Vasemmanpuolimmaisesta eturenkaasta ääntä.
Vasemmanpuolimmaisesta eturenkaasta ääntä.
Tuossa hetki sitten tulin kotia töistä ja huomasin matkalla, että vasemmalta puolelta kuuluu jotain kitinää/laahausta. Ei jatkuvasti, mutta välillä. Kuullostanee tuolta (kih kih kih kih) ja jotain epämääräistä pientä raksumistakin?!. Näköjään kun vielä kääntää oikealle niin ääni hiljenee tai loppuu.
Pitää vissiin päivällä katella vannetta, mutta nyt zzz. Mutta jos sillä välin tulee Teille asiantuntijoille mieleen jotain tästä.
Pitää vissiin päivällä katella vannetta, mutta nyt zzz. Mutta jos sillä välin tulee Teille asiantuntijoille mieleen jotain tästä.
Saab 9-5 Aero -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Jos on peltivanteet alla niin todennäköisesti kerännyt sen verran hiekkaa et ottaa kiinni jarrukilpeen. Sen verran ahtaat noi 15"pellit ettei sovi kovin paljon olemaan kuraa sisäpuolella. Ittellä talvella oli myös samanmoinen ääni peltiventeilla ja hävisi kun pesi vanteen.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Sama vika oli mulla myös viime talvena. Vanne irti vaan, sillä se selviää.Tasapaino akseli kirjoitti:Jos on peltivanteet alla niin todennäköisesti kerännyt sen verran hiekkaa et ottaa kiinni jarrukilpeen. Sen verran ahtaat noi 15"pellit ettei sovi kovin paljon olemaan kuraa sisäpuolella. Ittellä talvella oli myös samanmoinen ääni peltiventeilla ja hävisi kun pesi vanteen.
Toinen mahdollinen vika voisi olla jarrulevyssä/jarrupalassa.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kuvauksen perusteella veikkaan että pyöränlaakeri on lopussa. jos siis ääni on kitinän tyyppistä vähän niinkuin kumi hankaisi toista. Epämääräinen raksuminenkin viittaisi siihen.
Huomaat kyllä sitten kun vaihdon aika tulee
Edit. Tai siis vaihdon aika on nyt. Sitten kun raksuminen muuttuu äänekkääksi KRONKS KRONKS ääneksi niin ei kannata enää kauhean monta kilometriä ajaa ettei ala mennä niitä kalliita osia sieltä uusiksi.
Huomaat kyllä sitten kun vaihdon aika tulee
Edit. Tai siis vaihdon aika on nyt. Sitten kun raksuminen muuttuu äänekkääksi KRONKS KRONKS ääneksi niin ei kannata enää kauhean monta kilometriä ajaa ettei ala mennä niitä kalliita osia sieltä uusiksi.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, La Kesä 03, 2006 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Biltemasta kuulemma saa tonnarin napaa ~60e hintaan.
Laadusta en tiedä, mutta jos 100tkm kestää, niin hintansa haukkuu heittämällä. :)
-Sami
Laadusta en tiedä, mutta jos 100tkm kestää, niin hintansa haukkuu heittämällä. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Ise olin jo jonkun aikaa ihmetellyt sivuääntä vasemman etupyörän tienoilta. Laakerissa ei ollut klappia ja sillä oli ajettu vasta reilu 30 tkm, joten olin jo valmis tuomitsemaan äänen rengasääneksi, joskaan ääni ei muuttunut tien pintamateriaalin mukaan kuten rengasäänet yleensä. Epätoivoisena yrityksenä vaihdoin jo alapallonkin, jossa olin havaitsevinani pientä välystä, jos se ajossa muuttaisi pyöränkulmaa ja vaikuttaisi siten rengasääneen, ei vaikutusta. Tomppa95:n jutun luettuani löysäsin tänään napamutteria ja otin sitten etupään ylös ja kas kummaa, jo löytyikin välystä. Ei tosin paljoa, mutta selvä klappi kuitenkin. Yksi Bilteman etulaakeri sattui olemaan valmiina varalla ja vaihdoin sen äsken. Tuntuis hiljentyneen. Ei autoa tosin voi hiljaiseksi sanoa vieläkään, mutta Barumin rengasäänet on mielestäni muutenkin kovat ja epämääräinen rallatus ainakin hävisi. Laakeri oli siis Motonetin halpismallia ja n. 2v / 30tkm ajettu .Tomppa95 kirjoitti:Juu! epäilen kans vahvasti pyöränlaakeria Samanlaiset oireet oli omassa. Ei muuten ollut yhtään klappia pyörässä kun kokeilin mut sit kun
otin laakerin irti ni hajos kahteen osaan ja kuulat lattialle
Saas nähdä miten pian menee toinen puoli, se on vaihdettu melko lailla samoihin aikoihin.
#1970
Re: Vasemmanpuolimmaisesta eturenkaasta ääntä.
Selvisikö vika jo?Tero kirjoitti:Tuossa hetki sitten tulin kotia töistä ja huomasin matkalla, että vasemmalta puolelta kuuluu jotain kitinää/laahausta. Ei jatkuvasti, mutta välillä. Kuullostanee tuolta (kih kih kih kih) ja jotain epämääräistä pientä raksumistakin?!. Näköjään kun vielä kääntää oikealle niin ääni hiljenee tai loppuu.
Pitää vissiin päivällä katella vannetta, mutta nyt zzz. Mutta jos sillä välin tulee Teille asiantuntijoille mieleen jotain tästä.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
No tänään vaihtui sitten toisenkin puolen laakeri. Tuli otettua parissa päivässä tuhannen kilsan lenkki ja toinenkin puoli alkoi ääntämään selvästi; vähän oli ehkä ääntänyt jo aiemmin, mutta nyt oli ainakin aikaa kuunnella. Tämä laakeri ei ollut väljä, mutta rahisi siihen malliin, että rasvaa ei ollut ainakaan liikaa .ah79 kirjoitti: Saas nähdä miten pian menee toinen puoli, se on vaihdettu melko lailla samoihin aikoihin.
Nyt on sitten Bilteman laakerit molemmissa etupyörissä, saa nähdä kestävätkö mitään . Eivät ainakaan voi olla Motonetin halpismallia paskempia .
#1970
Itseasiassa se korjaantui itsestään? Tai ainakin hävisi jonnekin?
Nostin auton ilmaan ja kahtelin jarrulevyä ja rengasta, en huomannu mitään poikkeavaa muutakun sen, että vasenpyörä paikallaan, rengas pyöri aika tuskaisesti, kun nostin toisenkin kulman ilmaan ja katoin sitä, niin se pyöri kevyesti. Oisko laakerit kuluneet?
Nostin auton ilmaan ja kahtelin jarrulevyä ja rengasta, en huomannu mitään poikkeavaa muutakun sen, että vasenpyörä paikallaan, rengas pyöri aika tuskaisesti, kun nostin toisenkin kulman ilmaan ja katoin sitä, niin se pyöri kevyesti. Oisko laakerit kuluneet?
Saab 9-5 Aero -00
Jarru laahaa tai sitten laakeri finito...Tero kirjoitti:Itseasiassa se korjaantui itsestään? Tai ainakin hävisi jonnekin?
Nostin auton ilmaan ja kahtelin jarrulevyä ja rengasta, en huomannu mitään poikkeavaa muutakun sen, että vasenpyörä paikallaan, rengas pyöri aika tuskaisesti, kun nostin toisenkin kulman ilmaan ja katoin sitä, niin se pyöri kevyesti. Oisko laakerit kuluneet?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 16:21
- Paikkakunta: Karkkila
vinkki
heitänpä tähän köyhän miehen vinkin: auto ylös ja kierrejousesta kiinni, kun pyörittää rengasta, laakerivian tuntee usein selvänä värinänä jousessa (vertaa vaikka toiseen puoleen)
Klubin jäsen #2567
9-5 2.3tA wagon (vaimolla)
Volvo(kyllä, prkl) S80 D5 A