Tuossa toissailtana 9k sitten päätti ryytyä Teiskon perämettille, onneksi ihan kaupan pihaan. Oli jo päivän mittaan oireillut "vieterin venymisellä" eli starttaus alkoi kestää aina vain pitempään... Ei muuta kuin muija ja mukulat joukkoliikennevälineellä kotia kohti ja Saabi hinurin lavalle ja sitä myötä kotipihaa kohti. Aamulla alkoi kuumeinen vianmetsästys tietty ekaks tätä maanmainiota foorumia selaten ja hakien, vaan ei tunnu löytyvän aivan eksaktia tietoa tilanteeseen joten täytyy vähän kysellä...
Tilanne tällä hetkellä:
-Tankissa bensaa 30l
-startti pyörittää hyvin (vielä...)
- eilen aamulla ekalla starttauksella "pärähti" pariksi sekunniksi käymään, sitten ei mitään
- DI kaiketi kunnossa kun pärähti
-tulpat kermankeltaiset, kuivat, karstattomat
-ei bensan hajua konehuoneessa
- pumpun suunnasta ei mitään ääntä kun kääntää virrat päälle, ainoastaan ABS:n pumppu surisee aikansa
-kaikki sulakkeet kunnossa
-pumpun rele konehuoneessa naksuu avainta käännellessä
Pitäisikö pumpun liittimiin tulla sähköä virran päällekääntämisen jälkeen ainakin niin kauan kunnes paineet ovat nousseet, jos kyllä niin mihinkä napoihin (neljä napaa, kaksi vahvempaa, kaksi ohuempaa narua)?
Mistä navoista releeltä pitäis lähtee sähköt pumpulle? Missä välissä sulake?
Tämä kyselykausi ihan vain siksi, että en aio ottaa pummppua irti ennenkuin on satavarmaa, että vika on juurikin siellä!
Josko arvon asiantuntijaraati osaisi auttaa tässä pulmatilanteessa
Kiitokset jo etukäteen...
...ja sitten vuorossa bensapumppu...?
...ja sitten vuorossa bensapumppu...?
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Joko mittaamalla
Omassa tonnarissa löysytettiin bensatukin panjoa ja startattiin. Siitä pääteltiin bensabumpun toimimattomuus. Varmisn tapa on mitata bensapumpun johdoista tavaratilassa, että tuleeko jännite startatessa. Jos tulee ja pumppu ei pyöri, niin vika on hyvin suurella todennäköisesti pumpussa.
Pumppu hajoaa todennäköisesti 200-300tkm välillä.
Pumppu hajoaa todennäköisesti 200-300tkm välillä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Pyydä apumiestä starttaamaan ja samalla paukuta pumpun kantta nyrkillä tms. Jos hörähtää käyntiin, niin pumppu siellä jumii, eli vetelee viimeisiään. Näin sain minä vielä tonnarin käymään ja ajettua kotipihaan vanhan pumpun antauduttua.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tilannetiedotus:
Jännite tulee pumpun liittimelle noin sekunnin kuluttua starttauksen alkamisesta. Pumpun sisäinen resistanssi on "ääretön" eli se lienee kaputt. Taidanpa ottaa sen irti ja suunnistaa motonettiin, josko sieltä löytyisi apuja. Mun tuurillani kuitenkin juurikin tämä pumppumalli on päässyt tilapäisesti loppumaan... Tietystihän asiaan kuuluu myös se, että onnistun rikkomaan liittimet, letkut, johdot ym...
Jännite tulee pumpun liittimelle noin sekunnin kuluttua starttauksen alkamisesta. Pumpun sisäinen resistanssi on "ääretön" eli se lienee kaputt. Taidanpa ottaa sen irti ja suunnistaa motonettiin, josko sieltä löytyisi apuja. Mun tuurillani kuitenkin juurikin tämä pumppumalli on päässyt tilapäisesti loppumaan... Tietystihän asiaan kuuluu myös se, että onnistun rikkomaan liittimet, letkut, johdot ym...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
...nonnih! Asia kunnossa. Just sattu motonetissa olemaan yksi ainoa sopiva pumppu (88€).Se on ny paikallaan eikä mitään oleellista tullut särjettyä. Laitoin 8mm bensaletkua niiden katkaistujen muoviletkujen päälle ja klemmarit perään. Hieman starttausta ja johan käy. Nyt kun inspiraatiota on vielä hivenen jäljellä, ajattelin vaihtaa virtalukon pohjan saman tien kun on kaunis kesäilta ja asennusöljyä jäljellä...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.