kytkin reistailee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sub3
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2006 00:49
Paikkakunta: Helsinki

kytkin reistailee

Viesti Kirjoittaja Sub3 »

Eli kun laitan ykkösen silmään ja kytkin on painettu pohjaan niin auto valuu eteenpäin... myös vaihteet eivät mene kunnolla silmään eikä tule pois. Voiko pelkkkä kytkimen ilmaus riittää??? Vai onko tuo edes mahdollinen ongelma?
HRalli
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:38
Paikkakunta: Vantaa

kytkin reistailee

Viesti Kirjoittaja HRalli »

Asiaan voi olla kolme syytä. Pääsylinterin (polkimen päässä ) tiivisteet vuotaa. Työsylinterin tiivisteet (kytkinkopan sisällä) vuotaa tai kytkinletkussa vuoto (voi olla kumiletkussa tai metalliputki voi olla ruostunut puhki). Kannattaa aloittaa tutkiminen letkusta. Letku kulkee osittain akkutelineen alla ja sen silmäily ei välttämättä onnistu kuin peilin avulla tai purkamalla akkuteline pois. Itsellä oli letku puhki juuri akkutelineen alta. Seuraavaksi voisi tarkastaa auton alta onko kytkinkopan pohjassa nestetippoja ja jos on , niin tutkia onko se kytkinnesteen oloista vai vl. / moottoriöljyä. Jos neste osittautuu jarrunesteeksi vuotoa olisi ilmeisesti työsylinterissä (korjaus edellyttää vaihdelaatikon irroituksen). Pääsylinteri (polkimen päässä) kannattaa korjata melkeinpä aina paljonajetussa autossa. Yleensä siellä ei näy vuotoa ulospäin. Alkuperäisvaraosana ei saa tiivisteitä erikseen, ainoastaan koko sylinteri (kallis). Motonetistä saa tiivistesarjoja ainakin tiettyihin vuosimalleihin (itse vaihdoin juuri vm -91 malliseen ko. osat). Tälläisiä asioita on ainakin itselle selvinnyt matkan varrella.
HRalli
Sub3
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 28, 2006 00:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sub3 »

kiitoksia.... pitääpä ruveta vilkuilemaan noita juttuja
Vastaa Viestiin