Keskimmäisen tuuletusräppänän sulkijanämiskä tekee seuraavaa: Kun avaa sen räppänän ja laittaa puhaltimen täysille,se räppänä sulkeutuu eli on siis löystynyt.
Kysymys:Mitä teen,jotta saan sen taas toimimaan oikein?
Ja miten se tapahtuu?
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Jotkut on purkaneet sen ja leikanneet pari palaa paperia läpän ja suutinrungon väliin, siis sinne mistä läppä on saranoitu runkoon.
Minä käytän vanhemmassa tonnarissa Jus:n auton edellisen omistajan jekkua, eli olen työntänyt kynän ritilästä sisään pitämään läppää auki. (en ole jaksanut pelkästään tuon vian takia aukoa kojelautaa)
musta taas tuntuu, että tuossa mun tonnarissa on se räppänän mekanismi hampailta sivussa. eli kiinnipäin väännettäessä on kiinni jo paljon ennemmin kuin väännin on nollilla, ja auki väännettäessä ei aukea täysin.. sillon ainakin se oma puhallus kääntää läpän heti kiinni. tietenki varmaan myös se jousi huonona, mutta tuokin edesauttaa.. paljonko tuota joutuu purkamaan, että saa käsiin?
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Kojelaudan kansi irti, eli a-pilariverhoilut ja kaiutinritilät pois ja sitten kansi pois.
Siinähän se möllöttää ihan hollilla sen jälkeen.. Saatat joutua ruuvaamaan ilmaputken irti ennenkuin pääset irroittamaan tuota suutinboksia.
Minun CC:ni edellinen omistaja oli saanut huomata käytännön kokemuksesta, että se ei tule ulospäin sieltä pois. Keskiräppänän reunus ihan ruuvarin jäljillä kun sitä on yritetty kammeta väärään suuntaan ulos.. Huoh.