Haeskelin Foorumilta ratkaisua CHECK ENGINE -valon vilkuntaan, löytyi jos jotakin juttua ja ratkaisua, mutta mikään ei näytä auttavan )-:
* Eli kyseessä on 9000 CDi vm -89 ns. vapari eli ilman kattia, ajettu on autolla 191 000 km.
Autoon vaihdettu uusi IMM n. 3 vuotta sitten (7000 km).
Samaten HALL-anturi, tulpanjohdot, tieturi.
Talvisin pappa-tonnari on kiltisti seissyt tallissa, kesäisin vain ajettu siis.
ONGELMA:
3 viikkoa sitten vaihdoin uuden jännitteensäätimen (LATURIN), jonka jälkeen syttyi CE-valo ajossa ja rupesi vilkuttelemaan 4 x välähdystä peräkkäin ja yläkierroksilla hieman tuntui teho hiipuneen.
VAIHDOIN "foorumin" ohjeiden mukaan uuden (sinisen BOSCH) ruiskun lämpötilatunnistimen/anturin ja jäähdytysveden anturin samalla. Sekä uudet tulpat ja kaasuläpän asentotunnistimen.
Nollasin "tietskarin" ottamalla 1/2 tunniksi akun +-kaapelin pois.
NYT vilkuttelee CE-valoa 3 x välähdyksen ryppäissä,
mutta vasta kun nostaa kierroksia 3000 r/min tuntumaan.
MYSTISELTÄ vaikuttaa???? Missäpä voisi olla vikaa???
Voisiko olla mahdollista esim. bensasuodattimeen kertynyt vesi, kun auto enimmäkseen on seissyt talviajat? (sitä arveli wanha asentaja)
Vai voisiko vika olla IMM:ssä vaikka ko. uutta IMM:ua on käytetty niin vähän, jotenkin tuo vaihtoehto tuntuisi mahdottomalta noiden kilometrien jälkeen saisi uutta IMM 014 laittaa.
9000 ja MYSTINEN VILKUNTA Check Engine
9000 ja MYSTINEN VILKUNTA Check Engine
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Johan lopetti Check Engine vilkutukset
TODELLA MYYSTISTÄ!
Osia vaihdettiin CE ja teho-ongelman vuoksi:
Kaasuläpän asentoanturia, ruiskun lämpöanturia, jäähdytysveden anturia, tulpat, johtimet, jakajan osat mutta ongelmat jatkuivat.....
KUNNES, JEESSSS:
Eilen iltasella "ajankuluksi" rapsuttelin terävällä ruuvarilla puhtaaksi ILMAMASSAMITTARIN ja myöskin tuon SYTKÄPÄÄTTEEN liittimiä (niitä ns. lattapäitä). Sekä NAKUTUSTUNNISTIMEN liitännät.
Otin akun kaapelin pois vartiksi ja VOILA!
Enää ei vilkuta Check Engineä vaikka kierroksia antaa n. 3000 yli ja mikä parasta TEHOTKIN tulivat takaisin ((((-:
Olikohan kenties hapettuneet liittimet vai liekö tämä "korjaantuminen" vielä kenties ennenaikaista iloa?
Mikäli taas alkaa vilkuttelemaan 3 tai 4 kertaa CHECK ENGINE valoa tarvii laittaa vaihtolistalle tuo nakutustunnistin....
Osia vaihdettiin CE ja teho-ongelman vuoksi:
Kaasuläpän asentoanturia, ruiskun lämpöanturia, jäähdytysveden anturia, tulpat, johtimet, jakajan osat mutta ongelmat jatkuivat.....
KUNNES, JEESSSS:
Eilen iltasella "ajankuluksi" rapsuttelin terävällä ruuvarilla puhtaaksi ILMAMASSAMITTARIN ja myöskin tuon SYTKÄPÄÄTTEEN liittimiä (niitä ns. lattapäitä). Sekä NAKUTUSTUNNISTIMEN liitännät.
Otin akun kaapelin pois vartiksi ja VOILA!
Enää ei vilkuta Check Engineä vaikka kierroksia antaa n. 3000 yli ja mikä parasta TEHOTKIN tulivat takaisin ((((-:
Olikohan kenties hapettuneet liittimet vai liekö tämä "korjaantuminen" vielä kenties ennenaikaista iloa?
Mikäli taas alkaa vilkuttelemaan 3 tai 4 kertaa CHECK ENGINE valoa tarvii laittaa vaihtolistalle tuo nakutustunnistin....
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)