Käynnistyminen kestää lämpimänä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

Käynnistyminen kestää lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

Mikäs on kun nyt kesä kuumalla pitää startata 15-30s et käynistyy jos käynnistyy. Talvella samanlaista propleemaa mut vähemmin. Sammutuksen jälkeen heti starttaus toimii moiteetta mut jos vähän aikaa seisoo niin tulee ongelmii 8O . piuhat/liitokset tarkastettu ok, akku startti jännite 11-14v välillä. startatessa odotettu aina et check engine sammuis.

[edit: paremmin haussa löytyvä otsikko -Jope]
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi!

Suihkutusjärjestelmään täytyy jäädä jäännöspaine, ettei polttoaine pääse höyrystymään. Siis painemittari kiinni polttoaineen jakoputken banjoliittimeen vaihtamalla banjopultti malliin, missä saadaan kaksi lähtöä liitettyä. Sammutuksen jälkeen tarkkailaan, että järjestelmä ei laske painetta pois. Ensimmäisenä tulee mieleen paineensäätimen ja polttoainesuuttimien vuotaminen. Suuttimia voi ja kannattaa pestä esim Forte-käsittelyllä...

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tonnari käynistyvyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys

Viesti Kirjoittaja tontur »

Blackviggen kirjoitti:Mikäs on kun nyt kesä kuumalla pitää startata 15-30s et käynistyy jos käynnistyy. Talvella samanlaista propleemaa mut vähemmin. Sammutuksen jälkeen heti starttaus toimii moiteetta mut jos vähän aikaa seisoo niin tulee ongelmii 8O . piuhat/liitokset tarkastettu ok, akku startti jännite 11-14v välillä. startatessa odotettu aina et check engine sammuis.
Oletko saanut vian selvitettyä?
Omassani aivan samanlaiset oireet helteillä.....
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

Moro

Mulla samoja oireita melkein puoli vuotta, sain aikaiseksi käyttää alppilan autohuollossa, tulos 4:stä suuttimesta 2 vuoti enemmän ja 2 vähemmän.
Polttoaine järjestelmän putsaus ja suuttimien pesu poisti ongelman.

kustannus reilu 200€
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Oireet vain 30min - 4h seisseellä koneella. Ihan lämpimällä koneella ei mitään oikeita eikä koskaan esim aamulla. Starttia saa pyörittää jotain 10sek luokkaa, mutta aina se silti lähtee käyntiin. Helteellä ehkä hiukan vaikeempaa. Kyllähän se ottais pannuun, jos olis uudemmasta autosta kyse, mutta nyt luetaan vanhan auton omituisuudeksi :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Veikkaisin syyksi viallista takaiskuvenaa siellä bensapumpun päällä.
Foxbody turbo
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Japso kirjoitti:Veikkaisin syyksi viallista takaiskuvenaa siellä bensapumpun päällä.
Näin on joku muukin veikannut. En ole vielä saanut aikaiseksi ryhtyä toimeen. Sanovat siinäkin hommassa omat oikkunsa olevan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

koita seuraavaa:

käynnistäessä paina hiukan kaasua samalla jos käynnistyy helpommin ja varsinkin jos pölläytää tummaa savua putkesta niin suuttimet vuotaa.

Itse vaihdoin takaisku ventiilin ja ruiskun lämpö anturin ei apuja.
Ei auttanut polttoaineeseen lisättävät mönjätkään, oli tullut likaa polttoaine järjestelmästä ja yllättäen pininpään reikäänhän ne jää jumiin :lol:
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

morc kirjoitti:koita seuraavaa:

käynnistäessä paina hiukan kaasua samalla jos käynnistyy helpommin ja varsinkin jos pölläytää tummaa savua putkesta niin suuttimet vuotaa.
No, sitä kun on tottunut kaasarisaabeilla ajelemaan, niin kaasun polkeminen startatessa on oletusarvo, joten se on tullut kokeiltua. Tällä on pitänyt sittemmin opetella, ettei se kaasun polkeminen startatessa mitään auta... :oops:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Itse vaihdoin polttoainesuodattimen (varmaan alkuperäinen) bosch uuteen bilteman suodattimeen ja yllättäen bensanpaineet jäävät järjestelmään ,alkuperäisellä moottori sammui melkein heti kun poisti bensapumpun sulakkeen nyt käy melkein puoli minuuttia sulakkeen poiston jälkeen.eli onko tässä sitten painevaraaja suodattimessa ,autohan on tuo -97 cse
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

En jaksanut kuin silmäillä kaikkien kirjoitukset ja omalla kohdalla on tullut aikoinaan akku vastaan, että on pitänyt sen takia sahata kauan. Vartan akku on sisässä niin ei ole ollut 3v ongelmia.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Japso kirjoitti:Veikkaisin syyksi viallista takaiskuvenaa siellä bensapumpun päällä.
Vielä tästä, että miten se sitten kylmänä toimii paremmin eli, jos bensat katoaa, niin ei kai se yön jälkeen pitäisi lähteä yhtään sen paremmin?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Samasta perheestä ollaan kun alkuperäinen kirjoittelija. Ja halusin kertoa että vika on vieläkin läsnä.
Ollaan kokeiltu laittaa sitä suuttimienputsauskamaa tankkiin, ja ei vaikutusta.

Alkaa pikkuhiljaa rasittaa tuo vika. Joten mitens tästä mentäis etiäpäin?

Auto on ainoa joka on tällä hetkellä ajossa joten mitään hullua koneen purkua ei nyt oikeen voi tehdä...

+ Auto ois tulos mullekin ajoon, kun ny sais sen kortin parin viikon päästä :) ja sitä ennen pitäis korjailla muutamia muitakin vikoja ja omituisuuksia...

niistä myöhemmin...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Vastaa Viestiin