viimeinen rasti keskuslukko

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"

viimeinen rasti keskuslukko

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

siis keskuslukko . irroitin keskuslukon ovimoottorin . takaovesta . voiko miten testata että on kunnossa .käykö että testaa piuhoilla suoraan akulta .pitäskö liikkua ees taas.. 8O ja mikä se musta johto liitin joka menee lukolle asti 2 mustaa johtoa.. en tarkoita ilmastoinnin ovimoottorin piuhoja .. :?
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Käy piuhoilla suoraan akulta. Mulla meni oikeasta takaovesta moottori, ei inahtanukkaan, mutta kun kokeilin sisällä irtonaisena ottaa suoraan akusta virrat, niin kas, toimi taas. En kuitenkaan enää laittanut takaisin kiinni, vaan hain purkamolta toimivan. Virta tuli moottorin liittimeen, kun yleismittarin kanssa testailin. Muista vaan vaihtaa välillä piuhojen paikkaa kokeillessa, niin saat ovimoottorin liikkumaan molempiin suuntiin :lol:.

Ja ne mustat piuhat taitaa olla piktogrammille, eli siellä on kytkin, joka näyttää onko ovi kiinni vai auki.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ruttunen
"Hirsch"

mulla moottori hiljanen .kun akulta virtaa laitoin .kokeilin molemmin päin moottorin napoihin . paljonko maksaa romiksella .. :cry: ps. voiko moottorin pistää atomeiksi ja katsoo mitä se on syönnyt ..onko kukaan kokeillut.. :? onko kaikissa ovissa samallainen lukon moottori... :?:
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Taisin maksaa varaosamoottorista jotain 20€ paikkeilla, toki riippuu ihan tinkaustaidoista mikä on päivän hinta.

Muistaakseni vanhemmissa tonnareissa kuskin oven moottori on 3:lla piuhalla, mutta uudemmissa(ainakin -96->) on sama moottori kaikissa ovissa(2-napaisella liittimellä) . Tämä siis varaosanumeron perusteella ja myös itse havaittuna kun ovipahveja käytin irti.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
270/400
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

itse hain joskus vanhaan tonnariini takaluukun solenoidin biltemasta,ja se sopi suoraan takaoven solenoidin tilalle, ainoastaan johtojen liitin täytyi vaihtaa.
270/400
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

no nykyäänhän ne ei enää ole "solenoideja" vaan moottoreita ja kun virta kiertää toisinpäin niin menee lukkooon. anteeksi väärä sananmuoto, mutta olen vanhaa koulukuntaa, joka ei tuntenut kuin solenoidit.
rmeller
"Aero"

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Itse vaihdoin vajaa viikko sitten takaoveen tuon lukitusmoottorin, maksoi 7€ varaosaliikkeessä, taisi olla CD-cardicin luettelosta ja meni heittämällä paikoilleen alkuperäisiin ruuvinreikiin alkuperäisillä johdoilla. Vuosi-kaksi sitten vaihdoin etuoveen ja samanlainen moottori oli sielläkin, kahdella johdolla.
VAG
ruttunen
"Hirsch"

mikähän mahtoi olla varaosa liikkeen nimi. käyn heti hakemassa.. :D
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Noihin soleihin löytyy sit näppärälle jätkälle uusia moottoreita vaikka tuolta:
http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=7427

Toki tohon joutuu ton rattaan vaihtaan, vaan hintahan ei ole paha 1€ ja koneen sisäinen laatu samaa tasoa, kuin alkuperäisessä. :)
Ja käy paikalleen rattaan vaihdon jälkeen, kuin nenä päähän. :)

Toimi mulla ainakin edellisessä noin 70t kilsaa kunnes myin väsyneen tonnarin pois. :(

PS. ja jos noita ostaa useamman, niin hintahan on jotain alle ton egen. Ja kai tuoltakin mallikappaleen saa maksutta, kuten maailmalta, kun selittää jotta oon tekemässä 100t sarjaa myyntiin.

PS2. ja ite maksoin noista aikonaan 3v sitten 1,5€/kpl ja oli halpoja. :?
ruttunen
"Hirsch"

tilasin uuden varaosamoottorin osasilta hintaan.5,90 ekee . mutta hyvä vihje tuosta moottorista .seuraavat korjaan sillä. :D
Vastaa Viestiin