Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Löytyykö mistään taulukkoa tonnareiden vaihdelootien eroavaisuuksista? Isäni '92 2.3 Turbo Tonnarissa vaihdelaatikko ääntelee pahasti ja uutta lootaa tarvis saada. Kuinka paljon eri laatikoissa on eroa välitysten ja kestävyyden suhteen? Mitä eroa 2.3 vaparin lootaan?

HEP! http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm. Mitä tarkoittaa inner drive?
#2277
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

eikö kannattaisi ennemmin se nykyinen ääntelevä laatikko korjata :?:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Johnny V4 kirjoitti:HEP! http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm. Mitä tarkoittaa inner drive?
Lieneekö tarkoittanee kytkinakselia, jota taitaa noissa kepistä vatkattavissa olla kahta eri paksuutta. :)

Tiiä noista, kun on omat kaikki Saabit olleet öljyvetoisia. :)
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Kurko kirjoitti:Lieneekö tarkoittanee kytkinakselia, jota taitaa noissa kepistä vatkattavissa olla kahta eri paksuutta.
Ei tarkoita. Inner driver on tässä tapauksessa sisempi vetarin malja.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Jamppa kirjoitti:eikö kannattaisi ennemmin se nykyinen ääntelevä laatikko korjata :?:
Paljonko on kustantanut täysrempat laatikoihin ja kuka niitä korjaisi Etelä-Suomessa?
#2277
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mulla oli 500€ sisälsi uudet laakerit. vitosen keskiosan, sekä uudet 2 ja 3 vaihteet. paja on vaajakoskella. Ko mies osaa tehdä laatikon todella hyvin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Sakari Satku
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Entä mitähän maksaa matolaatikon jousien vaihdattaminen korjaamolla? Missähän firmassa tällainen työ kannattaa teettää Varsinais-Suomessa tai Pääkaupunkiseudulla. Tonnarini automaattilaatikko nimittäin nykii ikävästi vaihtaessa.
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Re: Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.

Viesti Kirjoittaja Stene »

Johnny V4 kirjoitti:Löytyykö mistään taulukkoa tonnareiden vaihdelootien eroavaisuuksista? Isäni '92 2.3 Turbo Tonnarissa vaihdelaatikko ääntelee pahasti ja uutta lootaa tarvis saada. Kuinka paljon eri laatikoissa on eroa välitysten ja kestävyyden suhteen? Mitä eroa 2.3 vaparin lootaan?
En osaa tarkkaan sanoa noista laatikoiden eroista, mutta tuossa meidän 2.0 turbossa on 2.0i:n laatikko. Välityksissä on kyllä pieniä eroja ja kaameaa revittelemistä laatikko tuskin tulee kestämään. Peruskäytössä vaparin laatikko kuitenkin varmasti hoitaa tehtävänsä. :D
curry
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

tätäkin on varmaan käsitelty jo monesti mutta ei nopealla haulla sattunut silmään...eli mitä pitää vaihdella jos nakkaa b202 koneesta peräisin olevan lootan pitkälohko b234 koneeseen kiinni? Pitäs tommonen operaatio kaverin tonnariin tekasta sunnuntaina niin ois kiva tietää mitä "bonus" osia tarttis hommata valmiiks
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Jamppa kirjoitti:mulla oli 500€ sisälsi uudet laakerit. vitosen keskiosan, sekä uudet 2 ja 3 vaihteet. paja on vaajakoskella. Ko mies osaa tehdä laatikon todella hyvin.

Pitääkö laatikko itse irroittaa autosta vai irroittaako ko.mies itse sen autosta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Minua kiinnostas kans saba90 laittama kysymys...
Saab 9-5 Aero -00
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mulla vajaakosken tietäjä irroitti laatikon, korjas ja laittoi takaisin, mutta se maksaa tietysti enemmän. Ja toi auton vielä rautatieasemalle vastaan, kun kävin hakemassa auton.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Sabo kirjoitti:Mulla vajaakosken tietäjä irroitti laatikon, korjas ja laittoi takaisin, mutta se maksaa tietysti enemmän. Ja toi auton vielä rautatieasemalle vastaan, kun kävin hakemassa auton.
Paljonkos tuo sitten maksoi enemmän kun irroitti sen ja laittoi takaisin?paljonko koko remontti tuli maksamaan?,kiinnostaisi vaan...
nimim..Laatikko paskana
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin