Moottori sammuu puolilämpimänä tyhjäkäynnillä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Moottori sammuu puolilämpimänä tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Tonnariini tullut ärsyttävä ongelma. Lähtee käyntiin normaalisti, mutta jos joutuu muutaman minuutin ajon jälkeen hiljentämään esim. valoihin tai muuten, niin kytkimen alas painamisen jälkeen kun kierrokset laskevat niin tuppaa kone tykkänään sammumaan. Lähtee kyllä heti avaimesta uudelleen käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä ihan ok. Tyhjäkäynti ei aaltoile eikä muutenkaan mitään poikkeavaa. Olen vaihtanut tulpat, ilmanputsarin, öljyt ja putsarin toissapäivänä. Mitähän kannattais seuraavaksi tehdä? Osaako joku tästä päätellä mikä vois olla vikana? Kyseessä on 2.0 -97 CD johon vaihdettu 2.3 kone n. vuosi sitten. Kone on muuten toiminut tähän asti täysin moitteettomasti.

Kiitokset kaikista vihjeistä ja mukavaa syksyä kaikille.
Elä ja anna elää!
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus ja bensapumppujen toiminnan tarkistus olisivat minun ehdotukseni näin alkuun.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Kyseessä saattaa olla myöskin alkava DI-kasetin vika.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Vika voisi löytyä myös bypassista. Mites alipaineletkut?
Saab 9-5 Aero -00
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Kiitos neuvoista

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Onko kyseiset toimenpiteet mahdollista tehdä itse, kun en ole Saabiin oikeastaan mitään ennen tehnyt? Jos voi tehdä itse, niin saisko vinkkejä miten toimia? Löytyiskö ohjeet kenties Alfamerin oppaasta? Sehän ei omaisuuksia maksa. DI -kasetin vaihto kai on suht helppo. Uskaltaako sellaista ostaa käytettynä?
Elä ja anna elää!
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Tero kirjoitti:Vika voisi löytyä myös bypassista. Mites alipaineletkut?
Kiitos vastauksestasi, mutta tyhmä kysymys:

Onko koneessani bypass (kun ei ole turbo)?

Kysyvä ei tieltä eksy.
Elä ja anna elää!
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Jope kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus ja bensapumppujen toiminnan tarkistus olisivat minun ehdotukseni näin alkuun.
Kiitos vastauksestasi!

Onnistuuko TI -mieheltä, jolla ei tonnarista aiempaa kokemusta. Tarviiko olla erikoistyökaluja?
Elä ja anna elää!
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ilkkajalmari kirjoitti:
Tero kirjoitti:Vika voisi löytyä myös bypassista. Mites alipaineletkut?
Kiitos vastauksestasi, mutta tyhmä kysymys:

Onko koneessani bypass (kun ei ole turbo)?

Kysyvä ei tieltä eksy.
Eipä ole bypassia. Tarkka selostus auton tekniikasta auttaa paljon, tässä tapauksessa jätettiin turbo mainitsematta, mutta niin myöskin se että on pelkkä ruisku/vapari. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
ilkkajalmari
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 12:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ilkkajalmari »

Tobbana kirjoitti:
ilkkajalmari kirjoitti:
Tero kirjoitti:Vika voisi löytyä myös bypassista. Mites alipaineletkut?
Kiitos vastauksestasi, mutta tyhmä kysymys:

Onko koneessani bypass (kun ei ole turbo)?

Kysyvä ei tieltä eksy.
Eipä ole bypassia. Tarkka selostus auton tekniikasta auttaa paljon, tässä tapauksessa jätettiin turbo mainitsematta, mutta niin myöskin se että on pelkkä ruisku/vapari. :)

-Sami

Kiitos infosta. Vapari tarkoitaa ilmeisesti vapaasti hengittävää vai....?
Elä ja anna elää!
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Vapari tarkoitaa ilmeisesti vapaasti hengittävää vai....?
Juuri näin.
Vastaa Viestiin