Eli vm 89 -9000:sen kun kiihdyttää hiljaa tai kovaa niin tasan 3500 kierroksen kohdalla auto alkaa pätkimään ja jos siihen saumaan vielä painaa kaasua niin paukahtaa kunnolla ja mustat sauhat tulee pakoputkesta!
Siihen 3500 asti kaikki toimii ok! DI/APC boksin vaihdolla ei merkitystä eikä tulppien päällä olevalla sytytysksiköllä
Mistä lähtis vikaa hakemaan?
9000:sen sytytysmurhe!Löytyiskö apua!
9000:sen sytytysmurhe!Löytyiskö apua!
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Re: 9000:sen sytytysmurhe!Löytyiskö apua!
Onko tulpat varmasti ohjekirjan mukaiset *7ES-11 ? Itse kokeilisin vielä toisella kasetilla, eli sellaisella jolla et vielä ole kokeillut. Miksikö, no itsellä meni samanlaisesta tonnarista kasetti just samalla tavalla, että kiekat pysähty kuin rajoittimeen. Aluksi 4500rpm ja sitten seuraavan startin jälkeen 3500rpm. Seuraavat vaihtoehdot "ilmamäärämittari" tai jokin muu vika johon muut saavat kommentoida lisää.kepakok kirjoitti:Eli vm 89 -9000:sen kun kiihdyttää hiljaa tai kovaa niin tasan 3500 kierroksen kohdalla auto alkaa pätkimään ja jos siihen saumaan vielä painaa kaasua niin paukahtaa kunnolla ja mustat sauhat tulee pakoputkesta!
Siihen 3500 asti kaikki toimii ok! DI/APC boksin vaihdolla ei merkitystä eikä tulppien päällä olevalla sytytysksiköllä
Mistä lähtis vikaa hakemaan?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: 9000:sen sytytysmurhe!Löytyiskö apua!
Jatketaan vanhaa ketjua.
Potilaana on tuo 9000CS, 2.0t, vm. -97.
Pariin otteeseen on paukahtanut startatessa, ikäänkuin ennen vanhaan kaasarikoneisten sytytyksen ollessa myöhäisellä. Tai siltä kuulostaa eli aivan kuin paukahtaisi pakoputkessa. Ja tämä on tosiaan ilmennyt pariin otteeseen eli melko harvoin.
Tuossahan on hieman käynnistysongelmaa eli saa startata pitkään, varsinkin jos on ollut piuhassa. On tuo käynnistysongelma jo ollut ainakin 5 vuotta, mutta kun aina on lähtenyt käyntiin niin en ole asian eteen mitään tehnyt.
Olen sen pähkäillyt johtuvan takaiskuventtiileistä tai bensanpaineensäätimestä.
Lämpimänä lähtee käyntiin nätisti, niinkuin pitää. Ja sama jos kylmänä ensin hieman pyöräyttää konetta niin lähtee käyntiin nätisti. Sytytyskasetti on vaihdettu, ei apua. moottorin lämpösensori vaihdettu, ei apuja.
Voiko tuolla käyntiinlähtemisasialla olla yhteyttä tuohon satunnaiseen paukahdukseen?
Potilaana on tuo 9000CS, 2.0t, vm. -97.
Pariin otteeseen on paukahtanut startatessa, ikäänkuin ennen vanhaan kaasarikoneisten sytytyksen ollessa myöhäisellä. Tai siltä kuulostaa eli aivan kuin paukahtaisi pakoputkessa. Ja tämä on tosiaan ilmennyt pariin otteeseen eli melko harvoin.
Tuossahan on hieman käynnistysongelmaa eli saa startata pitkään, varsinkin jos on ollut piuhassa. On tuo käynnistysongelma jo ollut ainakin 5 vuotta, mutta kun aina on lähtenyt käyntiin niin en ole asian eteen mitään tehnyt.
Olen sen pähkäillyt johtuvan takaiskuventtiileistä tai bensanpaineensäätimestä.
Lämpimänä lähtee käyntiin nätisti, niinkuin pitää. Ja sama jos kylmänä ensin hieman pyöräyttää konetta niin lähtee käyntiin nätisti. Sytytyskasetti on vaihdettu, ei apua. moottorin lämpösensori vaihdettu, ei apuja.
Voiko tuolla käyntiinlähtemisasialla olla yhteyttä tuohon satunnaiseen paukahdukseen?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: 9000:sen sytytysmurhe!Löytyiskö apua!
Paukahteluhan tulee siitä, että laskee pakoputkeen raakana bensaa, joka sitten syttyy siellä. Eli hyvinkin sytytys murhe. Täytyy muistaa että jo yksi paukahdus saattaa rikkoa katin.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 9000:sen sytytysmurhe!Löytyiskö apua!
Tieto lisää tuskaa, mutta putkessapaukahtelu voi tottaki kieliä myös orastavasta pakoventtiiliviasta.
Re: 9000:sen sytytysmurhe!Löytyiskö apua!
Jes, kaikki on mahdollista ja tota vähän itsekin tuumin. Tosin kannentiivisteen vaihdon yhteydessä ei ollut kyllä mitään tuollaista havaittavissa ainakaan paljaalla silmällä. Siis sen mitä tuli kantta pöydällä mulkoiltua.Minuteman kirjoitti:Tieto lisää tuskaa, mutta putkessapaukahtelu voi tottaki kieliä myös orastavasta pakoventtiiliviasta.
Ja en nyt ole ihan varma, että kuuluuko tuo paukahtelu pakarissa. Kuuluu niin tosi havoin, että ei oo pystynyt paikallistamaan kunnolla...
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97