Tonnarin takaluukusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Tonnarin takaluukusta

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Onko tonnarin takaluukussa oleva heijastinpaneli pelkästään liimalla kiinni, vai mitenkä? Itse en oikeen asiasta päässyt selvyyteen. Ongelmana on kuitenkin sen haalistuminen/maalin irti rapiseminen. Uusi pitäisi saada tilalle tai vanhat heijastinpinnat maalattua. Mikähän olisi parasta?

-Heikki
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Vinkkejä liiman irroitukseen?

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Niin, onko hyviä neuvoja millä irrottaa liima? Taitaa kyllä mennä harkintaan vanhan heijastinpanelin uudelleenmaalaus...aika kova hinta meinaan tuo 1800mk...

Heijastinpanelia tuskin saa mistään toisestakaan autosta ehjänä irti, siis niin ettei maalipinta kärsisi...

-Heikki
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Panelin yläreunassa on n. 5x10cm värinsä säilyttäneitä neliöitä joissa pyöreät kulmat, päättelin että ne on kohtia missä liima on vielä kiinni, mutta ei siis ilmeisesti olekkaan. Täytyy tutkia uudestaan.

Ei viitsisi metallinpunaista Griffiniä "pilata" mustalla levyllä, kyllä se vaan kaipaa tuota heijastinpanelia...

-Heikki
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43
Paikkakunta: Kaukana merellä

Maalaus?

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Kummalta puolen meinaatte että tollasen paneelin vois maalata? Itellä on CC:ssä haalistunut heijastinpaneeli, punainen pigmentti on muovissa ja takapuoli on maalattu harmaalla. En oo vielä uskaltanut kokeilla minkälainen siitä tulisi jos ottaisi maalinpoistoaineella sen harmaan taustan pois ja maalais punaisella sen takapuolen.
Onko kokemuksia paneelien maalailuista?
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Ööö, nyt tais mennä vähän yli hilseen, mutta siis miten sulla on harmaata ja heijastinta?

Itselläni ainakin maali on lähtenyt irti sisäpuolelta, joten paneli irti, vanhat maalit pois ja uutta tilalle. Varmaankin teetän sen jossain maalaamossa ennemmin kun että pilaan itse panelin...

Kyselin Hellalta infoa noista paneleista mutta eivät tietenkään antaneet mitään valaisevaa... Joten josko jollakin on tuttuja töissä Hellalla niin ei muuta kun infoa tänneppäin...

-Heikki
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43
Paikkakunta: Kaukana merellä

Paneeli

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Kyllä, mun paneelissa on punainen bigmentti itse muovissa ja takana on jonkinlainen maali kait ikäänkuin heijastimena. Ulkoa päin se maali on sellanen tummanharmaa. Paneeli on orkkis ruotsista tuotu...
Vastaa Viestiin