tuulilasi tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

tuulilasi tonnariin

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Tervehdys

Pitäisi uusi lasi hommata tonnariin 89 vuosimallin CD. Lasi on kohta kokomatkan halku pitkittäin.

Mitä olette maksaneet vaihdosta lasi+työ Hyvinkää-Järvenpää akselilla? Eräs liike tarjosi itseään 350e hintaan. Tuntui niin kovalta...

Voikohan lasin vaihtaa itse? Kokemuksia?

Noh, ehkä laitatan lasin. Semmoista poikkitukea (tuolla tuning puolella) konehuoneeseen voisi harkita, kun tuntuu tonanrin lasit halkeavan helposti. Ekana meinaan kuitenkin potkaista vanhan lasin pihalle ja putsata ruosteet pois tuulilasin tiivisteen alta/rajalta.

Saako muuten ajaa ilman tuulilasia lasifirmaan vai loppuuko poliisilta huumori?



terv,
Timo
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

No suosittelisin jättämään tuon liimalasin vaihdon ammattilaiselle.

On kyllä hintaa. Täällä eräskin pulju tarjosi hinnaksi 280€ johon sisältyi työt+lasi+listat.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vihertävä sävylasi vihreällä yläreunalla asennettuna 219e Konalassa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Oho aikamoisia hintaeroja 8O syksyllä vaihdatin lasin vihreä solarkontrol lasi, lasi töineen 180eetua 8) paikka Forssa Parkkiaron autolasi
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Roissa kahden liikkeen tarjoukset 200e ja 205 töineen.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Voikohan lasin vaihtaa itse? Kokemuksia?
Tossa viimekesänä faija vaihto tohon meidän tonnariin lasin itte. Asennusjäki ei tietenkään ole mikään maailman paras kun se lasin alkuperänen tiiviste ei tullut ehjänä takaisin niin piti sitä sitten hiukan korjailla.. Tuulilasi löyty vissiin romikselta eikä ollu hinnalla pilattu.

Eli ei mikään mahdoton homma ja huomattavasti halvempi kuin viedä se jollekkin pajalle..
curry
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Pelkän tiivisteenkin voi ostaa.. tais saabin orggis olla jotain 40€ ...universaali jonkun verran vähemmän.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Hintaeroja on varmasti; itselle vaihdettiin 3v. sitten maalauksen yhteydessä lasi, maalari-peltiseppä-kolarikorjaaja otti yhteensä 50€ työstä ja tiivisteestä, itse hommasin sävylasin himmennysraidalla hintaan 70€. No, tähän hintaan se olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta:

Lasi irtosi ensimmäisen talven jälkeen A-pilareista. Pilarin ja lasin väliin tuli pieni rako, joka ajoviimassa suureni lasin myötäessä. Vihellys oli melkoinen 8O 8O . Lielahdessa irrottivat sitten oikein "alan liikkeessä" lasin kokonaan, ja liimasivat uudelleen. Lisälaskua tuli 50€, eli saavutettu säästö hupeni aika pieneen.

Onnea 1): lasi ei lentänyt tielle, eikä hajonnut paikalleen kuopissa tms. Onnea 2): lasi oli kauttaaltaan niin huonosti kiinni, että lähti hyvin ehjänä irti :lol: . Kuulemma primerointi oli puutteellinen joko tekotavan tai aineiden puolesta.

Oppia: "Juoksee Halvimman Perässä":n kannattaa koittaa varmistaa mahdollisimman tarkasti, että tarjouskilvan voittaja halvasta hinnasta huolimatta TIETÄÄ MITÄ TEKEE.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Kiitoksia kommenteista.

Joo, enköhän käytä ammattilaisia lasin vaihdossa. Ne pikku ruostejutut teen tosin itse.

Hyvä tietää, että kohtuuhinta on luokkaa 200-250e. Meinasi lasiliikkeen mies vissiin kokeilla minua tuolla 350e hinnalla ja koska olen huono tinkimään käännyin vain kannoillani ympäri.




terv,
Timo
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tuo 350e voi olla Pilkington tai Securit Saint Gobain. Eli merkkilasi. Halvempia 200e on sitten tarvikelasit, mitä kalliimman asentajat kilvan haukkuvat. Varmaan kuitenkin ajavat asiansa, kun puolta ovat melkein halvemmat.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:tuo 350e voi olla Pilkington tai Securit Saint Gobain. Eli merkkilasi. Halvempia 200e on sitten tarvikelasit, mitä kalliimman asentajat kilvan haukkuvat. Varmaan kuitenkin ajavat asiansa, kun puolta ovat melkein halvemmat.
Omani on Pilkington, ja hinta asennettuna eli 219e sisälsi myös 20e arvoisen tarvikelistan (joka ei suhise ja istuu hienosti paikalleen). Alkuperäinen lista oli turattu paikalleen jollain liimalla (eli lasi oli jo kertaalleen vaihdettu) eikä se lähtenyt ehjänä irti.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

hyvähyvä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:hyvähyvä.
Ei kait noihin taida saadakaan mitään ns. tarvikelaseja?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ainaskin ysikolmoseen saa tarvikelaseja.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Kysymys??

Onko vm 88 tonnarissa liimalasi tuulilasina? Entä vm 86 turbossa? Ajattelin ottaa turbosta lasin tohon käyttövehkeeseen, kun se ei nyt ala toimia... Mutta jos on liimalasi, ei maksa vaivaa.

ZF
Vastaa Viestiin