![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
kiertokammen laakeri sieltä kai leikkas kiinni. saako laakereita vaihdettua alakautta moottori paikoillaan vai pitääkö kone nostaa ylös?
Kone on kaput. Pelkkä laakerin vaihto ei todellakaan enää tuossa tilanteessa auta vaan koko koneen romu on purettava palasiksi. Helpommalla saatat päästä hankkimalla toisen koneen autoosi.MikKap83 kirjoitti:joopa eli tuli saabin moottorille ikä täyteen..kesken kiihdytyksen alkoi koneesta kuulua hirveä kalina..
noin 35 km rauhallista ajoa kotiin.. öljynpainevalo alkoi vilkkua vasta kotipihalla ja alle 1000 rpm..
kiertokammen laakeri sieltä kai leikkas kiinni. saako laakereita vaihdettua alakautta moottori paikoillaan vai pitääkö kone nostaa ylös?
Saako kysyä, että paljonko koneella oli ajettu ja mitkä öljyt koneessa oli?MikKap83 kirjoitti:joopa eli tuli saabin moottorille ikä täyteen..kesken kiihdytyksen alkoi koneesta kuulua hirveä kalina..
noin 35 km rauhallista ajoa kotiin.. öljynpainevalo alkoi vilkkua vasta kotipihalla ja alle 1000 rpm..
kiertokammen laakeri sieltä kai leikkas kiinni. saako laakereita vaihdettua alakautta moottori paikoillaan vai pitääkö kone nostaa ylös?
Niin, ja löytyykö tuohon rahaan jo varaosiksi myytäviä yksilöitä, joissa on tekniikka terve mutta pellit kadonneet ympärillä. Siinä tulisi sitten muutakin osaa samalla. Vaihtoehto tuokin.Raser kirjoitti:http://www.varaosahaku.fi/
Lähinnä ajattelen tuota vaihtokonetta oman autoni perspektiivistä katsellen, eli 16 vuotta vanhaan kärryyn (vaikkakin muutoin hyväkuntoiseen) ei kyllä yli tuhannen euron koneremontissa ole mitään järkeä.
Jaa a ostat toisen samanlaisen kärryn jossa on hetken aikaa hyvä kone ja kumminki hyvällä onnella leviää samalla tavoin. Kun taas teet omaan autoon konerempan ja voit olla varma siitä että nyt se kestää/toimii ja myös tietoinen siitä että auto on muutenkin suht hyvässä kunnossa.Raser kirjoitti:http://www.varaosahaku.fi/
Ainakin tuosta yo. linkistä noita moottoreita katselin. Jokunen sieltä löytyy, ei montaa.
Vähän ajettua konetta tuskin tosiaan löytyykään mistään, mutta hinnat pitäisi olla kilometrien mukaan, eli jotain tolkkua. Lähinnä ajattelen tuota vaihtokonetta oman autoni perspektiivistä katsellen, eli 16 vuotta vanhaan kärryyn (vaikkakin muutoin hyväkuntoiseen) ei kyllä yli tuhannen euron koneremontissa ole mitään järkeä.
Täyttä asiaa. Itse en ainakaan laittaisi autooni käytettyä konetta avaamatta ja kunnostamatta sitä. Sama pätee vaihdelootaan.himmee kirjoitti:Jaa a ostat toisen samanlaisen kärryn jossa on hetken aikaa hyvä kone ja kumminki hyvällä onnella leviää samalla tavoin. Kun taas teet omaan autoon konerempan ja voit olla varma siitä että nyt se kestää/toimii ja myös tietoinen siitä että auto on muutenkin suht hyvässä kunnossa.