Aion ostaa tonnarin
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Aion ostaa tonnarin
Nyt on saatava tonnari, muulla ei ole väliä kunhan sillä ei ole päästelty vielä yli 200 000 km ja siinä on ilmastointi. CSE mallit kiinnostaa eniten, jotta lastenvaunut ja kalastustarvikkeet mahtuu kyytiin.
Tuolla netissä näkyy noita tonnareita, jotka on uitettu Saksasta tai Italiasta tai muualta. Koska monista sellaisista puuttuu huoltokirja, niitä ei varmaan edes kannata harkita?
Mitenkäs nuo Ruotsista tuodut, mahdollisesti vähemmän "haamukilometrejä" vai, koska olisin myös kiinnostunut mahdollisesti tuomaan auton itse Ruotsista? Hintataso näyttää siellä olevan huomattavasti alhaisempi kuin Suomessa.
Saksassa on monia henkilöitä, jotka etsivät sieltä auton ja auttavat toimittamisessa Suomeen, tietääkö kukaan löytyykö vastaavia apureita Ruotsin maalta?
Ja jos joku haluaa luopua omastaan, voi hyviä aina tarjota.
Kiitos.
Tuolla netissä näkyy noita tonnareita, jotka on uitettu Saksasta tai Italiasta tai muualta. Koska monista sellaisista puuttuu huoltokirja, niitä ei varmaan edes kannata harkita?
Mitenkäs nuo Ruotsista tuodut, mahdollisesti vähemmän "haamukilometrejä" vai, koska olisin myös kiinnostunut mahdollisesti tuomaan auton itse Ruotsista? Hintataso näyttää siellä olevan huomattavasti alhaisempi kuin Suomessa.
Saksassa on monia henkilöitä, jotka etsivät sieltä auton ja auttavat toimittamisessa Suomeen, tietääkö kukaan löytyykö vastaavia apureita Ruotsin maalta?
Ja jos joku haluaa luopua omastaan, voi hyviä aina tarjota.
Kiitos.
Onhan se myyty... ainakin ilmoitus on poistettu.Kurko kirjoitti:Tai kyseleppä vaikka ng900aero:lta sen tonnarista, joko se on myyty.
(Voisit saada hyvänkin, hinnasta en sitten sano mitään).
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Ainakin vanhemman korimallin CD-tonnarin kontti on isompi kuin CS/CSE:n. Aiempi tonnarini oli -90 CD ja kontti tuntui itse asiassa hillittömän suurelta. Muutaman vuoden takaisella fillarireissulla meillä oli matkassa neljä heppua, viikon kamat ja neljä 28" polkupyörää, joista kolme (!) mahtuivat purettuina romppeiden kanssa tonnarin paksiin, neljäs kiikkui sitten pyörätelineessä koukun päässä 
Nykyisen CSE:ni kontti ainakin tuntuu lyhyemmältä ja kapeammalta, tai sitten lastenvaunumme ovat kasvaneet mystisesti auton vaihdon myötä
CD:n (ainakin vanhemman, en tiedä CDE:stä) huono puoli oli, ettei takapenkkejä saanut kaadettua. Suksiluukusta ei mitään kovin ulottuvaista tavaraa autoon ujuteta
Jollain on varmasti virallisia litraspeksejä eri mallien konttien ko'oista.

Nykyisen CSE:ni kontti ainakin tuntuu lyhyemmältä ja kapeammalta, tai sitten lastenvaunumme ovat kasvaneet mystisesti auton vaihdon myötä

CD:n (ainakin vanhemman, en tiedä CDE:stä) huono puoli oli, ettei takapenkkejä saanut kaadettua. Suksiluukusta ei mitään kovin ulottuvaista tavaraa autoon ujuteta

Jollain on varmasti virallisia litraspeksejä eri mallien konttien ko'oista.
900iA -87
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
#2700
"Katsoin liikennevaloissa että siellä on joku vanha herrasmies Saabissaan mutta se olitkin sinä."
no se tonnari ainakin pitää ostaa suht pian, jos meinaa sen alle 200 000 ajetun saada... ite kyllä olin lähinnä ekstaasissa, kun sain tuollaisen alle 300 000 päästelllyn.. huom.. nuorimmatkin tonnarit jo 9 vuotta vanhoja autoja.. hienoja kylläkin, mutta eivät enää uusia..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Aion ostaa tonnarin
Jos ostat vähän enemmän ajetun mutta ruosteettoman niin säästät huomattavasti veroissa ja KORJAUKSISSA sillä noin 200 tkm alkaa mm.Saab-Poika kirjoitti:Nyt on saatava tonnari, muulla ei ole väliä kunhan sillä ei ole päästelty vielä yli 200 000 km ja siinä on ilmastointi. CSE mallit kiinnostaa eniten, jotta lastenvaunut ja kalastustarvikkeet mahtuu kyytiin.
Tuolla netissä näkyy noita tonnareita, jotka on uitettu Saksasta tai Italiasta tai muualta. Koska monista sellaisista puuttuu huoltokirja, niitä ei varmaan edes kannata harkita?
Mitenkäs nuo Ruotsista tuodut, mahdollisesti vähemmän "haamukilometrejä" vai, koska olisin myös kiinnostunut mahdollisesti tuomaan auton itse Ruotsista? Hintataso näyttää siellä olevan huomattavasti alhaisempi kuin Suomessa.
Saksassa on monia henkilöitä, jotka etsivät sieltä auton ja auttavat toimittamisessa Suomeen, tietääkö kukaan löytyykö vastaavia apureita Ruotsin maalta?
Ja jos joku haluaa luopua omastaan, voi hyviä aina tarjota.
Kiitos.
bensapumppu , laturi , remminkiristimet, kytkin , lämm.laitteen moottorin hiilet , ym.. olla finaalissa (kokemusta on ) lue ; http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Kiitos kaikille tiedoista. Tuo lista näyttää vakiolta, eikä ihan halvalta. Auto olisi tarkoitus olla liikenteessä joka päivä, joten korjailuille ei jää ehkä tarvittavaa aikaa. Tässä ei varmaan edes uskalla lähteä koeajamaan tonnaria, jottei tule himoa, ja osta tee-se-itse miehen unelmaa. Tai sitten on lähdettävä kaupoille tuon listan kanssa ja verrattava sitä huoltokirjaan.
Mitenkäs kokemukset noista 90-luvun lopun 9-5 malleista, omaavatko samanlaisia vikalistoja?
Nyt harmittaa, taidan siirtyä katselemaan nissan maximoita....ostaa sitten vaikka pihalle seisomaan tonnarin ja näyttelee sitä kavereille...
Mitenkäs kokemukset noista 90-luvun lopun 9-5 malleista, omaavatko samanlaisia vikalistoja?
Nyt harmittaa, taidan siirtyä katselemaan nissan maximoita....ostaa sitten vaikka pihalle seisomaan tonnarin ja näyttelee sitä kavereille...
Re: Aion ostaa tonnarin
Listaan voi lisätä myös jarrut, pyörännavat, tuulilasin, di-kasetin, lämppärin kennon. Lähes kaikki tämän viestin rojut ovat allekirjoittaneella vaihdettu viimeisen vuoden sisään tai menossa vaihtoon lähiaikoina, autolla ajettu nyt 183tkm. :)valtteri kirjoitti:Jos ostat vähän enemmän ajetun mutta ruosteettoman niin säästät huomattavasti veroissa ja KORJAUKSISSA sillä noin 200 tkm alkaa mm.
bensapumppu , laturi , remminkiristimet, kytkin , lämm.laitteen moottorin hiilet , ym.. olla finaalissa (kokemusta on ) lue ; http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Linkin Griffini olis ilmeisesti vielä myynnissä vaikka nettiauto sanookin muuta.
Siihen on ainakin paljon kulutusosaa vaihdettu.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=39090
Siihen on ainakin paljon kulutusosaa vaihdettu.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=39090
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tässä sinulle hyvä tonnari:
Käy katsomassa : http://www.nettiauto.com/792578