Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.
Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.
Löytyykö mistään taulukkoa tonnareiden vaihdelootien eroavaisuuksista? Isäni '92 2.3 Turbo Tonnarissa vaihdelaatikko ääntelee pahasti ja uutta lootaa tarvis saada. Kuinka paljon eri laatikoissa on eroa välitysten ja kestävyyden suhteen? Mitä eroa 2.3 vaparin lootaan?
HEP! http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm. Mitä tarkoittaa inner drive?
HEP! http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm. Mitä tarkoittaa inner drive?
Re: Vaidelaatikoiden "sopivuus" 2.3 turboon.
Lieneekö tarkoittanee kytkinakselia, jota taitaa noissa kepistä vatkattavissa olla kahta eri paksuutta.Johnny V4 kirjoitti:HEP! http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm. Mitä tarkoittaa inner drive?

Tiiä noista, kun on omat kaikki Saabit olleet öljyvetoisia.

Ei tarkoita. Inner driver on tässä tapauksessa sisempi vetarin malja.Kurko kirjoitti:Lieneekö tarkoittanee kytkinakselia, jota taitaa noissa kepistä vatkattavissa olla kahta eri paksuutta.
-
- "Tuplakaasari"
En osaa tarkkaan sanoa noista laatikoiden eroista, mutta tuossa meidän 2.0 turbossa on 2.0i:n laatikko. Välityksissä on kyllä pieniä eroja ja kaameaa revittelemistä laatikko tuskin tulee kestämään. Peruskäytössä vaparin laatikko kuitenkin varmasti hoitaa tehtävänsä.Johnny V4 kirjoitti:Löytyykö mistään taulukkoa tonnareiden vaihdelootien eroavaisuuksista? Isäni '92 2.3 Turbo Tonnarissa vaihdelaatikko ääntelee pahasti ja uutta lootaa tarvis saada. Kuinka paljon eri laatikoissa on eroa välitysten ja kestävyyden suhteen? Mitä eroa 2.3 vaparin lootaan?

curry
tätäkin on varmaan käsitelty jo monesti mutta ei nopealla haulla sattunut silmään...eli mitä pitää vaihdella jos nakkaa b202 koneesta peräisin olevan lootan pitkälohko b234 koneeseen kiinni? Pitäs tommonen operaatio kaverin tonnariin tekasta sunnuntaina niin ois kiva tietää mitä "bonus" osia tarttis hommata valmiiks
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Jamppa kirjoitti:mulla oli 500€ sisälsi uudet laakerit. vitosen keskiosan, sekä uudet 2 ja 3 vaihteet. paja on vaajakoskella. Ko mies osaa tehdä laatikon todella hyvin.
Pitääkö laatikko itse irroittaa autosta vai irroittaako ko.mies itse sen autosta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Paljonkos tuo sitten maksoi enemmän kun irroitti sen ja laittoi takaisin?paljonko koko remontti tuli maksamaan?,kiinnostaisi vaan...Sabo kirjoitti:Mulla vajaakosken tietäjä irroitti laatikon, korjas ja laittoi takaisin, mutta se maksaa tietysti enemmän. Ja toi auton vielä rautatieasemalle vastaan, kun kävin hakemassa auton.
nimim..Laatikko paskana
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96