Voikos tonnarin kattoluukun lasia säätää ihan purkamatta verhoilua tms ?
Omassani kun tuo luukku kiinni ollessaan ujeltaa yli 60km/h vauhdissa melkoisesti. Lienee siis säädön paikka.
Haku-toiminnolla tuli niin paljon vastauksia enkä äkkiseltään yhdestäkään löytänyt tuohon apua
TERO
Kattoluukun lasin säätö
-
- "Viggen"
- Viestit: 535
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Kattoluukun lasin säätö
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Ongelmana saattaa olla kutistuneet luukun reunan tiivisteet. Siihen ei säätö auta, eikä uutta tiivistettäkään kukaan ole tainnut raaskia omilla rahoilla ostaa.
Säädöstä ja muusta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 266#179266
Lisätiivistenauhoilla voi yrittää, kunhan ei laita liian paksua, luukun pitää päästä kuitenkin liikkumaan melko vapaasti aukossa, muuten painavan luukun tärinä ajon aikana nitkuttaa kattopellin luukun vierestä puhki.
Omastani otin laittamani solukumitiivisteen pois ja laitoin reilusti vesivaseliinia katon aukon kehykseen ja hieroin tiivisteen nukkapinnankin täyteen sitä. Päältäpäin vielä lopuksi varmistelin että joka paikassa on tarpeeksi, samalla kun pyyhin ylimääräisiä pois pintapellistä. Hetkeksi tuli täysin hiljainen, mutta kyllä ne rasvat kiipeävät sieltä ajossa pois. Ajatuksena tässä oli lähinnä, että rasva turvottaisi noita vanhoja kumiosia.
Mikähän olisi parasta turvotusrasvaa?
Säädöstä ja muusta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 266#179266
Lisätiivistenauhoilla voi yrittää, kunhan ei laita liian paksua, luukun pitää päästä kuitenkin liikkumaan melko vapaasti aukossa, muuten painavan luukun tärinä ajon aikana nitkuttaa kattopellin luukun vierestä puhki.
Omastani otin laittamani solukumitiivisteen pois ja laitoin reilusti vesivaseliinia katon aukon kehykseen ja hieroin tiivisteen nukkapinnankin täyteen sitä. Päältäpäin vielä lopuksi varmistelin että joka paikassa on tarpeeksi, samalla kun pyyhin ylimääräisiä pois pintapellistä. Hetkeksi tuli täysin hiljainen, mutta kyllä ne rasvat kiipeävät sieltä ajossa pois. Ajatuksena tässä oli lähinnä, että rasva turvottaisi noita vanhoja kumiosia.
Mikähän olisi parasta turvotusrasvaa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oman autoni tapauksessa kattoluukun viheltäminen johtui juurikin luukunsäädön virheellisyydestä. Kokeile sillä kytkimellä nostaa luukkua keskiasennostaan hieman ylemmäksi. Itselläni se oli hieman liian alhaalla keskiasennossa, siitä kun nosti, niin loppui suhinat. Jos suhinat saadaan loppumaan kattoluukkua nostamalla, niin se on virheellisesti säädetty...
Säätö tapahtuu nostamalla luukku sopivalle korkeudelle, irroitetaan moottori koneistosta ja ajetaan keskikohtaansa. Moottoriin pääsee käsiksi taustapeilin peitelevyn alta, kattoverhoilluun EI tarvitse koskea.
Säätö tapahtuu nostamalla luukku sopivalle korkeudelle, irroitetaan moottori koneistosta ja ajetaan keskikohtaansa. Moottoriin pääsee käsiksi taustapeilin peitelevyn alta, kattoverhoilluun EI tarvitse koskea.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.