paineista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

paineista

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

tonnarin renkaissa on n. 2kiloo imusarjassa yksi kilo ja kuskin
veren paine 135/80 ulkoilma 1028 veren paineen ja ulkoilman
paineen yksiköstä ei oo tietoo. mutta paljonko pitäs olla suutin tukkissa
että ei kuskin paineet ala nousta eli mitä on vakio säätimellä ja
mihin arvoon sädetään sillä säädettävällä että ei noi imu sarjan
paineet mee hukkaan. ja kyse on 2,0 t koneesta ilman kattia.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

mutta ?

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

joo joo mutta mikä olis se oikea paine että ei mee laihalle kun
antaa happee koneele.
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

vakio paineet riippuu vuosimallista -85 - n.-89 2.5 bar yli imusarjanpaineen -89 2.8 bar yli imusarjanpaineen. Jos meinaa antaa koneelle lisä happea niin kannattaa säädättää penkissä, koska kukaan ei voi kertoa oikeita paineita "tuulesta temmaten :roll: ". Tai laittaa lamda anturin ja seos mittarin 8) .
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: paineista

Viesti Kirjoittaja Ansis »

YKÄ kirjoitti:tonnarin renkaissa on n. 2kiloo imusarjassa yksi kilo ja kuskin
veren paine 135/80 ulkoilma 1028 veren paineen ja ulkoilman
paineen yksiköstä ei oo tietoo.¨.
Ulkoilmanpaineen yksikkö on hehtopascal (hPa) mutta mikäs on verenpaineesa?
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

en tiijä

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

en tiijä, min tiijän, sen tiijän mit en tiijä sit en tiijä.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

romilleissa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

jotain mitattiin romilleissa mutta ei tuu mieleen mitä kun on niin kaljoisaan
loman kunniaksi heh hehh hyvä selitys.
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Mimmi kirjoitti:Verenpaineta mitataan yleensä elohopeamillimetreissä (mmHg).
Myöskin "itäsuomalaisten" MI-8 keskiraskaan kopterimme ja edesmenneitten MiG-21 bis-häätäjien korkeusmittarin lukema on mmHg-yksikössä, eli mittaa suoraan verenpainetta. :wink:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Eikös ryssän korkumittarissa lukemat ole metreissä, vertailupaineen ollessa hehtopascaleita? Sen sijaan jenkit suosi(i) elohopea tuumia.
Eipä taida kuitenkaan korkeusmittari tykätä verenpaineenmittauksesta koska se on tarkoitettu alle 1070 hPa.n paineen mittaukseen,
menipä taas mittariopin puolelle :lol:
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Joo, tottakai sinne tuli kömmähdys, kun vaan kirjoittaa, eikä ajattele mitään. :evil:
Korkeusmittarin näyttö ainakin MI-8:ssa on metreinä, ja paineasetus, jolla korkeusmittari säädetään näyttämään tukikohdan alueella vallitsevaa ilmanpainetta vastaavaa lukemaa, ilmoitetaan siis elohopeamilleinä mmHg(kuten verenpainekin.) :wink:

Eli jos oisin tulossa illalla laskuun kentälle, josta lähdin aamupäivällä, ja ilmanpaine on laskenut päivän aikana enkä ruuvaa uutta lukemaa mittariin, se näyttää liikaa ja huonoissa näkyvyysoloissa käy sitten niin, että maankamara tulee vastaan , vaikka mittari näyttää vielä korkeutta. Näin kävi joku vuosi sitten Tampesterilaisten SAAB Drakenille, joka tuli paineasetusvirheen vuoksi tonttiin täällä meilläpäin.Siinä oli kyllä millibaarimittari, mutta sama on periaate. (Ainoa DK muuten muntietääkseni , mikä on Suomessa tuhoutunut maahansyöksyssä, eli luotettavia olivat!) OOOFFFFTOPIC
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

OFFTOPIC:
(Ainoa DK muuten muntietääkseni , mikä on Suomessa tuhoutunut maahansyöksyssä, eli luotettavia olivat!)
Varsinkin lentokoneiden kohdalla on sanonta "tieto lisää tuskaa" osoittanut paikkansa pitävyyden... meillä totesi jo vanhempi poikakin (4v) että: "Ei viittis mennä Legolandiin ainakaan talvella lentskarilla kun niitten hydrauliikkasysteemit on sellasia paskoja"... tiedä sitten kenen puheluita on sivusta kuunnellut :oops:

Kommentti tosin jatkui: "... pääsiskö legolandiin muuten saabilla?"

-J-
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kommentti tosin jatkui: "... pääsiskö legolandiin muuten saabilla?"
Viggenillä pääsis? :wink:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin