Sähkölasit ja sulake paukkuu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Sähkölasit ja sulake paukkuu

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Moro!

ostin tuossa ittelle tonnarin ja siinä on semmonen ongelma että tahtoo tuo etuikkunoiden sulake palaa kovin herkästi. Etenkin jos ovia aukastaan ikkunoita liikuteltaessa tai jos ovet on kokonaan auki. Mikähän siinä on :? vappuaatto-iltana ajellessa taisin viisi kertaa sinne sulakkeen vaihtaa...

Myyjä mainitsi että moottorit vois tarvita puhdistusta, että sen takia polttais aina sen sulakkeen. Mitenkähän tuo puhdistushomma oikeen tapahtuu käytännössä?



Sitten toinen juttu, pitäs saada pari virtakaapeloa takaronttiin. 33mm2 ja 25mm2. Mistäs kautta noita saa kiskottua konehuoneesta kabiinin puolelle, vai pitääkö vaan porata tulipeltiin reiät?
Viimeksi muokannut Jorppe, Ma Heinä 03, 2006 02:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kannattaa varmaan tutkia ne ovien saranoiden välissä haitarikumin sisällä menevät johdot, lienee jostain johdosta nirhautunut eriste rikki. Tuskin on moottorissa tai lasinnostinmekanismissa vika.

Haku auttaa löytämään vastauksen moneen kysymykseen, kannattaa hakea ennen kuin kysyy:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11665
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3183
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

En tiedä onko apua, mutta mulla teki k-lukko samanlaista...
Vikana oli bensatankin luukun moottorin sähköliitännässä oli hapettumaa yms skeidaa ja korjaantui kun ruippasin rostoffia liittimeen ja tumppasin takasin yhteen...

Tässäkin tapauksessa voi ihan hyvin olla, että keskikonsolille on kaatunut soodat (ts. kaljat) ja kytkimet tai liittimet hapettuneet
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

jus kirjoitti:
Haku auttaa löytämään vastauksen moneen kysymykseen, kannattaa hakea ennen kuin kysyy
Niinpä näkyy :oops: Noh, kiitos kumminkin noista avuista :) jospa se alkas kohta jysähtelemään lujempaa :wink:
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Jahas, takas aiheeseen. Purin kytkimet keskikonsolista ja kuskinovesta ovipahvin kiskoin pois. Kokeilin liittää katkaisijaan apukuskin lasin ja katkaisijassa ei näyttäisi vikaa olevan. Onko normaalia että johdot menee sinne nostimen moottorille ristiin (punanen mustassa ja toistepäin)? Sellaisen huomion tein myös, että apukuskin ikkunan katkaisijalle näyttäis tulevan kahteen nastaan 12volttia, kuskin puolella vaan yhteen. Epänormaali ilmiökö?

Ja se vielä, voiko johdossa oleva nirhauma ja sitä kautta mahdollinen jännitehäviö estää laitosta toimimasta?
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Laitoksen tomivuuteen en ota kantaa, kun olen kesälomalla. :)
Vaan jos nuo fönärit liikkuu pari kertaa dörtsit kiinni asennossa, ylös ja alas eikä mitään sähkön yms. hajua tule, etsi vika jo mainituista haitarikumien sisällöistä.
johkar
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 11:46
Paikkakunta: Lohtaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja johkar »

Minulla kaatui edellisessä autossa tuon lasinnostimen
nappulaston päälle vettä, ja sen jälkeen poltti aina sulaketta
kun apukuskin lasia yritti liikutella. Ei alkanut toimia kuivaamisenkaan
jälkeen.

Mittailin minäkin niitä piikkejä sieltä alta, ja mielestäni
12v tuli vähän toispuolisesti.

Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Jotain colajuomaa sinne on kaatunut, senverran tahmeannäköistä mössöä sieltä vielä löytyi. ja ongelma nyt ei olisi niin paha jos se ikkuna toimis oven kiinniollessa, mutta nyt ei aukea mitenkään.. Kannattaako ne haitarikumit nyt kiskasta pois sieltä vai miten sen sisällön voisi tutkia? Tietysti voisi varmaan yleismittarilla testata jännitehäviöitä ja ylipäätän virran kulkevuuden.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähkölasit ja sulake paukkuu

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jorppe kirjoitti:Sitten toinen juttu, pitäs saada pari virtakaapeloa takaronttiin. 33mm2 ja 25mm2. Mistäs kautta noita saa kiskottua konehuoneesta kabiinin puolelle, vai pitääkö vaan porata tulipeltiin reiät?
Ota konehuoneesta se muoviläpyskä pois tuulilasin edestä ja kojelauta pois niin saat vietyä akulta sen muovin alta apukuskin puoleisen kaiuttimen alle ja siellä olevasta läpiviennistä ja siitä alas ja kynnyslistojen alle... Näin minä tein. Tosin jos sulla on sirot tassut niin kai sen kaapelin saa ihan vaan ottamalla kaiuttimen pois, tosin mä oon kojelaudan irrotukses jo niin mestari, että siihen menee about 3min :P

Sähkölaseihin sen verran kantaa, että mulla toimii sähköt mut hajos hissi... Pistehitsauksista repes ja pari päivää tuli vesi tupaan kun ei ollut aikaa korjata :oops:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähkölasit ja sulake paukkuu

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mimmi kirjoitti: Tarkoitat varmaan kojelaudan kantta etkä koko kojelautaa.
:oops: Ajatuskatkos :oops:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sähkölasit ja sulake paukkuu

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

JP_Vette kirjoitti: Ota konehuoneesta se muoviläpyskä pois tuulilasin edestä ja kojelauta pois niin saat vietyä akulta sen muovin alta apukuskin puoleisen kaiuttimen alle ja siellä olevasta läpiviennistä ja siitä alas ja kynnyslistojen alle... Näin minä tein.

Sähkölaseihin sen verran kantaa, että mulla toimii sähköt mut hajos hissi... Pistehitsauksista repes ja pari päivää tuli vesi tupaan kun ei ollut aikaa korjata :oops:
Noin toimnkin jo niiden kaapeleiden kanssa, kiitos silti vastauksista!

Sen lasin kanssa olis kiva keksiä joku ratkasu kyllä. :(
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Vastaa Viestiin