Automaattilaatikon "rytkäytys"

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rtak
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 19:22
Paikkakunta: Kuopio

Automaattilaatikon "rytkäytys"

Viesti Kirjoittaja rtak »

Minulla on -92 CS automaattitonnari jonka vaihteet toimii muuten moitteettomasti mutta vaihtaessa 4-3 (alaspäin) pienillä kierroksilla tai moottorijarrutuksessa, laatikko "rytkäyttää" voimakkaasti. Öljyt ja suodatin on OK, Kick down vaijerin säädöt on kunnossa ja painevaraajan jouset on vaihdettu, mutta oire ei ole poistunut.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja miten se on saatu korjattua?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onko moottorin ja lootan kiinnitys tarkistettu. :?:
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Tämä tuskin ongelmaasi ratkaisee, mutta kerron siitä huolimatta. Omassa automaatissani oli vuosia sitten samantyyppinen oire. Maankuulu alan tietäjä kuunteli asiaa tarkkaan ja kaivoi sitten vaihteiston öljynkulkukaaviot esille. Ja selvitti kokemuksensa perusteella minkä venttiilin mikäkin muovihela on kulunut ja ei aivan paikallaan, mikä sitten aiheuttaa häiriötä öljynvirtausnopeuteen ko. vaihteen kytkeytyessä. Selitys tuntui hyvin loogiselta ja mikä vielä parempi, sitä vaihteiston venttiiliä rassattuaan, nykiminen väheni. Ko. autolla on nyt ajettu 380 tkm ja työkaveri uhkaa jatkaa edelleen.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Mites, oliko jollakin levityksessä korjauskirjaa tuohon 4hp18:een? Itsellä edelleen yllä kuvatun kaltainen vaiva, ja kiinnostais itse koittaa korjata.
rtak
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 19:22
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja rtak »

Kurko kirjoitti:Onko moottorin ja lootan kiinnitys tarkistettu. :?:
Kiinnitykset on tarkastettu.
Koko homma alkoi, kun ostin Saabin muutama vuosi sitten. Silloin laatikko "luisti" kun vaihtoi 3-4. Paikallinen mekaanikko vaihtoi jotkin jouset ja kertoi samalla kiristäneensä pantaa. Sen jälkeen tuo "rytkäyttely"alkoi. Mekaanikko epäili sen jälkeen että painevaraajan jouset olisivat vääränlaiset, joten tilattiin uudet vaihdelaatikon numeron perusteella ja vaihdettiin ne, mutta apua ei ollut siitäkään.
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

harzam kirjoitti:Mites, oliko jollakin levityksessä korjauskirjaa tuohon 4hp18:een? Itsellä edelleen yllä kuvatun kaltainen vaiva, ja kiinnostais itse koittaa korjata.
JOO itsellänikin olisi kiinnostusta tomaatin korjaamokirjaan (ZF) :P jos jollakin on niin voisi ottaa sivuista vaikka kopiot :lol: pientä korvausta vastaan :D 8O :lol:
*2463*
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 534
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Mulla taas vaihteet toimi ihan ok kun auton ostin noin 2000km sitten. Vaihteisto kuulopuheiden mukaan vaihdettu noin 50tkm sitten. Nyt olen vetänyt asuntovaunua perässä (aina 3-vaihde lukittuna) noin 500km ja vaihteisto on alkanut tekemään sitä, että vaihto neloselta kolmoselta jarruttaa jonkin verran vaihtaessa, eli aivan kun autolla jarruttaisi ja vaihtaisi pienempää.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Vastaa Viestiin