Järki vai lisää..... tehoja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
patu
"Hölösuu"

Järki vai lisää..... tehoja

Viesti Kirjoittaja patu »

Mul ois tälläinen kysymys teille kanssasaabisteille :roll: .
Olen haikaillut tuohon tonnariini lisää tehoja jo pitkän aikaa en vain ole osannut päättää ryhdynkö tuohon leikkiin ollenkaan mukaan, joten voitteko auttaa päätöksen teossa.

Eli tuo minun tonnari on jokapäiväisessä käytössä/harrasteena ja en viitsisi tuon luotettavuuden/kestävyyden kanssa alkaa leikkimään, mutta mutta nuo 170hv/270Nm eivät tunnu enään riittävän eivät sitten millään 8)
Kunto tuossa on ihan loistava, ei ruostetta :roll:, vaihdelaatikko ja moottori tuntuu toimivan moitteitta ja muutenkin ihan jees kunnossa. Tuosta tasapainoakselin ketjusta en tiedä missä kunnossa on, mutta ääntä se ei pidä vielä... Uskallanko/kannattaako lähteä tilaamaan nyt tältä istumalta maptunin tai nordicin virisatsia. sais edes tuohon 200hepan tuntumaan..
Jos ja kun olen laittanut virit kiiinni saanko nauttia kuinka paljon vielä huolettomista kilometreistä joita on nyt 223000km ,kun minun aikeissa ei ole myydä tätä pitkään aikaan tai tuskin ollenkaan. :?
Voitteko valaista asiaa kun itse en osaa päättää :evil: :)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Coltti
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tottakai sitä tehoa pitää lisätä... Kuka sitä nyt vakiolla ajelisi?
patu
"Hölösuu"

Mä arvasin coltti, että sanoisit noin :lol:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Jos et varaudu mahdollisiin komplikaatioihin niin lälä rupea virittämään.

Ei välttämättä/varmastikkaan tule mitään mutta jos et asennoidu alusta oikein niin saattaa v*tuttaa aika reippaasti kun jotain sattuu.

Itse ajattelisin että jos pidät mielessä että jokin paikka mahdollisesti ja ehkä ei kestä ja sitten se korjataan niin anna mennä. Muuten saat vaan harmaita hiuksia ja joka kolaus säikäyttää.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Alexander
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Samaa mieltä edellisen kanssa.Periaatteessa mitään ihmeitä ei satu,mutta kaikki on mahdollista.Itsellä on reilu 350 000 rullattu mylly ja viripalikat paikoillaan eikä kone ole vielä mitään ihmeitä tehnyt muuta kuin toiminu.Laatikko sen sijaan on kahdesti ottanu ja hajonnu.Teho on kivaa mutta se maksaa.

Kannattaa tosiaan varautua kaikkeen,ikinä ei tiedä millon joku hajoaa,vakiostakin.Teho maksaa,mutta on hauskaa mikäli jaksaa värkkäillä,ja miksi ei jaksaisi?Siinähän se oma auto tulee tutuksi :D
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
ysitonttu
"Turbo"
Viesti:

Järki vai lisää....tehoja

Viesti Kirjoittaja ysitonttu »

Laiton tänään di/apc:n teholastun ja steg2 ruiskulastun
hyvin pelittää paitsi kytkin kärähti ja kone parka joutuu koville... :lol:
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
patu
"Hölösuu"

Rafu kirjoitti:Jos et varaudu mahdollisiin komplikaatioihin niin lälä rupea virittämään.

Ei välttämättä/varmastikkaan tule mitään mutta jos et asennoidu alusta oikein niin saattaa v*tuttaa aika reippaasti kun jotain sattuu.

Itse ajattelisin että jos pidät mielessä että jokin paikka mahdollisesti ja ehkä ei kestä ja sitten se korjataan niin anna mennä. Muuten saat vaan harmaita hiuksia ja joka kolaus säikäyttää.
Nämä seikat tulleet lähinnä mieleen: matalapaineisen kytkin(eikö se ole pienempi kun täysissä paineissa olevassa), vaihdelaatikko, ja tuo mandariini tuolla ahtaamassa huimia paineita ilman mankkuvenaa..

Ps. jos jollain oisi tuo täyspaineisen boxi myynnissä oisin kiinnostunut.. tuo 200hv ois tuohon minusta parempi ratkaisu :wink: (tuskin sitä ole kellään ole mutta yritin kuitenkin.) 8)
Tiedän että tehoa ei ole koskaan liikaa, mutta minulle riittäisi tuo "tasalukema".
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

patu kirjoitti: Nämä seikat tulleet lähinnä mieleen: matalapaineisen kytkin(eikö se ole pienempi kun täysissä paineissa olevassa), vaihdelaatikko, ja tuo mandariini tuolla ahtaamassa huimia paineita ilman mankkuvenaa..

Ps. jos jollain oisi tuo täyspaineisen boxi myynnissä oisin kiinnostunut.. tuo 200hv ois tuohon minusta parempi ratkaisu :wink: (tuskin sitä ole kellään ole mutta yritin kuitenkin.) 8)
Tiedän että tehoa ei ole koskaan liikaa, mutta minulle riittäisi tuo "tasalukema".
Noilla kilometreillä saattaa alkaa kytkin olemaan jo remontin tarpeessa vakionakin. Tilalle vaan isompi vauhtipyörä ja täyspaineen kytkinpaketti.

Samoin alkaa tasapainoakselien luotettavuus olemaan "kipurajalla" ihan vakiokoneella. Myöskin kansiremppaa saattaa olla lähiaikoina tiedossa ja pakoputkistokin alkaa varmasti olemaan vaihtokunnossa. Samoin katalysaattori.

Eli siis kansi- ja jakopääremppa työn alle, steg 3 tilaukseen (sisältää uuden putkiston), sen se uusi täyspaineen kykä vielä kestää antautumatta. Ja vaikka vähän luistelisikin, niin sehän on vaan lootaa säälivä sulake siinä välissä :wink:

Kaikissa yleisten viripuljujen matalapaineturbojen stegeissä on magneettiventtiili mukana. Kaiken lisäksi matalapaineessa virisetin eron oikeasti huomaa, täyspaineisella muutos on vähän vähemmän dramaattinen.

Eli ei muuta lisää hönkää koneeseen, ei se siitä sen enempää hajoa kuin vakionakaan :wink:
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
patu
"Hölösuu"

Uuden katin hommasin viimesyksynä oikeen marteliuksen racingkatti... 8)
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Jospa minäkin sitten :? 8O :o :D :lol: 8)
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
patu
"Hölösuu"

Anna mennä mä en uskalla......... vielä :lol:
270/400
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

anna mennä omassa tuningin steg 3 kiinni ja tomaatti laatikko, kestää kyllä mutta kait se on vähän käytöstä/käyttäjästä kiinni. rakentelen toista tonnaria ja siitä tulee lelu,enkä ole ajatellutkaan että paikat kestää, mutta hauskaa varmasti riittää. pistetään japseille luu kurkkuun!
Make5
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Ei muuta kuin stegi tilaukseen ;) Itselläni vastaavanlainen peli johon sittemmin alkup. koneen laakerivian seurauksena vaihdettiin kone+mitsun ahdin (+mankuvena+letkut)+maptun aero steg1, meno muuttui 'hieman' :)

Nyt mietitään steg3:n siirtymistä.. Vaikkakin kyllä tuo jo tuollaisenaan on aivan riittävä, lähinnä koneen rasitusta vähentäviähän nuo putkisto+putsarit ovat..
Tomaatti9000
ysikoo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Nyt on kyllä niin lähellä stegin tilaaminen että ei oo tosikaan :lol: Matalapaineesta antautuu ilmeisesti ensiksi kytkin ku loota? Siis jos ei nyt ihan päättömästi vaihtele. Sitä oon tässä miettiny et mielummin tollanen nordicin 230/340 näin alkuun. Löytyykö noista maptunin/speedpartsin seteistä tosiaan 400nm? Sääliksi käy vakiota voimansiirtoa :?
patu
"Hölösuu"

ysikoo kirjoitti:Nyt on kyllä niin lähellä stegin tilaaminen että ei oo tosikaan :lol: Matalapaineesta antautuu ilmeisesti ensiksi kytkin ku loota? Siis jos ei nyt ihan päättömästi vaihtele. Sitä oon tässä miettiny et mielummin tollanen nordicin 230/340 näin alkuun. Löytyykö noista maptunin/speedpartsin seteistä tosiaan 400nm? Sääliksi käy vakiota voimansiirtoa :?

Samoin nordicia minäkin mietin kuitenkin sopiva määrää virtaa koneessa tuon stegin jälkeen... täytyy kattoo mitä tekisi vielä hetki, mutta kattomisella se ei kyllä parane pitäis tehdä jotain :idea:
Vastaa Viestiin