Moottorin tukikumista ja tarvikeosista yleensäkin...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Moottorin tukikumista ja tarvikeosista yleensäkin...

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Tässäpä aluksi pari linkkiä ihmeteltäväksi:

http://www.eeuroparts.com/searchresults ... 3&cat=1013

http://www.thesaabsite.com/9000/9000motormounts.htm

Kummassakin kerrotaan että moottorin hydrauliset tukikumit olisivat nykyään tarvikevalmistajien toimesta (Scantech ???) kiinteitä.

The Saabsiten teksti:

NOTE: The original mounts were Hydraulic mounts and were filled with a "Thick Viscous" substance to classify the mounts as hydraulic. The aftermarket companies that offered hydraulic no longer offer them which led us to carry the Solid mounts. These mounts are excellent quality mounts have shown no issues at all.


Elikkä kysymys kuuluu että mitä helvettiä? Olenko muka hankkinut Scantechin hienot (ja halvat) tarviketyynyt siinä uskossa että ne olisivat hydraulisia mutta ovatkin todellisuudessa kiinteitä? Pitääkö nuokin nyt vielä repiä pois kun ei ole vielä CS:ssä kone paikallaan ja mennä kiltisti Laakkosen tiskille hakemaan kelvollista tavaraa? Vai jättääkö paikalleen ja pelätä hampaiden tippumista tarviketyynyillä ajellessa???

Viime aikoina on muutenkin ruvennut palamaan käämit noiden tarvikeosien kanssa. Esimerkiksi Scantechin ulompien vetarien suojakumien mukana tulee todella p*skat kiinnityspannat. Tiedoksi että jopa Bilteman kumien mukana tulee paremmat pannat, itse asiassa jopa paremmat mielestäni kuin Löbron kumien mukana vaikka hyvät noi Löbrotkin ovat.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mulla Motonetin tarvikekumit paukahti alle 10tkm ajon jälkeen. Osasyynä oli väljähkö lootan kumi, mutta hydrauliset tyynyt olivat ihan paskana. Yritänkin viedä takas ja sanoa, että ei niiden pitäisi alle kympissä vielä hajota.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Itse olen korvannut kiinnikkeet kumeissa kiristettävillä klemmareilla huomattavasti helpompi kiinniittää kuin esim löbron pannat varsinkaan kun ei ole niihin oikeita kiristypihtejä..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tasapaino akseli kirjoitti:Itse olen korvannut kiinnikkeet kumeissa kiristettävillä klemmareilla huomattavasti helpompi kiinniittää kuin esim löbron pannat varsinkaan kun ei ole niihin oikeita kiristypihtejä..
Noi ei vain aina mahdu pyöriin.

Pantojen kiristykseen olen käyttäny perinteisiä hohtimia ajalta ennen syntymääni, toimii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Noni! :twisted: Ilmankos Saabi muuttu "dieseliks" noitten motonetin "HYDRAULISTEN..." kumien vaihon jälkeen! (Motonet, Scantech) Taidan laittaa entiset takas, ehjäthän ne oli.. Olinkin jo epäillyt että ne on täyskumia... Peilit tärisee tyhjäkäynnillä, talviaamuna kun käynnistää koneen niin meinaat jo sitten hampaat tippua.. yms meluhaittaa tärinää ja kuminaa

P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

MP kirjoitti:P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
Joo, mutta noille löytyy n+1 valmistajaa. Hydraulisia ilmeisesti tekevät ainakin Cortico ja Boge/Sachs joka saattaapi olla jopa orkkistenkin valmistaja. Täytynee lähteä huomenna notkumaan jollekin varaosaputkan tiskille...

OEM valmistajan hinta näyttää olevan jenkkilässä jonkin verran yli 100 taalaa joten ei toi välttämättä kalliiksi käy. Ellei sitten Saabikin ole ruvennut laittamaan laatikoihinsa noita täyskumisia tyynyjä.
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Tasapaino akseli kirjoitti:Itse olen korvannut kiinnikkeet kumeissa kiristettävillä klemmareilla huomattavasti helpompi kiinniittää kuin esim löbron pannat varsinkaan kun ei ole niihin oikeita kiristypihtejä..
Pihdit löytyy Biltemasta eikä hinta päätä huimaa.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

vtp9k kirjoitti:
MP kirjoitti:P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
Joo, mutta noille löytyy n+1 valmistajaa. Hydraulisia ilmeisesti tekevät ainakin Cortico ja Boge/Sachs joka saattaapi olla jopa orkkistenkin valmistaja. Täytynee lähteä huomenna notkumaan jollekin varaosaputkan tiskille...

OEM valmistajan hinta näyttää olevan jenkkilässä jonkin verran yli 100 taalaa joten ei toi välttämättä kalliiksi käy. Ellei sitten Saabikin ole ruvennut laittamaan laatikoihinsa noita täyskumisia tyynyjä.
Ilmota tälle palstalle kiitos jos löydät jotain vaihtoehtoja noille motonetin kivityynyille! :wink:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

vtp9k kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Itse olen korvannut kiinnikkeet kumeissa kiristettävillä klemmareilla huomattavasti helpompi kiinniittää kuin esim löbron pannat varsinkaan kun ei ole niihin oikeita kiristypihtejä..
Pihdit löytyy Biltemasta eikä hinta päätä huimaa.
Onnistuu hienosti myös sivuleikkureilla... ensin toiselta puolelta ja het perään toiselta puolelta sopiva puristus.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Olenhan kiristellyt noita sivuleikkureilla itsekin. Ja ain kun olis ollut tarvis ei ole ollut pihtejä saapusalla eikä varsinkaan Biltemaa.. :lol: Ja kun on ollut bilteman vieressä ei ole sieltä tullut heti ensimmäisenä mieleen että pitäis ostaa niiden pantojen kiristyspihdit. Tarvinnut niin harvakseltaan. Noi klemmarit ovat varsin hyvä vaihtoehto kertakäyttö siteille siis missä sopii käyttämään tietenkin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tarvikeosista.. Tuollainen tarttu motonetin hinnastoa selatessa silmään jota en ole ennen nähnyt.9000 Vaihteesiirtäjän helasarja (manuaalit). . . . . . . . . . . 18-2577 4.90 ??? mitähän pitänee sisällään kyseinen satsi?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Tasapaino akseli kirjoitti:Tarvikeosista.. Tuollainen tarttu motonetin hinnastoa selatessa silmään jota en ole ennen nähnyt.9000 Vaihteesiirtäjän helasarja (manuaalit). . . . . . . . . . . 18-2577 4.90 ??? mitähän pitänee sisällään kyseinen satsi?
Arvaus: taitaa olla vaihdekepin alapään holkit.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2832
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

MP kirjoitti:
vtp9k kirjoitti:
MP kirjoitti:P.S, ne kumityynyt maksaa Saabin tiskiltä n. 300€ /kpl
Joo, mutta noille löytyy n+1 valmistajaa. Hydraulisia ilmeisesti tekevät ainakin Cortico ja Boge/Sachs joka saattaapi olla jopa orkkistenkin valmistaja. Täytynee lähteä huomenna notkumaan jollekin varaosaputkan tiskille...

OEM valmistajan hinta näyttää olevan jenkkilässä jonkin verran yli 100 taalaa joten ei toi välttämättä kalliiksi käy. Ellei sitten Saabikin ole ruvennut laittamaan laatikoihinsa noita täyskumisia tyynyjä.
Ilmota tälle palstalle kiitos jos löydät jotain vaihtoehtoja noille motonetin kivityynyille! :wink:
Olisi myös mukava tietää aidoista hydraulisista vaihtoehdoista. Viime kesänä tuli se moka tehtyä, että laitoin ko. Motonetin kälysen kumit. Tärinät yms. lisääntyivät huomattavasti...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Ilmota tälle palstalle kiitos jos löydät jotain vaihtoehtoja noille motonetin kivityynyille!

Olisi myös mukava tietää aidoista hydraulisista vaihtoehdoista.
Koittakaahan malttaa muutama viikko että saan tuon CS:n kasaan niin kerron sitten miten kävi.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

vtp9k kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Tarvikeosista.. Tuollainen tarttu motonetin hinnastoa selatessa silmään jota en ole ennen nähnyt.9000 Vaihteesiirtäjän helasarja (manuaalit). . . . . . . . . . . 18-2577 4.90 ??? mitähän pitänee sisällään kyseinen satsi?
Arvaus: taitaa olla vaihdekepin alapään holkit.
Millä tavalla oireilee, jos kyseiset holokit on menny losoiksi?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin