Kallistukseen vakaajan vaihto?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jarna
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:44
Paikkakunta: Ii

Kallistukseen vakaajan vaihto?

Viesti Kirjoittaja jarna »

Kolinan syy löytyi,vakaaja meni vaihtoon onkohan isokin remppa.Paljonkohan kyseinen osa maksaa ja löytyyköhän tarvikkeena.
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Miten helv... olet saanut n. 20mm paksun rautatangon rikki? Oisko kuitenkin vaan vakaajatangon helat vaihtokunnossa?
Tässä etuvakaajan hela yhdystankoineen:
Kuva

Runkokiinnityskumi etuvakaajalle:
Kuva

Ja takavakaajan kiinnityskumi:
Kuva
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

V.J.S kirjoitti:Tässä etuvakaajan hela yhdystankoineen:
Kuva
Vähän aiheen ohi, mutta kuitenkin - tuossa Speedpartsin kuvassa prikat kumien ympärillä on väärin päin, pitäisi olla kupera puoli kumeihin päin.
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... joint3.jpg

Kysyjä voisi vähän tarkentaa onko ongelma etu- vai takavakaajassa ja minkälainen ongelma.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jarna
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:44
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja jarna »

Etu vakaajasta on kyse.Se ylä kuvan osa oli sökö,prikat oli lahonneet ja tanko oli uinut jo läpi.Kävin tilaan uuden paikallisesta tarvikkeesta 20,40E
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei varmaan olisi huono idea vaihtaa tuo yhdystanko toisellekin puolelle. Ja runkokumit samalla, jos intoa riittää.

Noiden vaihto ei sinänsä ole mikään ihmeellinen juttu, vanhat ruuvaat pois ja uudet tilalle. Runkokumien pidikkeen ruuvit voi olla vähän piukassa.

Koko keula pitää tunkata ylös, jotta noita saa vaihdettua. Jos yksi kulma vaan on nostettuna, tangon paikalleensaaminen voi olla haasteellista.

Ja muista laittaa prikat oikein päin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re:

Viesti Kirjoittaja sarka »

V.J.S kirjoitti:Miten helv... olet saanut n. 20mm paksun rautatangon rikki?
En minä, vaan edellinen puslaremontin tekijä... Itellä siis kallistuksenvakaaja on poikki kuskin puolelta, siten että koiranluu vielä pysyy päässä, mutta kierreosa ja mutteri puuttuu.

Mitenkähän tuon koko tangon saa vaihdettua, onko kokemuksia?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kallistukseen vakaajan vaihto?

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

Rälläkkä käteen... itellä ei lähtenyt toiselta puoleta ilman pilkkomista. Siinähä koiranluun päässä on mutteri joka irti ja vetää pois.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kallistukseen vakaajan vaihto?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Apurunko irti niin mahtuu vakaajan vaihtamaan.

Joskus yhdestä autosta (ei saab) katkesi n. 25mm paksu vakaajatanko toisen apunrunkokiinnityksen kohdalta, kun oli päässyt ruostumaan n. 10mm vahvuiseksi...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin