2,3i NYKII VM95

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

2,3i NYKII VM95

Viesti Kirjoittaja 900i »

9000i 2,3 vm95 nykii 80kmh ja 110kmh ainakin. Tyhjäkäynti jää välillä 2000rpm. Voiko se tyhjäkäyntiventiili aiheuttaa noin suures nopeudes onkelmaa? Oikeat tulpat vaihdettu vasta. PA suodinta ei....
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 2,3i NYKII VM95

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

900i kirjoitti:Tyhjäkäynti jää välillä 2000rpm. Voiko se tyhjäkäyntiventiili aiheuttaa noin suures nopeudes onkelmaa?
Kyllähän se voi, tyhjäkäyntimoottorin putsauksesta löytyy haulla lisää.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tuossahan se on jossain piilossa? Imusarjan alla vai? Vinkkejä siihen?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11646
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.php

Ihmettelen kyllä miten tyhjäkäyntimoottori voisi vaikuttaa ajoon, varsinkaan noin suurilla nopeuksilla, kun kahdeksankympin nopeudenkin ylläpitämiseen tarvittaneen sen verran kaasuläppä auki, että siitä välistä pääsee virtaamaan paremmin kuin tyhjäkäyntimoottorista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kuulostaa etä diagnoosilla kyllä ilma vuodolta imusarjan suunnalla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

no joo,

mulla oli -93 satkussa samaa ongelmaa sillä erolla, että nyki melkein missä tahansa vauhdissa. Tyhjäkäynti asettui moottorin putsaamisella, mutta nykyiminen loppui vasta kun vaihdoin tulpan ja puolan johdot. Tais olla pari kymppiä toi johtosetti.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

peinu kirjoitti:no joo,

mulla oli -93 satkussa samaa ongelmaa sillä erolla, että nyki melkein missä tahansa vauhdissa. Tyhjäkäynti asettui moottorin putsaamisella, mutta nykyiminen loppui vasta kun vaihdoin tulpan ja puolan johdot. Tais olla pari kymppiä toi johtosetti.
Eikös vika vika laitteessa ole DI?

Mitkä on ne mainitut oikeat tulpat tässä tapauksessa?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

V-M kirjoitti:
peinu kirjoitti:no joo,

mulla oli -93 satkussa samaa ongelmaa sillä erolla, että nyki melkein missä tahansa vauhdissa. Tyhjäkäynti asettui moottorin putsaamisella, mutta nykyiminen loppui vasta kun vaihdoin tulpan ja puolan johdot. Tais olla pari kymppiä toi johtosetti.
Eikös vika vika laitteessa ole DI?

Mitkä on ne mainitut oikeat tulpat tässä tapauksessa?

V-M
Ainiin, sorken. Unohdin, että myös vaparitontuissa on DI-tsydeemit :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

V-M kirjoitti: Eikös vika vika laitteessa ole DI?

Mitkä on ne mainitut oikeat tulpat tässä tapauksessa?

V-M
NGK BCPR6ES-11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

rälläkkä kirjoitti:
V-M kirjoitti: Eikös vika vika laitteessa ole DI?

Mitkä on ne mainitut oikeat tulpat tässä tapauksessa?

V-M
NGK BCPR6ES-11
Lähinnä tarkoitin että mitkä ne oli ongelma laitteen omistajan mielestä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

V-M kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:
V-M kirjoitti: Eikös vika vika laitteessa ole DI?

Mitkä on ne mainitut oikeat tulpat tässä tapauksessa?

V-M
NGK BCPR6ES-11
Lähinnä tarkoitin että mitkä ne oli ongelma laitteen omistajan mielestä.

V-M
Aijaa...No siinä ne nyt kuitenkin on muistin virkistämiseksi.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tulpat oli juuri noi 11 loppuset. Letkut käydää siis läpi kun keretää ja tyhjäkäynti motori putsataa. Miten sen saa irti 2,3 koneessa????
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11646
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

900i kirjoitti:Miten sen saa irti 2,3 koneessa?
Tämäkö oli huono ohje: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.php

Tuommoinen jaettu imusarjako sinulla sitten on siinä:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/CS/132_3298_1.JPG

Onko vaparissa edes mitään letkukiristimiä siinä, senkun vaan vetää letkut pois nippojen päältä ja moottorin pois kumirenkulapidikkeestä, ja johto irti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3135
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

900i kirjoitti:Tulpat oli juuri noi 11 loppuset. Letkut käydää siis läpi kun keretää ja tyhjäkäynti motori putsataa. Miten sen saa irti 2,3 koneessa????
Niitä -11 loppusia on muitakin. Se -11 tarkoittaa vain 1.1mm kärkiväliä joka on tehtaalla asetettu ja tarkistettu eli halvemmalla pääsee kun ostaa ihan NGK BCPR6ES ja tarkistaa kärkiväliksi tuon 1.1mm Edellyttää tietysti että osaa tuon kärkivälin säätää rikkomatta tulppaa (eli ei millään meisseli vääntö tekniikalla).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kuuluuko muuten 2.3Turbokoneeseenkin samanlainen imuilman lämpötila-anturi kuin i-koneisiinkin? ..eli motonetin "i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre). . . . . . . 37-3128 9.50"

Sinisellä liittimellä varustettu mötikkä näyttäisi olevan tuossa imusarjan alla kiinni lohkossa...

Mikäs tuo anturi tuossa ahtoputken keskellä DI-kasetin kannen vaiheilla oikein on? ...kaksi letkua siitä lähtee.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin