Kallistukseen vakaajan vaihto?
Kallistukseen vakaajan vaihto?
Kolinan syy löytyi,vakaaja meni vaihtoon onkohan isokin remppa.Paljonkohan kyseinen osa maksaa ja löytyyköhän tarvikkeena.
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Miten helv... olet saanut n. 20mm paksun rautatangon rikki? Oisko kuitenkin vaan vakaajatangon helat vaihtokunnossa?
Tässä etuvakaajan hela yhdystankoineen:
Runkokiinnityskumi etuvakaajalle:
Ja takavakaajan kiinnityskumi:
Tässä etuvakaajan hela yhdystankoineen:
Runkokiinnityskumi etuvakaajalle:
Ja takavakaajan kiinnityskumi:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vähän aiheen ohi, mutta kuitenkin - tuossa Speedpartsin kuvassa prikat kumien ympärillä on väärin päin, pitäisi olla kupera puoli kumeihin päin.V.J.S kirjoitti:Tässä etuvakaajan hela yhdystankoineen:
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... joint3.jpg
Kysyjä voisi vähän tarkentaa onko ongelma etu- vai takavakaajassa ja minkälainen ongelma.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ei varmaan olisi huono idea vaihtaa tuo yhdystanko toisellekin puolelle. Ja runkokumit samalla, jos intoa riittää.
Noiden vaihto ei sinänsä ole mikään ihmeellinen juttu, vanhat ruuvaat pois ja uudet tilalle. Runkokumien pidikkeen ruuvit voi olla vähän piukassa.
Koko keula pitää tunkata ylös, jotta noita saa vaihdettua. Jos yksi kulma vaan on nostettuna, tangon paikalleensaaminen voi olla haasteellista.
Ja muista laittaa prikat oikein päin.
Noiden vaihto ei sinänsä ole mikään ihmeellinen juttu, vanhat ruuvaat pois ja uudet tilalle. Runkokumien pidikkeen ruuvit voi olla vähän piukassa.
Koko keula pitää tunkata ylös, jotta noita saa vaihdettua. Jos yksi kulma vaan on nostettuna, tangon paikalleensaaminen voi olla haasteellista.
Ja muista laittaa prikat oikein päin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re:
En minä, vaan edellinen puslaremontin tekijä... Itellä siis kallistuksenvakaaja on poikki kuskin puolelta, siten että koiranluu vielä pysyy päässä, mutta kierreosa ja mutteri puuttuu.V.J.S kirjoitti:Miten helv... olet saanut n. 20mm paksun rautatangon rikki?
Mitenkähän tuon koko tangon saa vaihdettua, onko kokemuksia?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Kallistukseen vakaajan vaihto?
Rälläkkä käteen... itellä ei lähtenyt toiselta puoleta ilman pilkkomista. Siinähä koiranluun päässä on mutteri joka irti ja vetää pois.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: Kallistukseen vakaajan vaihto?
Apurunko irti niin mahtuu vakaajan vaihtamaan.
Joskus yhdestä autosta (ei saab) katkesi n. 25mm paksu vakaajatanko toisen apunrunkokiinnityksen kohdalta, kun oli päässyt ruostumaan n. 10mm vahvuiseksi...
Joskus yhdestä autosta (ei saab) katkesi n. 25mm paksu vakaajatanko toisen apunrunkokiinnityksen kohdalta, kun oli päässyt ruostumaan n. 10mm vahvuiseksi...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.