3. vaihteella raju kepin liike.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

3. vaihteella raju kepin liike.

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kolmos vaihteella vaihdekeppi liikkuu moottorin liikkeen mukaan rajusti edes takaisin. Muilla vaihteilla ei ole huomattavissa mitään liikettä.

Mikäs tosta nyt olis menossa?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Nuohan sieltä yleensä ekana on p-askana, jos kone heiluu liikaa.
http://www.speedparts.se/kat/parts/images_3/85,7575.jpg
Eli yläpään momentti tuki.
Tarve 2kpl ja kustannus 15-50E/kpl.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ja samalla sitten kannattaa ihan kunnolla nostaa sitä konetta hydraulisten tukien kohdalta, tai työntää kovaa vaihde silmässä samalla seuraten, miten hydrauliset tuet käyttäytyvät.

Useimmiten nekin ovat vaihtokunnossa, jos yläpään kumit ovat entiset.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kaikki moottorin tukikumit on vaihdettu vuoden sisällä uusiin. Kepin heiluminen tapahtuu vain kolmos vaihteella. Onko siihen mitään loogista syytä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kovat väännöt. Liikkuuhan se kone niiden kumienkin varassa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
matsuk
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 14:52
Paikkakunta: Kuopio

Hylkii kolmosta

Viesti Kirjoittaja matsuk »

Meidän kylällä yhdessä tonnarissa on sama oire. Välillä jopa potkaisee kolmosen pois päältä. Näin itsekkin kepin liikkeen, iso oli. Liike oli suuri, vaikka ei kovaa vedättänytkään.

Omistaja (=autoasentaja) on tullut siihen tulokseen, että vika on laatikon sisällä. Ylätuen puslat ja moottorin tyynyt on tarkastettu ja kunnossa ovat.
Matsu
9000 Griffin 1994
900i Special 3-ovinen 1987
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hylkii kolmosta

Viesti Kirjoittaja jpjk »

matsuk kirjoitti:Omistaja (=autoasentaja) on tullut siihen tulokseen, että vika on laatikon sisällä. Ylätuen puslat ja moottorin tyynyt on tarkastettu ja kunnossa ovat.
Entäs laatikon kumi? Vaihdoin syksyllä momenttipuslat sekä käytetyn lootan kumin, tammikuussa sitten vaihdoin koneen tyynyt. Keväällä sitten lootan kumi repes jostain syystä ja rikkoi koneenkin tyynyt. Kannattaa kaikki kumit tarkastaa huolella jos heilumista löytyy, vika ei voi olla missään muualla.

Mitens threadin aloittajan kohdalla vaihteensiirtäjän liitoskumi? Se on yleensä revenny kokonaan rikki, jos ei ole vaihdettu.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Pari kuukautta sitten hukkui 5. ja 4. vaihde ajossa. Vaihdoin tuon vaihteensiirtäjän kumin. Vaihteet palasivat, mutta 3. vaihteen heilunta tuli vaihdossa.

Ihmetyttää vain, että ainoastaan 3. vaihteella on tuo heilunta tai oikeastaan se kolahtelee, kun nostaa kaasu tai painaa kaasua (moottori liikkuu edestakaisin).
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin