Sisälokasuojan irroitus ja pesunestesäiliölle pääsy
Sisälokasuojan irroitus ja pesunestesäiliölle pääsy
Yritin etsiä tuossa aikaisempia viestejä, mutta en oikein löytänyt kunnollisia vastauksia.
Eli pesunestesäiliöön pitäisi päästä käsiksi. Ilmeisesti jokin takaiskuventtiili on antanut periksi, nesteet valuvat heti maahan.
Käsittääkseni helpoin olisi irroittaa sisälokasuoja ja ronkkia säiliötä
sieltä käsin.
Kuinkas tuo sisälokasuoja revitään irti käytännössä? Onko siellä pultit, pitääkö lokasuojan musta peitelista repiä irti?
Joku oli kirjoitellut myös että alakautta voisi päästä säiliölle, mutta olikohan kyseessä vanhempi malli? Etuspoilerin alta peitelevy irti?
Johannes
Eli pesunestesäiliöön pitäisi päästä käsiksi. Ilmeisesti jokin takaiskuventtiili on antanut periksi, nesteet valuvat heti maahan.
Käsittääkseni helpoin olisi irroittaa sisälokasuoja ja ronkkia säiliötä
sieltä käsin.
Kuinkas tuo sisälokasuoja revitään irti käytännössä? Onko siellä pultit, pitääkö lokasuojan musta peitelista repiä irti?
Joku oli kirjoitellut myös että alakautta voisi päästä säiliölle, mutta olikohan kyseessä vanhempi malli? Etuspoilerin alta peitelevy irti?
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Etunurkan roiskesuojamuovi pois, niin pääset käsiksi. Muistaakseni ei tarvitse sisälokaria irroittaa.
Mulla oli tontussa samaa vaivaa, mutta syypää ei ollut takaiskuvena. Säiliö oli murtunut kiinnikkeen juuresta...
Mulla oli tontussa samaa vaivaa, mutta syypää ei ollut takaiskuvena. Säiliö oli murtunut kiinnikkeen juuresta...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
alakautta
Jos saat nostettua auton keulaa hieman esim. ajamalla pukeille, voit poistaa alapuolelta muovisen suojan josta on pääsy ko. venttiileille, ainakin osaan niistä. On helpompaa kuin sisälokasuojan poistaminen.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Lokasuojan kautta on enemmän tilaa työskennellä. Itsekin vaihdoin alakautta takaiskuventtiilin, mutta vika jatkui, koska säiliö vuotikin juuri siitä kiinnikkeen kohdalta. Yritin tukkia vuotoa epoksilla, mutta yhä vaan valuu pesunesteet maahan
Pitäisi ehkä irroittaa koko säiliö, mutta tuntui olevan hankalasti paikallaan, myös sieltä lokasuojan kautta.
Pitäisi ehkä irroittaa koko säiliö, mutta tuntui olevan hankalasti paikallaan, myös sieltä lokasuojan kautta.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Eikös tuo koko pönttö tipahda lattialle, kun ottaa ton muovirämpäleen sieltä alakulmasta pois ja nostaa keulaa hieman.Ässä kirjoitti: Pitäisi ehkä irroittaa koko säiliö, mutta tuntui olevan hankalasti paikallaan, myös sieltä lokasuojan kautta.
Lamppun ja vilkun irroitus tuo tietenkin hiukan lisätilaa (ainakin kasaukseen).
Ja kyllä kunnolla tehdyn epoksikorjauksen pitäisi kestää (mun edellisessä tonnarissa kesti ainakin 3V).
Pesunestesäiliöön liittyvää keskustelua:
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=119988
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=188370
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=149203
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=129910
Ehkä tämäkin soveltuisi: http://www.hotmelt.fi/tiedostot/DP8005.pdf
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=119988
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=188370
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=149203
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=129910
Ehkä tämäkin soveltuisi: http://www.hotmelt.fi/tiedostot/DP8005.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Pultteja/ruuveja sisälokarin yläreunassa, sivussa, alareunassa sekä siinä lokarin listan takana kaulusmuttereita. Siinä ne kiinnityskohdat selviää kun noita irroittelee/yrittää muovia kiskoa irti ja näkee mistä vielä kanittaa. Varovasti kannattaa väännellä muovilokaria irti juuri siitä pesusäiliön nurkan kohdilta, voi nimittäin haljeta kohtuu helposti. Yhteensä on noin 10-15min homma. Suojalasit on kätevät kun kökkii siinä lokarin alla, muuten on silmät täynnä ylhäältä tippuvaa shaissea. Ei muuta kuin kalut vaan esiin ja kädet paskaseks...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Helppo irrottaa.
Siellä on selvästi näkyvissä ruuvien kannat. Lisäksi lokasuojan muovilistan mutterit pitää irrottaa, sisälokasuoja on osin samoissa ruuveissa kiinni. Nekin löytyvät helposti.
Siellä on selvästi näkyvissä ruuvien kannat. Lisäksi lokasuojan muovilistan mutterit pitää irrottaa, sisälokasuoja on osin samoissa ruuveissa kiinni. Nekin löytyvät helposti.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Kokemuksia tuoreeltaan.
Sisälokasuoja oli yllättävän helppo irroittaa.
Suojan reunassa oleva muovinen koristelista on sisäpuolelta kiinni
prikallisilla 5mm muttereilla. Nämä pois puoleen väliin asti (jos vain etupuoli otetaan pois). Vedetään koristelistaa ulospäin että "pultit" tulevat ulos
rei'istä - nyt sisälokasuojankin ulompi kiinnitys vapautuu.
Sitten löytyy sisälokasuojan etupuolesta muutamia 6mm ruuveja, ja
aivan etuspoilerin reunasta yksi 5mm ruuvi. Nämä kun ruuvaa irti
on sisälokasuoja vapaa, ja sitten vain aletaan vääntelemään sitä
pois sieltä paikaltaan. Jos tuntuu ettei lähde, kannattaa katsoa jäikö
joku ruuvi vielä paikalleen.
Kuten joku aikaisemminkin jo sanoi, kannattaa hommassa olla hanskat ja suojalasit. Soraa tulee naamalle ja käsille, eikä tuo sisälokasuoja ikinä mitenkään puhdas ole.
Pesunestesäiliön pohjan näkee kyllä hyvin irroittamalla vain sen alapuolella olevan peitelevyn, mutta pumpuille ja takaiskuventtiileille pääsee helpommin käsiksi sisälokasuojan irroituksella.
Johannes
Sisälokasuoja oli yllättävän helppo irroittaa.
Suojan reunassa oleva muovinen koristelista on sisäpuolelta kiinni
prikallisilla 5mm muttereilla. Nämä pois puoleen väliin asti (jos vain etupuoli otetaan pois). Vedetään koristelistaa ulospäin että "pultit" tulevat ulos
rei'istä - nyt sisälokasuojankin ulompi kiinnitys vapautuu.
Sitten löytyy sisälokasuojan etupuolesta muutamia 6mm ruuveja, ja
aivan etuspoilerin reunasta yksi 5mm ruuvi. Nämä kun ruuvaa irti
on sisälokasuoja vapaa, ja sitten vain aletaan vääntelemään sitä
pois sieltä paikaltaan. Jos tuntuu ettei lähde, kannattaa katsoa jäikö
joku ruuvi vielä paikalleen.
Kuten joku aikaisemminkin jo sanoi, kannattaa hommassa olla hanskat ja suojalasit. Soraa tulee naamalle ja käsille, eikä tuo sisälokasuoja ikinä mitenkään puhdas ole.
Pesunestesäiliön pohjan näkee kyllä hyvin irroittamalla vain sen alapuolella olevan peitelevyn, mutta pumpuille ja takaiskuventtiileille pääsee helpommin käsiksi sisälokasuojan irroituksella.
Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87