Kallistuksenvakaajan osia
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Kallistuksenvakaajan osia
Millähän varaosanumerolla tämä löytyy motonetistä. Et ei suotta tulisi ostettua vääriä. EPC antaa numeroksi 8953986
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Jos mutteri sieltä alatukivarren alta ei aukea suosiolla, voi väkisin vääntämällä mennä tanko poikki, silloin tarvitaan
Kallistuksenvakaajan tukitanko ylähelalla (1/puoli). . . . 18-1002 13.90
Noin "uudessa" autossa paikat tietysti aukeavat nätisti. Tunnelmakuva omastani: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Irtoheloja.jpg
Kallistuksenvakaajan tukitanko ylähelalla (1/puoli). . . . 18-1002 13.90
Noin "uudessa" autossa paikat tietysti aukeavat nätisti. Tunnelmakuva omastani: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Irtoheloja.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Paljonkos jännitystä siinä on silloin kun koko keula (= molemmat pyörät) on ilmassa?peinu kirjoitti:JOo, ja siinä kallistuksenvakaajassa on aikamoinen jännitys. Kannattaa ottaa joku kaveri mukaan sorkkarautimaan niin menee helpommin paikalleen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
En tiedä, mutta ei ne puslat sinne ihan itestään luiskahtaneet. PIti vängätä vakaajan päätä aika kovaa alas päin, että sain mutterin kierteille.jus kirjoitti:Paljonkos jännitystä siinä on silloin kun koko keula (= molemmat pyörät) on ilmassa?peinu kirjoitti:JOo, ja siinä kallistuksenvakaajassa on aikamoinen jännitys. Kannattaa ottaa joku kaveri mukaan sorkkarautimaan niin menee helpommin paikalleen.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Ay ay täältäkin. Tuo varoitus kannattaa ottaa vakavasti. Ekaa kertaa kun vaihdelaatikon puolta avasin (sittemmin niitä kertoja tuli muutama lisää), katkaisin juuri tuon tangon. Ensin hain Saabin tiskiltä 78€, kunnes bongasin Motonetistä, ja palautin orkkiksen Laakkoselle. Eipä tuo Motonetin palikka taida olla laadultaan kovin kummonen, mitä nyt äsköttäin kurkin, niin kauniin kuppanen väritys on jo kerinnyt pintaan. Toisenkin puolen meinasin puslia vaihtaessa särkeä, mutta lopulta selvisi irrottamatta.jus kirjoitti:Jos mutteri sieltä alatukivarren alta ei aukea suosiolla, voi väkisin vääntämällä mennä tanko poikki, silloin tarvitaan
Kallistuksenvakaajan tukitanko ylähelalla (1/puoli). . . . 18-1002 13.90
Noin "uudessa" autossa paikat tietysti aukeavat nätisti. Tunnelmakuva omastani: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruoste/Irtoheloja.jpg
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Samaa kokemusta on, itse katkoin äskettäin omasta romusta molempien puolien koiranluut niitä irrottaessani. Toisessa oli myös yläpään sisäholkki ruostunut niin tehokkaasti kiinni vakaajaan, että siihen joutui ensin laikkaamaan uran ja sitten halkaisemaan holkin mutterinsärkijällä, ennen kuin irtosi. Kannattaa melkein hommata suosiolla uudet osat valmiiksi, kun noita alkaa irrottelemaan...Henkka #2283 kirjoitti:katkaisin juuri tuon tangon.
#1970
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...paikalleenlaittohomma on pala kakkua kun tunkkaat auton toisen etukulman ylös ja sitten tukivarren ulkopään alle n. parikytäsenttinen pölli tms. tuki jonka varaan tunkilla sitten lasket autoa sopivasti. Passelin korkeuden voi hakea noin vaikka millilleen.
Sama auttaa myös runkohelojen vaihdossa.

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77