultinpaikka tyhjän päälle. Samaten laturi ja ohjaustehostin ei mahdu pyörimään ilman pyöräkotelon laikkausta. Ohjaustehostimen säiliön paikkaa joutu muuttamaan, öljyjäähyn letkut ei käy ristiin, apurungon joutuu vaihtamaan tai käyttämään takimmaisena hydraulitukena 2.0 koneen tukea ja lisäks jouvut tuossa tapauksessa tekemään erinäisen homman sähköhommia. Järkeehän siinä ei oo, mutta harrasteena meneeandr kirjoitti:niin, 9000i CC vm -90 moottorissa venttiilivika ym..
miten jos sinne laitetaan 2,3turbokone vm -91?
minkälaisia ongelmia on odotettavissa?? (vaihtomoottori
tulee laatikolla)
hm...
/r

Foxbody turbo
Miksi siinä sähköjä pitäis muuttaa? Laitaa ne vermeet jotka oli edellisessä koneessa? Miksi se di pitäisi sinne siirtää... tietty jos haluaa tehdä tuollaisen harjoituksen niin tietty sitten mutta ei kai se mitenkään välttämätön juttu ole?Boiga kirjoitti:aika paljo joutuu sähköjen kanssa takkuamaan... taitaa tuo olla di mallinen tuo -91 2.3T
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Taas tulee mieleen esim. lyhyt-/pitkälohkon kampiakselin asennon tunnistin. Mitenkäs tollasen B202 ero B234:ään? vai voiko tuon hihnapyörän tunnistimineen heittää vanhasta vai onko menetelmä sama molemmissa?V-M kirjoitti:Miksi siinä sähköjä pitäis muuttaa? Laitaa ne vermeet jotka oli edellisessä koneessa? Miksi se di pitäisi sinne siirtää... tietty jos haluaa tehdä tuollaisen harjoituksen niin tietty sitten mutta ei kai se mitenkään välttämätön juttu ole?Boiga kirjoitti:aika paljo joutuu sähköjen kanssa takkuamaan... taitaa tuo olla di mallinen tuo -91 2.3T
V-M
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Entäs jos hommaakin vanhemmasta turbotonnarista perinteisen virranjakajan ja nokka-akselin mihin sen saa kiinni niin johdotus vähenee aika lailla.
Onko toi -90:nen jo kattipeli?
Jos on niin ruisku tarvinnee silloin olla tuon 2.3T:n muuten senkin voi korvata vanhemmalla. Saattaahan tuossa joku hepo jäädä laitumelle mutta iivariin verrattuna ei ole varmaan niin vakavaa.
Plussana olisi ettei tarttis vara-DI:tä kuljettaa kontissa ja kevyt piristäminenkin on hieman edullisempaa jos vaan kolvi pysyy kädessä.
Onko toi -90:nen jo kattipeli?
Jos on niin ruisku tarvinnee silloin olla tuon 2.3T:n muuten senkin voi korvata vanhemmalla. Saattaahan tuossa joku hepo jäädä laitumelle mutta iivariin verrattuna ei ole varmaan niin vakavaa.

Plussana olisi ettei tarttis vara-DI:tä kuljettaa kontissa ja kevyt piristäminenkin on hieman edullisempaa jos vaan kolvi pysyy kädessä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Eikös nokkassa ollut kolo valmiina? tai jos ei ole niin tekee siihen nokkaan hahlon? ja sitten se "blommi" kannen päästä pois ja jakaja paikalleen?tetammi kirjoitti:Entäs jos hommaakin vanhemmasta turbotonnarista perinteisen virranjakajan ja nokka-akselin mihin sen saa kiinni niin johdotus vähenee aika lailla.
Onko toi -90:nen jo kattipeli?
Jos on niin ruisku tarvinnee silloin olla tuon 2.3T:n muuten senkin voi korvata vanhemmalla. Saattaahan tuossa joku hepo jäädä laitumelle mutta iivariin verrattuna ei ole varmaan niin vakavaa.![]()
Plussana olisi ettei tarttis vara-DI:tä kuljettaa kontissa ja kevyt piristäminenkin on hieman edullisempaa jos vaan kolvi pysyy kädessä.
Kyllä se katti toimii kaasarin kanssakin, ei se edellytä ruiskua.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: jep
Tuli mieleen että onkos "vähäpäästöinen" 91" vapari tonnari mahdoton muuttaa turboksi (2.0T)andr kirjoitti:yes, autossa katti ja ruisku
/r
En kehtaa uutta aihetta tehdä...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Re: jep
On mahdollista, jos ottaa tekniikan samanikäisestä.Doomrider kirjoitti:Tuli mieleen että onkos "vähäpäästöinen" 91" vapari tonnari mahdoton muuttaa turboksi (2.0T)andr kirjoitti:yes, autossa katti ja ruisku
/r
En kehtaa uutta aihetta tehdä...
Foxbody turbo
Nyt iski hulvari, mites jos yrittää laittaa mv6 omegan koneen cc-tonnariin?
Taitaa mennä järjettömäksi.
Mutta kun
kaveri on suunnitellut vaihtaa ko. omegaan 4.0 senatorin koneen, ja jäis ylimääräine v6. Tosin ei sitäkään ole vielä selvitetty että antaako katsastusviranomaiset luvan omegan muuttamiseen. Veikkaan että ei kun koneen koko kasvaa liikaa ja b-omegassa ainakaan, jos a-omegassakaan millään huijauksilla, ei voi käyttää lotus omegaa verrokkina.
No nämä nyt vaan harrastusmielessä.
Taitaa mennä järjettömäksi.
Mutta kun

No nämä nyt vaan harrastusmielessä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo