No nyt se hajos taas
No nyt se hajos taas
Ehdin taas turhan aikaisin riemuita että saabi toimii! Eli kyseessä tuo viimeisin hankintani 9000cd 2,3 vapari -90
Olin ajelemassa rauhassa kohti raippaluotoa ja kaikki näytti hyvältä. Sillalle tullessani alkoi konehuoneesta kuulua "metalli vasten metallia" vikinää ja armotonta kolinaa. Sammutin koneen heti ja rullailin sillan toisella puolen olevan kahvilan pihaan ihmettelemään. Koneessa oli öljyä ja kaikki näytti olevan OK. Mitään ei vuotanut maahan. Pummin kyydin joltakin vanhemmalta pariskunnalta raippaluodon shellille hakemaan öljyä. Lisäsin öljyä koneeseen ja uskalsin yrittää startata ---> sama kolina jatkuu. Sain onneksi kyydin kotiin. Illalla täytyy käydä hakemassa saabi pois sieltä.
Kone lähti siis normaalisti käyntiin mutta kolisi. Ihan kuin olisi kuulunut kannesta.... olisiko venttiilit voineet saada kipeetä? Ja jos on niin mikä sen on aiheuttanut?
Olin ajelemassa rauhassa kohti raippaluotoa ja kaikki näytti hyvältä. Sillalle tullessani alkoi konehuoneesta kuulua "metalli vasten metallia" vikinää ja armotonta kolinaa. Sammutin koneen heti ja rullailin sillan toisella puolen olevan kahvilan pihaan ihmettelemään. Koneessa oli öljyä ja kaikki näytti olevan OK. Mitään ei vuotanut maahan. Pummin kyydin joltakin vanhemmalta pariskunnalta raippaluodon shellille hakemaan öljyä. Lisäsin öljyä koneeseen ja uskalsin yrittää startata ---> sama kolina jatkuu. Sain onneksi kyydin kotiin. Illalla täytyy käydä hakemassa saabi pois sieltä.
Kone lähti siis normaalisti käyntiin mutta kolisi. Ihan kuin olisi kuulunut kannesta.... olisiko venttiilit voineet saada kipeetä? Ja jos on niin mikä sen on aiheuttanut?
Taitaa olla joku veivin laakeri sökö ja mäntä kolisee kantta vasten!!!
Maaliskuussa ihmeteltiin samalaista ääntä 2,3i-92 tonarista.
Pienen koeajon jälkeen lohkon kylkeen ilmesty REIKÄ ja romurautaa läjä tielle!
Maaliskuussa ihmeteltiin samalaista ääntä 2,3i-92 tonarista.
Pienen koeajon jälkeen lohkon kylkeen ilmesty REIKÄ ja romurautaa läjä tielle!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
No voi ny helveten! ...kyllä se teikäläistä koettelee. Koneet levällään kokoajan niin eihän ne tuetkaan valmistu koskaan...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kokeile ottaa
Kokeile ottaa vielä käyttöhihna pois. Itselle tuli vähän aikaa sitten armoton jurina ja ilmastoinnin hihnapyörän laakeri sanoi sopimuksen irti.
Tietysti varmin tapa on avata venttiilikoppa ja katsoa sen öljy tilanne.
Muistaakseni porukoiden tonnarissa jumitti aikoinaan joku takaiskuventiili öljyn kierrosta. Venttiilit alkoivat pitää aika hurjaa mekkalaa.
Tietysti varmin tapa on avata venttiilikoppa ja katsoa sen öljy tilanne.
Muistaakseni porukoiden tonnarissa jumitti aikoinaan joku takaiskuventiili öljyn kierrosta. Venttiilit alkoivat pitää aika hurjaa mekkalaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Justiin on tehty koneremontti, n. 300km ajettu. Ei oikeen motivaatio riitä korjaamiseen jos on mennyt taas jotain isompaa. Menee kyllä myyntiin jos niin on käynyt...ecopower kirjoitti:Taitaa olla joku veivin laakeri sökö ja mäntä kolisee kantta vasten!!!
Maaliskuussa ihmeteltiin samalaista ääntä 2,3i-92 tonarista.
Pienen koeajon jälkeen lohkon kylkeen ilmesty REIKÄ ja romurautaa läjä tielle!
Toi ei taida käydä
Sopisikohan tuo purkuauton kone siihen? Olisi nätisti käyvä lyhytlohko tonnarin kone.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Kokeile ottaa
9000LPT kirjoitti:Kokeile ottaa vielä käyttöhihna pois. Itselle tuli vähän aikaa sitten armoton jurina ja ilmastoinnin hihnapyörän laakeri sanoi sopimuksen irti.
Tietysti varmin tapa on avata venttiilikoppa ja katsoa sen öljy tilanne.
Muistaakseni porukoiden tonnarissa jumitti aikoinaan joku takaiskuventiili öljyn kierrosta. Venttiilit alkoivat pitää aika hurjaa mekkalaa.
Kävin äsken avaamassa venttiilikopan ja sielä oli kyllä öljyä...
Otin pienen videopätkän miltä kuulostaa kun koneen käynnistää. Lähtee hienosti käyntiin mutta kolisee.
http://www.zippyvideos.com/2361931065691226/tuki/
Toivottavasti tuo toimii..
Re: Kokeile ottaa
Mulla ainakin toimii tuo video...Ja tosiaankin aika pahaa ääntä pitää.TeePee kirjoitti:9000LPT kirjoitti:Kokeile ottaa vielä käyttöhihna pois. Itselle tuli vähän aikaa sitten armoton jurina ja ilmastoinnin hihnapyörän laakeri sanoi sopimuksen irti.
Tietysti varmin tapa on avata venttiilikoppa ja katsoa sen öljy tilanne.
Muistaakseni porukoiden tonnarissa jumitti aikoinaan joku takaiskuventiili öljyn kierrosta. Venttiilit alkoivat pitää aika hurjaa mekkalaa.
Kävin äsken avaamassa venttiilikopan ja sielä oli kyllä öljyä...
Otin pienen videopätkän miltä kuulostaa kun koneen käynnistää. Lähtee hienosti käyntiin mutta kolisee.
http://www.zippyvideos.com/2361931065691226/tuki/
Toivottavasti tuo toimii..
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Au au au au au! Liian tuttu ääni, liian tuttu!
Ecopowerin kommentin tueksi:
Vielä kerran kauhugalleria
"Näinkö meille täällä aina käy, käy, käy, käy..."
- Pika
Ecopowerin kommentin tueksi:
Vielä kerran kauhugalleria
"Näinkö meille täällä aina käy, käy, käy, käy..."
- Pika
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
En nyt haluaisi maalailla belsebuubeja seinille, mutta ettei nyt vaan olisi päässyt käymään pahemman luokan käpy jossain asennuksen vaiheessa, esim. joku runkolaakeri jäänyt sormitiukkuudelle / ylikiristetty tai jotain. Tai sitten on on öljykierto häiriintynyt alakerrassa syystä tai toisesta ja leiponut kiinni. Ei kyllä hyvältä kuulostanut...Katoitteko muuten, että onko jako kohdillaan?TeePee kirjoitti: Justiin on tehty koneremontti, n. 300km ajettu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Meinivätkö runkolaakeripukit ja kiertokankien pukit oikeaan järjestykseen ja oikein päin? Eihän kampiakselin laakeripinnoissa näkynyt mitään jälkiä, ja tuliko paikalle vakiokokoiset laakerit vai työstettiinkö kampiakselia (helposti voi välys jäädä liian pieneksi suhteessa alikokoisiin liuskoihin)?V.J.S kirjoitti:En nyt haluaisi maalailla belsebuubeja seinille, mutta ettei nyt vaan olisi päässyt käymään pahemman luokan käpy jossain asennuksen vaiheessa, esim. joku runkolaakeri jäänyt sormitiukkuudelle / ylikiristetty tai jotain. Tai sitten on on öljykierto häiriintynyt alakerrassa syystä tai toisesta ja leiponut kiinni. Ei kyllä hyvältä kuulostanut...Katoitteko muuten, että onko jako kohdillaan?TeePee kirjoitti: Justiin on tehty koneremontti, n. 300km ajettu.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98