tuulilasi tonnariin
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
tuulilasi tonnariin
Tervehdys
Pitäisi uusi lasi hommata tonnariin 89 vuosimallin CD. Lasi on kohta kokomatkan halku pitkittäin.
Mitä olette maksaneet vaihdosta lasi+työ Hyvinkää-Järvenpää akselilla? Eräs liike tarjosi itseään 350e hintaan. Tuntui niin kovalta...
Voikohan lasin vaihtaa itse? Kokemuksia?
Noh, ehkä laitatan lasin. Semmoista poikkitukea (tuolla tuning puolella) konehuoneeseen voisi harkita, kun tuntuu tonanrin lasit halkeavan helposti. Ekana meinaan kuitenkin potkaista vanhan lasin pihalle ja putsata ruosteet pois tuulilasin tiivisteen alta/rajalta.
Saako muuten ajaa ilman tuulilasia lasifirmaan vai loppuuko poliisilta huumori?
terv,
Timo
Pitäisi uusi lasi hommata tonnariin 89 vuosimallin CD. Lasi on kohta kokomatkan halku pitkittäin.
Mitä olette maksaneet vaihdosta lasi+työ Hyvinkää-Järvenpää akselilla? Eräs liike tarjosi itseään 350e hintaan. Tuntui niin kovalta...
Voikohan lasin vaihtaa itse? Kokemuksia?
Noh, ehkä laitatan lasin. Semmoista poikkitukea (tuolla tuning puolella) konehuoneeseen voisi harkita, kun tuntuu tonanrin lasit halkeavan helposti. Ekana meinaan kuitenkin potkaista vanhan lasin pihalle ja putsata ruosteet pois tuulilasin tiivisteen alta/rajalta.
Saako muuten ajaa ilman tuulilasia lasifirmaan vai loppuuko poliisilta huumori?
terv,
Timo
Tossa viimekesänä faija vaihto tohon meidän tonnariin lasin itte. Asennusjäki ei tietenkään ole mikään maailman paras kun se lasin alkuperänen tiiviste ei tullut ehjänä takaisin niin piti sitä sitten hiukan korjailla.. Tuulilasi löyty vissiin romikselta eikä ollu hinnalla pilattu.Voikohan lasin vaihtaa itse? Kokemuksia?
Eli ei mikään mahdoton homma ja huomattavasti halvempi kuin viedä se jollekkin pajalle..
curry
Hintaeroja on varmasti; itselle vaihdettiin 3v. sitten maalauksen yhteydessä lasi, maalari-peltiseppä-kolarikorjaaja otti yhteensä 50€ työstä ja tiivisteestä, itse hommasin sävylasin himmennysraidalla hintaan 70€. No, tähän hintaan se olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta:
Lasi irtosi ensimmäisen talven jälkeen A-pilareista. Pilarin ja lasin väliin tuli pieni rako, joka ajoviimassa suureni lasin myötäessä. Vihellys oli melkoinen . Lielahdessa irrottivat sitten oikein "alan liikkeessä" lasin kokonaan, ja liimasivat uudelleen. Lisälaskua tuli 50€, eli saavutettu säästö hupeni aika pieneen.
Onnea 1): lasi ei lentänyt tielle, eikä hajonnut paikalleen kuopissa tms. Onnea 2): lasi oli kauttaaltaan niin huonosti kiinni, että lähti hyvin ehjänä irti . Kuulemma primerointi oli puutteellinen joko tekotavan tai aineiden puolesta.
Oppia: "Juoksee Halvimman Perässä":n kannattaa koittaa varmistaa mahdollisimman tarkasti, että tarjouskilvan voittaja halvasta hinnasta huolimatta TIETÄÄ MITÄ TEKEE.
Lasi irtosi ensimmäisen talven jälkeen A-pilareista. Pilarin ja lasin väliin tuli pieni rako, joka ajoviimassa suureni lasin myötäessä. Vihellys oli melkoinen . Lielahdessa irrottivat sitten oikein "alan liikkeessä" lasin kokonaan, ja liimasivat uudelleen. Lisälaskua tuli 50€, eli saavutettu säästö hupeni aika pieneen.
Onnea 1): lasi ei lentänyt tielle, eikä hajonnut paikalleen kuopissa tms. Onnea 2): lasi oli kauttaaltaan niin huonosti kiinni, että lähti hyvin ehjänä irti . Kuulemma primerointi oli puutteellinen joko tekotavan tai aineiden puolesta.
Oppia: "Juoksee Halvimman Perässä":n kannattaa koittaa varmistaa mahdollisimman tarkasti, että tarjouskilvan voittaja halvasta hinnasta huolimatta TIETÄÄ MITÄ TEKEE.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Kiitoksia kommenteista.
Joo, enköhän käytä ammattilaisia lasin vaihdossa. Ne pikku ruostejutut teen tosin itse.
Hyvä tietää, että kohtuuhinta on luokkaa 200-250e. Meinasi lasiliikkeen mies vissiin kokeilla minua tuolla 350e hinnalla ja koska olen huono tinkimään käännyin vain kannoillani ympäri.
terv,
Timo
Joo, enköhän käytä ammattilaisia lasin vaihdossa. Ne pikku ruostejutut teen tosin itse.
Hyvä tietää, että kohtuuhinta on luokkaa 200-250e. Meinasi lasiliikkeen mies vissiin kokeilla minua tuolla 350e hinnalla ja koska olen huono tinkimään käännyin vain kannoillani ympäri.
terv,
Timo
tuo 350e voi olla Pilkington tai Securit Saint Gobain. Eli merkkilasi. Halvempia 200e on sitten tarvikelasit, mitä kalliimman asentajat kilvan haukkuvat. Varmaan kuitenkin ajavat asiansa, kun puolta ovat melkein halvemmat.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Omani on Pilkington, ja hinta asennettuna eli 219e sisälsi myös 20e arvoisen tarvikelistan (joka ei suhise ja istuu hienosti paikalleen). Alkuperäinen lista oli turattu paikalleen jollain liimalla (eli lasi oli jo kertaalleen vaihdettu) eikä se lähtenyt ehjänä irti.peinu kirjoitti:tuo 350e voi olla Pilkington tai Securit Saint Gobain. Eli merkkilasi. Halvempia 200e on sitten tarvikelasit, mitä kalliimman asentajat kilvan haukkuvat. Varmaan kuitenkin ajavat asiansa, kun puolta ovat melkein halvemmat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki