9000 Griffin (v6) (ilmastointi ja nopeusmittari ongelma)
9000 Griffin (v6) (ilmastointi ja nopeusmittari ongelma)
Olisi pari ongelmaa ko saabin kanssa.
Tämmönen, nähtävästi aika harvinainen kokoonpano. Merkkihuoltamon sanoja lainaten "Onko tämmösiäkin olemassa". Saab 9000 Griffin v6 koneella. vm 95.
Nopeusmittari ei toimi. Vaihdelaatikosta tarkastettu että muovinen ratas oli ehjä (kiitos täältä löydettyjen kuvien ko tarkastus onnistui helposti). Onkohan anturi sitten rikki vai mittaristosta jotain irti (epäillään että edellinen omistaja on rukannut mittaristoa)
Ilmastoinnissa jotain häikkää. Polttaa piirin nopeudensäätimestä. Mistähän tuo mahdollisesti voisi johtua. Kun piiri kärähtää niin puhaltaa täysillä, sääti ACC:stä mitä tahansa. Sulakkeen irroituksella saa sammumaan.
Jos tarvitsette lisätietoja niin kysykää.
Tämmönen, nähtävästi aika harvinainen kokoonpano. Merkkihuoltamon sanoja lainaten "Onko tämmösiäkin olemassa". Saab 9000 Griffin v6 koneella. vm 95.
Nopeusmittari ei toimi. Vaihdelaatikosta tarkastettu että muovinen ratas oli ehjä (kiitos täältä löydettyjen kuvien ko tarkastus onnistui helposti). Onkohan anturi sitten rikki vai mittaristosta jotain irti (epäillään että edellinen omistaja on rukannut mittaristoa)
Ilmastoinnissa jotain häikkää. Polttaa piirin nopeudensäätimestä. Mistähän tuo mahdollisesti voisi johtua. Kun piiri kärähtää niin puhaltaa täysillä, sääti ACC:stä mitä tahansa. Sulakkeen irroituksella saa sammumaan.
Jos tarvitsette lisätietoja niin kysykää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Polttaa puhaltimen nopeudensäätöpiirin komponenttejä siis? Miten tuo ilmenee? ...jos joku piiri kärähtää niin käsittääkseni tällöin joutuu ostamaan uuden vastaavan osan. Jos taas joku ylijännite/ylikuumenemissuoja pärähtään niin, homma toimii taas hetken päästä. Vai sulakeko se sieltä vaan possahtaa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Joku piirin osa kärähtää, jonka saa tilattua kyllä mutta ei auta kun menee vähän ajan päästä uudestaan sama osa.Ahtopaine kirjoitti:Polttaa puhaltimen nopeudensäätöpiirin komponenttejä siis? Miten tuo ilmenee? ...jos joku piiri kärähtää niin käsittääkseni tällöin joutuu ostamaan uuden vastaavan osan. Jos taas joku ylijännite/ylikuumenemissuoja pärähtään niin, homma toimii taas hetken päästä. Vai sulakeko se sieltä vaan possahtaa?

Tuossa kuvassa tuo palikka jossa keltainen tarra. Siellä on transistori joka on jäähdytys(?) siiliä vasten joka kärähtää.
Olisikohan tuosta mittariston purusta joitan kuvia, oon koittanut etsiä mutta eipä ole sattunut silmään.Mimmi kirjoitti:Tarkastahan mittariston liittimet ja samalla kannattaa kurkkia mittarin kiinnitysruuvien tiukkuus.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25117Juustro kirjoitti:Olisikohan tuosta mittariston purusta joitan kuvia, oon koittanut etsiä mutta eipä ole sattunut silmään.
http://townsendimports.com/Web/electric ... cement.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8208#98208
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...tuo voisi olla syynä, että ylikuumenee ja palaa tuo trankku? Ei moottori kuitenkaan ääntele ylimääräisiä?jus kirjoitti:Olisiko puhallinmoottori vaan tullut tiensä päähän?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vaihteiston mittarianturista (johtoliitin irtikytkettynä) pitäisi olla mitattavissa yleimittarilla AC-asennossa pieni, alle 5 voltin jännite kuskin pyörää pyörittäessä.Juustro kirjoitti:Mitenhän tuon anturin voisi testata?
Varmista, että nopeusmittarin takana olevaan kolminapaiseen liittimeen tulee akkujännite valkovihreään johtoon ja maa mustaan johtoon. Keskimmäisessä vihreässä johdossa pitäisi olla pyörien asennon mukaan 0 V tai 12 V. Tässä pitäisi näkyä pyörimisnopeuden mukaan tihenevää pulssia. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 527#286527
Mitään näistä en ole itse kokeillut, mutta tuollaisia vinkkejä TCS-kirja antoi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00