1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
No niin toimii hyvin tämä hankkimani vanhempikin boksi... ohessa "adapteri" http://www.ulapland.fi/home/opiskelijat ... aboksi.jpg ...huomenna tulee vielä piuhoihin nimitarrat kytkentää helpottamaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ite viikonloppuna vaihdan vanhemman boksin uudemman tilalle, jäi tuosta kytkentäohjeesta semmoinen, että vanhemmasta boksista (95 26 757) lähtee 1 kohdasta 2 ruskeaa johtoa, ne ilmeisesti voi laittaa samaan liittimeen?
Enemmän askarruttaa nasta 9 josta lähtee punainen ja valko-vihreä johto, kytkenkö toisen johdoista nastaan 1 ja toisen nastaan 9?
Johdot olivat paria väriä lukuunottamatta samat kuin tuossa ohjeessa, mutta nastan numero helpotti johtojen paikkojen tunnistusta.
Enemmän askarruttaa nasta 9 josta lähtee punainen ja valko-vihreä johto, kytkenkö toisen johdoista nastaan 1 ja toisen nastaan 9?
Johdot olivat paria väriä lukuunottamatta samat kuin tuossa ohjeessa, mutta nastan numero helpotti johtojen paikkojen tunnistusta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ohjeen mukaan vanhan boksin 1 nastasta yksi johto uuden johtosarjan liittimen 10 nastaan (pun). Toisella letkulla ei mitn. lisäarvoa. Itte jättäsin kytkemättä tai leikkaisin veke.jani03 kirjoitti:Ite viikonloppuna vaihdan vanhemman boksin uudemman tilalle, jäi tuosta kytkentäohjeesta semmoinen, että vanhemmasta boksista (95 26 757) lähtee 1 kohdasta 2 ruskeaa johtoa, ne ilmeisesti voi laittaa samaan liittimeen?
Ohjeen mukaan vanhan boksin 9 nastasta kaksi johtoa... toinen uuden johtosarjan liittimen nastaan 1 (pun) ja toinen letku vastaavasti uuden johtosarjan liittimen nastaan 9 (val).jani03 kirjoitti:Enemmän askarruttaa nasta 9 josta lähtee punainen ja valko-vihreä johto, kytkenkö toisen johdoista nastaan 1 ja toisen nastaan 9?
Käytettävien väliletkujen värillä ei tietty toiminnallista merkitystä. Oleellista on vain, että kytkennät on tehty täysin oikein. Mulla nuo välijohdot on kaikki itte väsätty kaiutin parikaapelista. Sulla ilmeisesti on tuossa se vanhan boksin johtosarja liittimineen vielä kiinni.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Boksi kiinni ja toimii hyvin. Ohessa kuva miten toteutin johtojen muutostyöt
http://koti.mbnet.fi/jlamberg/liitin.jpg
http://koti.mbnet.fi/jlamberg/liitin.jpg
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
No niin onnittelut lienevät paikallaan! ...sulla oli kuin olikin juuri samanlainen keissi kuin mullakin. Sitten vaan luksustontussa nautinnnollisen rentoja vakkarikilometrejä kipparin pallilla istuskellen.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla
Autoin eilen kohtalontoveria ja huomasin pari väri eroa kyseiseen johtosarjaan. Sovitimme vanhemman mallisen liittimen purussa olevasta -91 tonnarista. Myös townsend:n sivuilla olevassa kytkentäkaaviossa on alla olevat värit.vhinkkan kirjoitti:
Nastajärjestys on seuraava:
9526757 -> 4108650
1 (ruskea) -> 10 (punainen); 12 V, jos sytytysvirta on päällä
2 (punainen-valkoinen) -> 3 (punainen-valkoinen); 12 V, jos SET-nappulaa painetaan
3 (musta) -> 5 (punainen-valkoinen); maadoitus, jos jarru- ja kytkinpolkin ovat ylhäällä; 12 V jarruvalokytkennän kautta, jos jarrupoljinta painetaan
4 (harmaa) -> 7 (harmaa); alipainepumpun ohjaus
5 (sininen) -> 11 (vihreä); nopeussignaali
6 (keltainen) -> 4 (keltainen); 12 V, jos RESUME-nappulaa painetaan
7 (oranssi) -> 6 (oranssi); alipainepumpun ohjaus
8 (musta) -> 8 (musta); maadoitus
9 (punainen) -> liitetään nastoihin 1 (punainen) ja 9 (valkoinen); 12 V, jos cruise on päällä; 1=alipainepumpulle lähtevä jännitteensyöttö, joka uudemmassa versiossa ilmeisesti kierrätetään boksin kautta
1 (ruskea) -> 10 (punainen); 12 V, jos sytytysvirta on päällä
2 (punainen-valkoinen) -> 3 (punainen-valkoinen); 12 V, jos SET-nappulaa painetaan
3 (violetti) -> 5 (punainen-valkoinen); maadoitus, jos jarru- ja kytkinpolkin ovat ylhäällä; 12 V jarruvalokytkennän kautta, jos jarrupoljinta painetaan
4 (harmaa) -> 7 (harmaa); alipainepumpun ohjaus
5 (vihreä) -> 11 (vihreä); nopeussignaali
6 (keltainen) -> 4 (keltainen); 12 V, jos RESUME-nappulaa painetaan
7 (oranssi) -> 6 (oranssi); alipainepumpun ohjaus
8 (musta) -> 8 (musta); maadoitus
9 (punainen) -> liitetään nastoihin 1 (punainen) ja 9 (valkoinen); 12 V, jos cruise on päällä; 1=alipainepumpulle lähtevä jännitteensyöttö, joka uudemmassa versiossa ilmeisesti kierrätetään boksin kautta
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla
Tehtiin Puun kanssa Griffiniin tuollainen adapteri vanhan poksin liittimestä, kutistesukasta ja sähköteipistä vanhalle poksille ja testilenkillä toimi ainakin ongelmitta .
Kiitos hyvästä ohjeesta!
Kiitos hyvästä ohjeesta!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla
Mahtavaa, kun oli tämmöiset ohjeet niin asennus kävi hetkessä! Vianetsintään menikin vähän kauemmin... Piikkiliittimille kun näyttää sopivasti vasaraa niin ne sopii mainiosti uudemmantyyppiseen liittimeen auton puolella, ja vanhaan boksiin meneekin sitten normaalit lattaliittimet.
En tohtinut ainoaa toimivaa boksiani avata, mutta liekö nuo vanhemmat sitten analogielektroniikkaa?
En tohtinut ainoaa toimivaa boksiani avata, mutta liekö nuo vanhemmat sitten analogielektroniikkaa?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla
Sain myös -92 Tonnarista cruisen pelittämään, kun tämän ohjeen avulla tein adapterin uudemman boksin liitintä hyväksi käyttäen ja toiseen päähän lattaliittimet.
Ensi alkuun tosin ei toiminut täysin, pumppu kyllä käynnistyi aina "Set"-painettuani, mutta nopeus ei tahtonut pysyä. No, noita alipaineletkuja aikani imeskeltyäni huomasin että jarrupolkimen kytkin vuosi hiukan. Sitä kun irrallaan hetken testailin, huomasin että pelaa, eli kytkin ei vain painunut tarpeeksi pohjaan toimiessaan. Eli ei muutakuin teippiä sopivasti siihen polkimen puolen vastinpintaan ja rupesi pitämään!
Kiitokset vielä ohjeesta!
Ensi alkuun tosin ei toiminut täysin, pumppu kyllä käynnistyi aina "Set"-painettuani, mutta nopeus ei tahtonut pysyä. No, noita alipaineletkuja aikani imeskeltyäni huomasin että jarrupolkimen kytkin vuosi hiukan. Sitä kun irrallaan hetken testailin, huomasin että pelaa, eli kytkin ei vain painunut tarpeeksi pohjaan toimiessaan. Eli ei muutakuin teippiä sopivasti siihen polkimen puolen vastinpintaan ja rupesi pitämään!
Kiitokset vielä ohjeesta!
Re: 1992 - 1994 -cruise toimimaan vanhalla boksilla
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00