Poistin tasapainoakseleitten ketjun!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hieroja
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2004 17:09
Paikkakunta: tampere

Poistin tasapainoakseleitten ketjun!

Viesti Kirjoittaja hieroja »

Jaahas nyt olis poistettu tuo lekentaarinen ketju! 9tunnin taistelu ja melkein usko ja hermot meni. kulkine on vm-96 2,0t kilometrejä 264tuhatta.
alakierroksilla oleva surina tai kurina hävisi,käy tasasemmin siinä ensi huomiot.öljypohjan otin irti ja tosiaan taltalla naps!olipa kyllä ohkanen
ketju,alarattaan hampaat oli ehjän näköiset mutta ketju oli aikas löysällä.
oli kyllä ahtaassa paikassa nuo öljypohjan kiinnitysruuvit,bilteman torx40 irtokärjet ja hitsauskone,erikoisavaimet kyhäiltiin noilla!
make!
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Kyllä se vaan on kauhee duuni!
Yleensä kaikilla on positiivisia kokemuksia tasapainoketjun poistamisesta.
"Kone ei tärise, tyhjäkäynti ok jne... jne..." Oletko kokeillut matka-ajossa?
Hieman kun kieroksia tuuppaa, jotakin on liikaa. Kone aivan kuin heräisi henkiin pienen resonanssin myötä. Mutta menoahan tuo ei haittaa ja onpahan yksi probleema vähemmän
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Omat havaintoni ketjun poistamisesta n 30tkm sitten ovat olleet myös positiivisia, mutta kone on alkanut ruiskimaan oljyä oljypohjan raosta tai kampiakselin päästä. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Jonkun topicin mukaan öljynpaineet saattaa nousta ketjun poiston myötä. Kulutus on n. litra/10tkm, eli ei ole varsinainen ongelma.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

pevi kirjoitti:Omat havaintoni ketjun poistamisesta n 30tkm sitten ovat olleet myös positiivisia, mutta kone on alkanut ruiskimaan oljyä oljypohjan raosta tai kampiakselin päästä. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Jonkun topicin mukaan öljynpaineet saattaa nousta ketjun poiston myötä. Kulutus on n. litra/10tkm, eli ei ole varsinainen ongelma.
Jos ketjun poisto tuli tehtyä öljypohjaa raottamalla eikä tiivistystä siten laitettu uusiksi koko matkalle, vuoto johtunee sittä tai sitten se stefa vain vuotaa siitä hihnapyörän takaa.

Öljyn paineisiin tuolla ketjunpoistolla ei pitäisi olla vaikutusta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minulla ainakin jouduttiin vaihtamaan hihnapyörän stefa ½vuotta tasapainohärdellin ketjunpoiston jälkeen, tiedä sitten liittyykö asiat toisiinsa (paitsi että korjaamo oli sama :) )
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin