Moro, semmonen ongelma et tais saabasta mennä valorele paskaks (se iso 2:n releen kokonen mötikkä), joku siellä sisällä helisee...No asiaan, aluksi homma pelas siten et ku räpsäytti pitkille niin sen jälkeen sai lyhyet jäämään palamaan, nyt ei toimi kuin pitkät ja nekin vain jos koko ajan "vedät viikseä" ikäänkuin varoittaisit vastaantulijaa sinivuokoista. Jos et vedä ei myöskään yksikään valo pala. Olen nyt mökillä ja lähimpään firmaan matkaa about 50 km, onko jollakulla neuvoa millasen hyppyvirin vois kehittää tonne releen paikalle et sais ees lyhyet palamaan kunnes ois uus rele hallussa. Illat nääs pimenee enkä viittis päivällä vielä lähtee ajelee ku on näinkin hyvät kelit
Ai nii, kyseessä 88 tonnari
Ajovalot hävis, apuja, syksy ja pimeys tulossa...
Kiitos Mimmi, lähempä katkomaan viiksilanganpätkää, seuraavaks varmaankin hommaan sulta ton releen, noh katellaan
No ei pelannu. Valot kyllä sytty vaikkei virtoja ollu päällä, kävi kuumana koko releboksi ja savut sen mukaan, taitaapi olla jossain joku oikonen, mut missä ihmettelee näppinsä polttanut.
Kattelin tota relettä ja totesin et just noi navat ( 30, 56b) siin on kärähtäny
No ei pelannu. Valot kyllä sytty vaikkei virtoja ollu päällä, kävi kuumana koko releboksi ja savut sen mukaan, taitaapi olla jossain joku oikonen, mut missä ihmettelee näppinsä polttanut.
Kattelin tota relettä ja totesin et just noi navat ( 30, 56b) siin on kärähtäny
Saattaapi olla että oli vähän heiveröistä lankaa, nyt saunaan ja huomenna paksummalla jöötillä. Kanta päällisinpuolin kunnossa, pohjaan en ny ruvennu enään kattelee...PalailenMimmi kirjoitti:Onhan releen kanta kunnossa?
Käytithän tarpeeksi paksua johtoa?
Releen navassa 30 on AINA virta, joten valot palavat ajovalokytkimen tai virtalukon asennosta välittämättä. Käytä siis ohitusta VAIN hätävaroiksi mökiltä pois pääsyyn.
Releen kanta
Veikkaisin myös releen kantaa. Itselläni edellisessä tonnarissa (myöskin -88) valot käyttäytyivät juuri noin, ja releen kanta oli hapettunut rikki. Kipinöinti sitten poltti releen, sitä en enää muista, mitkä pinnit releestä olivat palaneet päällekin päin näkyvästi. Kannasta ei näkynyt mitään erikoista päälle päin. Itse tein silloin turhan kalliin kokeilun vaihtamalla ensin vain releen kunnostamatta pohjaa.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06