Autoni on 98-mallinen CS. Onko alatukivarren takapusla vaihdettavissa niinkin yksinkertaisesti kuin:
1) irroitetaan apurungossa neljällä pultilla kiinni oleva pari-kolmekymmentä senttiä pitkä vahvikepelti (onhan se kiinni vain niillä pulteilla, onhan - eikä hitsattu?)
2) vahvikepellin irroituksen jälkeen alatukivarren takapää puslineen on irti apurungosta
3) tukivarren takapäässä olevan, puslan läpi kulkevan tapin päässä oleva mutteri avataan
4) puslan voi vetää taaksepäin irti tapista
5) uusi pusla tappiin ja kaikki mutterit kiinni
Nimim. "Ei viittis näillä pakkasilla ryhtyä pihassa mihinkään suuroffensiiviin"
Etupyörän alatukivarren takapuslan vaihto
Ja koko keula ylös esim. etupalkista nostamalla, eikä vaan yksi etukulma kerrallaan, niin ei tule kallistuksenvakaajan kanssa kampeamista.
Ja puslan kiinnittävä mutteri kiristetään vasta auton ollessa pyörillään, niin kiristyy oikeaan asentoon. Mutterin kiristysmomentti olisi Saabin korjaamokäsikirjan mukaan 71 - 96 Nm (muissa ohjeissa vähemmän), mutta ei taida tuolloin enää päästä momenttavaimella käsiksi
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... tbush.html
Ja puslan kiinnittävä mutteri kiristetään vasta auton ollessa pyörillään, niin kiristyy oikeaan asentoon. Mutterin kiristysmomentti olisi Saabin korjaamokäsikirjan mukaan 71 - 96 Nm (muissa ohjeissa vähemmän), mutta ei taida tuolloin enää päästä momenttavaimella käsiksi
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... tbush.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00