APC-modaus??????????

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

APC-modaus??????????

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Mistäköhän porukat on hankkinu noita 30.9 kohm ja 500 ohm vastuksia. :?: Kävin paikallisella rtv asentajalla näyttämässä hommaa (kun en uskalla itse tehdä tinauksia) sanoi vastusten olevan outoa kokoa, että pitäis kasata useammasta vastuksesta vai kuka kerholainen olisi halukas tekemään muutoksen, tietenkin korvausta vastaan 8O :P :lol: :roll: :wink: Voin tietenkin ostaa kyseiset vastukset jos jollakin olisi :oops:
*2463*
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: APC-modaus??????????

Viesti Kirjoittaja Passi »

9000 T16 kirjoitti:Mistäköhän porukat on hankkinu noita 30.9 kohm ja 500 ohm vastuksia. :?: Kävin paikallisella rtv asentajalla näyttämässä hommaa (kun en uskalla itse tehdä tinauksia) sanoi vastusten olevan outoa kokoa, että pitäis kasata useammasta vastuksesta vai kuka kerholainen olisi halukas tekemään muutoksen, tietenkin korvausta vastaan 8O :P :lol: :roll: :wink: Voin tietenkin ostaa kyseiset vastukset jos jollakin olisi :oops:
Aivan hyvin voi tehdä kahdesta eri vastuksesta.

T. Pasi
99T-museopeli
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Kiitos selvennyksestä :D
*2463*
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ja vastuksiin riittää IMO huonompikin tarkkuus, 27kOhm jne... 900aero.commin ohjeiden mukaan vaan lähimmän E12 sarjan vastuksen koon mukaan.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kaikki yli 30Kohmin ja alle 500ohm on sopivia, esim 31K ja 470R jne.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mitä toi modaus auttaa? Muuttuuko meno ja koneen toiminta jollakin tavalla? Ei oo tullu tutustuttua tohon :oops:
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

APC modauksella saa halvalla tehon lisäystä jos pysyy kolvi kädessä...
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Tarkennuksena todettakoon ettei di:llä ja apc:lla varustetussa tontussa voida soveltaa 900aero.com:in virivinkkejä. Apc boksissa ei ole samoja vastusarvoja kuin jakajallisessa mallissa. Jos nyt joku sattuis ihmettelemään miksei viritykset toimi. :wink: Virranjakajalla varustetussa turbotontussa toimii tietty hyvin..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

vjbremer kirjoitti:Tarkennuksena todettakoon ettei di:llä ja apc:lla varustetussa tontussa voida soveltaa 900aero.com:in virivinkkejä.
Eli koskeeko tämä DI+APC-järjestelmää myös, vai pelkästään DI/APC?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

HÄH 8O nyt heittää kärrynpyörää :?: :?:.Millä ohjeilla di+apc:lla oleva boksi modataan vai eikö sitä pysty modaamaan :?:
*2463*
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

9000 T16 kirjoitti:HÄH 8O nyt heittää kärrynpyörää :?: :?:.Millä ohjeilla di+apc:lla oleva boksi modataan vai eikö sitä pysty modaamaan :?:
DI+APC:n (9000 vm. -88, 2 erillistä boksia) APC-osio modataan ymmärtääkseni kuin "normaali" APC. DI/APC-boksia (9000 vm. -89-) viritetään lastun vaihdolla.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Ei muuta kuin tinakolvi käteen ja yleismittari toiseen :twisted:
*2463*
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

9000 T16 kirjoitti:Ei muuta kuin tinakolvi käteen ja yleismittari toiseen :twisted:
Ei sitä ennustajaa kannata toki sulattaa, eli tinan pätkä ennemmin siihen toiseen kätöseen. :)
9000 T16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: To Kesä 09, 2005 20:51
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja 9000 T16 »

Jep :lol:
*2463*
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Jokke A kirjoitti:
9000 T16 kirjoitti:HÄH 8O nyt heittää kärrynpyörää :?: :?:.Millä ohjeilla di+apc:lla oleva boksi modataan vai eikö sitä pysty modaamaan :?:
DI+APC:n (9000 vm. -88, 2 erillistä boksia) APC-osio modataan ymmärtääkseni kuin "normaali" APC. DI/APC-boksia (9000 vm. -89-) viritetään lastun vaihdolla.
Joo, muuten kyllä mutta vastusarvot ihan eri kuin jakajamallisessa.
Tais olla paljon suuremmat. Toisin sanoen jos laittaa jakajamallisesta autosta apc boksi di-malliseen, niin ei toimi. Magneettiventtiili vaan naputtaa koko ajan. APC boksia(DI +APC) pystyy kyllä modaamaan, muttei samoilla ohjeilla kuin 900aero.com ohjeilla. Näin ainakin kaverin -88 tonnarissa
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin