Mistäköhän kuuluu semmoinen ulina ääni, kun ajaa esim. kolmosvaihteella ja kierrokset n.1500-2000rpm?
Voisiko johtua laatikosta...
kymysys tonnarista
Kyseessä on pyöränlaakeri jos ääni muuttuu/häviää kun aksiaalinen kuormitussuunta muuttuu tai kuormitus lisääntyy, eli ulina on kovempi jompaankumpaan suuntaan käännettäessä.
Jos kyseessä on rikko hampaassa niin ulina kuuluu läpi kierrosalueen ja taajuus muuttuu.
Kierroksista ja vaihteesta päätellen veikkaan että vika löytyy vaihteiston laakereista... tai ominaisuus... kaikki vaihteistot alkaa ulisemaan kun riittävästi tulee kilometreja, mutta ei se toiminta vielä siihen lopu. Eri asia onkin sitten jos kyseessä on samanlainen korvia repivä ulina kuin pyörän laakeri pitää... sillon on finaali käsillä.
Kolmosvaihde ja mainitut kierrokset tarkoittaa aika isoa momenttia ja vaihteistossa vinohampaiset pyörät aiheuttavat akselin suuntaisia voimia luonnollisesti suoraan momenttiin verrannollisesti... laakerista se ääni tulee.
-J-
Jos kyseessä on rikko hampaassa niin ulina kuuluu läpi kierrosalueen ja taajuus muuttuu.
Kierroksista ja vaihteesta päätellen veikkaan että vika löytyy vaihteiston laakereista... tai ominaisuus... kaikki vaihteistot alkaa ulisemaan kun riittävästi tulee kilometreja, mutta ei se toiminta vielä siihen lopu. Eri asia onkin sitten jos kyseessä on samanlainen korvia repivä ulina kuin pyörän laakeri pitää... sillon on finaali käsillä.
Kolmosvaihde ja mainitut kierrokset tarkoittaa aika isoa momenttia ja vaihteistossa vinohampaiset pyörät aiheuttavat akselin suuntaisia voimia luonnollisesti suoraan momenttiin verrannollisesti... laakerista se ääni tulee.
-J-