Vakiota vaiko 3" putkea?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vakiota vaiko 3" putkea?

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Nyt alkaa putki pöristä jo aika pahasti eli vuotaa. Kurkin auton alle ja katselin miltä näyttää ja pönttöjen välissä oleva putki ainakin oli liitoksista entisen näköinen. Sinne paikallistin pahenevan pörinänkin.

Kysymys kuuluu nyt onko järkeä laittaa takaosa 3" putkesta vai pistänkö Motonetistä vakiokoon palikkaa taakse.

Haaveena olisi uusia etupäähän DP ja miksei kattikin 3" putkesta. Jos nyt laittaa vakiokokoa taakse sinne jää varmasti vakiokokoa koska dp:n uusiminen on oikeasti suunnitelmissa.

Mitä teen...
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Periaatteessa kuinka rahatilanne sallii :) Jos vaihdat 3" dp:n ja katin 3" versioon niin se riittää todennäköseisesti aika pitkälle vaikka loppu onkin orkkista, muttei tuosta lopusta 3" paksuisena haittaakaan ole.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mites muuten tuo perusahtojen uudelleen säätö onnistuu helpoiten tuolle 3":n röörille? ...tarvii ilmeisesti välttämättä asteikolla varustetun ahtomittarin, vai voisiko tuota vakio mittaria hyväksikäyttäen kyseisen säädön tehdä?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ahtopaine kirjoitti:Mites muuten tuo perusahtojen uudelleen säätö onnistuu helpoiten tuolle 3":n röörille? ...tarvii ilmeisesti välttämättä asteikolla varustetun ahtomittarin, vai voisiko tuota vakio mittaria hyväksikäyttäen kyseisen säädön tehdä?
Minulla ei perusahdot muuttuneet merkittävästi 3" putken ja katin vaihdolla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

ei ne peruspaineet eikä mitkään muutu tuolla putken vaihdolla. Herkemmin nostaa ahdot kun enemmän tilaa pakokaasujen mennä :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tuolla vaan neuvoivat uudelleen säätämään, kuulemma tippuu nuot peruspaineet selvästi speksatusta... http://www.saab9000.com/procedures/exha ... xhaust.php

"
32. # Adjust the basic boost pressure, as the lower back-pressure of the JT exhaust system will lower the basic boost pressure. The basic boost pressure on my Aero prior to fitting the JT system was 0.48 bar (7PSI), which is just at the top end of the spec. After fitting the JT system, it was 0.38 bar (5.5PSI), which is well below spec. I adjusted it back up to around 0.48 bar."
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ahtopaine kirjoitti:Tuolla vaan neuvoivat uudelleen säätämään, kuulemma tippuu nuot peruspaineet selvästi speksatusta... http://www.saab9000.com/procedures/exha ... xhaust.php

"
32. # Adjust the basic boost pressure, as the lower back-pressure of the JT exhaust system will lower the basic boost pressure. The basic boost pressure on my Aero prior to fitting the JT system was 0.48 bar (7PSI), which is just at the top end of the spec. After fitting the JT system, it was 0.38 bar (5.5PSI), which is well below spec. I adjusted it back up to around 0.48 bar."
Juu samat ohjeet luin minäkin, mutta ei peruspaineet silti muuttuneet mihinkään :) Laita putki kiinni ja kokeile. Ei ole iso rasti säätää pp:ta, jos tarvetta ilmenee.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Viimeinen pönttö tippui anoppilan pihaan :? Itse kokeilin nostaa kun näytti roikkuvan ja läksi irti. Otin kannakkeista irti. 3" putken saa vasta elokuulla. AD:lla saanee Bosalin putken asennettuna kohtuu hintaan...
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Tee pantetit kuten minä tein viimevuonna että takapönttö pysyi alla, laitoin pehmeää alumiiniä klemmareilla kiinni, pörisee mutta ei huudakkaan.

Ehdottomasti 3" alusta loppuun ja jos stageja ei ole niin vakio katti väliin.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Meinaakko ettei tuo orkkiskissa ahista lainkaan Aeron vakiopataa ja ahdinta?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8101
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000cst kirjoitti: Ehdottomasti 3" alusta loppuun ja jos stageja ei ole niin vakio katti väliin.
No jos meinaa 3" putkea laittaa alusta loppuun niin en näe kyllä järkeä kuristaa menoa vakiokissalla, etenkään kuin netistä saa 100-150€:llä high-flow 3" katalysaattorin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Esimerkkinä maptunin sivuilta stage 1-3 osiot ja niiden erot putkiston suhteen:

vakio 225hv 350nm
stage 1 ei tarvitse tehdä muutoksia 270hv 420nm
stage 2 vakiokatista taaksepäin putkisto 275hv 430nm
stage 3 koko putkisto katteineen 290hv 440nm

Eli voi ihan rauhassa vaihdella ensin vakiokatin kanssa muun putkiston jos stage 1 riittää, mutta jos haluaa viritellä kunnolla niin suoraputki tai racekat alle.

"Meinaakko ettei tuo orkkiskissa ahista lainkaan Aeron vakiopataa ja ahdinta?"

Vastaus: kyllä, aina ahdistaa, oli aero vakio tai tunattu tonnikala. :D
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin