Tuulilasin alareunan ruostevauriot

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Tuulilasin alareunan ruostevauriot

Viesti Kirjoittaja wesku »

Joskus pari vuotta sitten tonnarin (-88 cc) tuulilasia vaihtaessa sanoivat etteivät anna takuuta koska kiinnityskohta alhaalta ruosteessa. Vähitellen lasi onkin halkeillut melkoisesti. Oli ehkä jotain perääkin tuossa väitteessä, aluksi luulin vain että siinä on yleinen tekosyy pakoilla takuuta. Olisko vinkkejä alareunan korjaukseen, vaatinee purkua melkoisesti ym. ?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Koetaulun yläosa pois. Lasi vex ja Kemppi laulamaan.
Näin mekin teimme.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Joo pian pitää varmaan ryhtyä tähän projektiin, katsastus 11.4 mennessä.

Olisko lisävinkkejä tähän hommaan ?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

wesku kirjoitti:Joo pian pitää varmaan ryhtyä tähän projektiin, katsastus 11.4 mennessä.

Olisko lisävinkkejä tähän hommaan ?
Uskon , että työ opettaa tekijäänsä lisää ( varsinkin sinua ), kun purkaat nuo pois.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Ok täytynee sitten vaan aloittaa siitä kojetaulun yläosasta, siitä toivottavasti hahmottaa homman suunnileen ennenkuin alkaa lasia irrottamaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

wesku kirjoitti:Ok täytynee sitten vaan aloittaa siitä kojetaulun yläosasta, siitä toivottavasti hahmottaa homman suunnileen ennenkuin alkaa lasia irrottamaan.
Kannattaa myös ottaa "akvaariokotelosta" kaikki suojukset ja inkkeet pois. :idea:
Tuota tiivistelistaa ei saisi vuoto-korjailla siliconimassoilla, niiden etikkahappo syövyttää pellin ruvelle.

Meillä oli kummassakin tonnarissa A-pilarin kohdalla läpireikä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kojetaulun yläosa on muutamalla ruuvilla kiinni, joista yksi on mittariston yläosassa, siinä silmien edessä kokoajan, mutta ovelasti piilossa. Eli kun rupeet repimään sitä yläosaa irti ja ei irtoa, niin sieltä se on vielä kiinni. :)
99T-museopeli
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Passi kirjoitti:Kojetaulun yläosa on muutamalla ruuvilla kiinni, joista yksi on mittariston yläosassa, siinä silmien edessä kokoajan, mutta ovelasti piilossa. Eli kun rupeet repimään sitä yläosaa irti ja ei irtoa, niin sieltä se on vielä kiinni. :)
Jess, siinä hansikaslokeron vasemmassa ylänurkassa. :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin