1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

No niin toimii hyvin tämä hankkimani vanhempikin boksi... ohessa "adapteri" http://www.ulapland.fi/home/opiskelijat ... aboksi.jpg ...huomenna tulee vielä piuhoihin nimitarrat kytkentää helpottamaan. :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Ite viikonloppuna vaihdan vanhemman boksin uudemman tilalle, jäi tuosta kytkentäohjeesta semmoinen, että vanhemmasta boksista (95 26 757) lähtee 1 kohdasta 2 ruskeaa johtoa, ne ilmeisesti voi laittaa samaan liittimeen?

Enemmän askarruttaa nasta 9 josta lähtee punainen ja valko-vihreä johto, kytkenkö toisen johdoista nastaan 1 ja toisen nastaan 9?

Johdot olivat paria väriä lukuunottamatta samat kuin tuossa ohjeessa, mutta nastan numero helpotti johtojen paikkojen tunnistusta.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

jani03 kirjoitti:Ite viikonloppuna vaihdan vanhemman boksin uudemman tilalle, jäi tuosta kytkentäohjeesta semmoinen, että vanhemmasta boksista (95 26 757) lähtee 1 kohdasta 2 ruskeaa johtoa, ne ilmeisesti voi laittaa samaan liittimeen?
Ohjeen mukaan vanhan boksin 1 nastasta yksi johto uuden johtosarjan liittimen 10 nastaan (pun). Toisella letkulla ei mitn. lisäarvoa. Itte jättäsin kytkemättä tai leikkaisin veke.


jani03 kirjoitti:Enemmän askarruttaa nasta 9 josta lähtee punainen ja valko-vihreä johto, kytkenkö toisen johdoista nastaan 1 ja toisen nastaan 9?
Ohjeen mukaan vanhan boksin 9 nastasta kaksi johtoa... toinen uuden johtosarjan liittimen nastaan 1 (pun) ja toinen letku vastaavasti uuden johtosarjan liittimen nastaan 9 (val).

Käytettävien väliletkujen värillä ei tietty toiminnallista merkitystä. Oleellista on vain, että kytkennät on tehty täysin oikein. Mulla nuo välijohdot on kaikki itte väsätty kaiutin parikaapelista. Sulla ilmeisesti on tuossa se vanhan boksin johtosarja liittimineen vielä kiinni.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Pikaisella testaamisella toimi ongelmitta vanhemman mallisella boksilla.
jani03
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 19:14
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jani03 »

Boksi kiinni ja toimii hyvin. Ohessa kuva miten toteutin johtojen muutostyöt
http://koti.mbnet.fi/jlamberg/liitin.jpg
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

No niin onnittelut lienevät paikallaan! ...sulla oli kuin olikin juuri samanlainen keissi kuin mullakin. Sitten vaan luksustontussa nautinnnollisen rentoja vakkarikilometrejä kipparin pallilla istuskellen. 8)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

vhinkkan kirjoitti:
Nastajärjestys on seuraava:

9526757 -> 4108650

1 (ruskea) -> 10 (punainen); 12 V, jos sytytysvirta on päällä
2 (punainen-valkoinen) -> 3 (punainen-valkoinen); 12 V, jos SET-nappulaa painetaan
3 (musta) -> 5 (punainen-valkoinen); maadoitus, jos jarru- ja kytkinpolkin ovat ylhäällä; 12 V jarruvalokytkennän kautta, jos jarrupoljinta painetaan
4 (harmaa) -> 7 (harmaa); alipainepumpun ohjaus
5 (sininen) -> 11 (vihreä); nopeussignaali
6 (keltainen) -> 4 (keltainen); 12 V, jos RESUME-nappulaa painetaan
7 (oranssi) -> 6 (oranssi); alipainepumpun ohjaus
8 (musta) -> 8 (musta); maadoitus
9 (punainen) -> liitetään nastoihin 1 (punainen) ja 9 (valkoinen); 12 V, jos cruise on päällä; 1=alipainepumpulle lähtevä jännitteensyöttö, joka uudemmassa versiossa ilmeisesti kierrätetään boksin kautta
Autoin eilen kohtalontoveria ja huomasin pari väri eroa kyseiseen johtosarjaan. Sovitimme vanhemman mallisen liittimen purussa olevasta -91 tonnarista. Myös townsend:n sivuilla olevassa kytkentäkaaviossa on alla olevat värit.

1 (ruskea) -> 10 (punainen); 12 V, jos sytytysvirta on päällä
2 (punainen-valkoinen) -> 3 (punainen-valkoinen); 12 V, jos SET-nappulaa painetaan
3 (violetti) -> 5 (punainen-valkoinen); maadoitus, jos jarru- ja kytkinpolkin ovat ylhäällä; 12 V jarruvalokytkennän kautta, jos jarrupoljinta painetaan
4 (harmaa) -> 7 (harmaa); alipainepumpun ohjaus
5 (vihreä) -> 11 (vihreä); nopeussignaali
6 (keltainen) -> 4 (keltainen); 12 V, jos RESUME-nappulaa painetaan
7 (oranssi) -> 6 (oranssi); alipainepumpun ohjaus
8 (musta) -> 8 (musta); maadoitus
9 (punainen) -> liitetään nastoihin 1 (punainen) ja 9 (valkoinen); 12 V, jos cruise on päällä; 1=alipainepumpulle lähtevä jännitteensyöttö, joka uudemmassa versiossa ilmeisesti kierrätetään boksin kautta
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tehtiin Puun kanssa Griffiniin tuollainen adapteri vanhan poksin liittimestä, kutistesukasta ja sähköteipistä vanhalle poksille ja testilenkillä toimi ainakin ongelmitta :).

Kiitos hyvästä ohjeesta!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla

Viesti Kirjoittaja sarka »

Mahtavaa, kun oli tämmöiset ohjeet niin asennus kävi hetkessä! 8) Vianetsintään menikin vähän kauemmin... :lol: Piikkiliittimille kun näyttää sopivasti vasaraa niin ne sopii mainiosti uudemmantyyppiseen liittimeen auton puolella, ja vanhaan boksiin meneekin sitten normaalit lattaliittimet.

En tohtinut ainoaa toimivaa boksiani avata, mutta liekö nuo vanhemmat sitten analogielektroniikkaa? :roll:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Vilpo
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Sain myös -92 Tonnarista cruisen pelittämään, kun tämän ohjeen avulla tein adapterin uudemman boksin liitintä hyväksi käyttäen ja toiseen päähän lattaliittimet.
Ensi alkuun tosin ei toiminut täysin, pumppu kyllä käynnistyi aina "Set"-painettuani, mutta nopeus ei tahtonut pysyä. No, noita alipaineletkuja aikani imeskeltyäni huomasin että jarrupolkimen kytkin vuosi hiukan. Sitä kun irrallaan hetken testailin, huomasin että pelaa, eli kytkin ei vain painunut tarpeeksi pohjaan toimiessaan. Eli ei muutakuin teippiä sopivasti siihen polkimen puolen vastinpintaan ja rupesi pitämään!
Kiitokset vielä ohjeesta!
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin