Kolahtaa vaihtaessa
Kolahtaa vaihtaessa
Mikä vikana ,kun kolahtaa/rytkäisee vaihtaessa. Tuntuu kuin voimasiirto pyörisi hetken tyhjää,saisi ylikierroksia ja sitten ottaisi kiinni rytkäisyn kanssa. Itsellä arvauksena kolme vaihtoehtoa.Niillä kuitenkaan teitä,arvoisa raati ,johdattelematta ,kysyn valistuneita arvauksia. Vika alkoi toissa päivänä, miltä pajalta tilaan ajan?
Taas vaihteeksi tulee mieleen että ei kannata kertoa millainen auto/voimansiirto kyseessä, olettaisin että automaatti, mutta koskaan ei voi olla varma. Viasta ei mitään havaintoa. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Matolaatikon jouset, huono öljy. Olettaen että kyseessä on automaatti niinkuin vikakuvauksen perusteella voisi olettaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Onko kytkinpoljin takertelevan tuntuinen? Jos ei ole niin kytkinlevy takertelee kytkinakselilla. Jos taas on niin pää- tai työsylinterin tiivisteet on vaihtokunnossa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Itse tiivisteet eivät maksa juurikaan mitään, 10-20e, mutta se vaihdelaatikon purku edestä ei ole vasemman käden homma. :)AnttiR kirjoitti:kytkin ei takeltele poljettaessa ,eikä tunnu luistavan . Mun listalla oli kytkin ykkönen. . Voisko mömmö kytkinletkussa aiheuttaa ko vaivaa? Kytkinletku saattaa olla alkuperäinen.
Oisko jollain heittää eurotietoo ( missä hintaluokassa liikutaan) ,jos sylinterieden tiivisteet joutuu vaihdattamaan
Tuo alkuperäinen sylintereiden välinen letku kannattaa todellakin uusia, omassani oli sisusta sulanut ja nesteen seassa vaelteli mustaa höttöä, tästä johtuen molemmat sylinterit vaihtokunnossa. Nyt on kytkinlinja uusittu lähes täysin. Samalla kun pääsylinterin ottaa käteen, niin kannattaa myös uusia kytkin kaikkinensa, mahdollisesti myös kampiakselin stefa vauhtipyörän takaa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Toinen vaihtoehto orkkisletkulle on Speedpartsin myymä teräspunosletku. Ei pitäisi olla ongelmia kumin kanssa. Hintaa PCS:llä jotain 75€ tietämillä.

Matti

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Käytin kolmen asentajan/huollon pakeilla autoa ennenkuin ottivat kantaa.Vika on mitä todennäköisemmin kytkimessä. Joten jos ja kun se avataan ,vaihdetaan palikat kestävempiin. Onko ehdotuksia?
Itse kaavailin Sasch racing paineasetelmaa ja Saabin kytkinlevyä ja työsylinteriä. Käydessäni tänään US-partsilla he eivät tieneet mikä Sachsin racing -sarjan kytkin menee 9000:een. Eivät ole kuulemma myyneet yhtään.Tietääkö joku?
Korviini on kantautunut ,etää joku olisi tässäkin maassa laittanut tonttuunsa sellaisen.
Entäpä painelaakeri? Sachsin sarjassa ei sellaista ole. Orkkiksen kestoa epäilen -joten mikä?
Auto on 2,3T ,-96 , piristetty steg 4 ++ paketilla.
Itse kaavailin Sasch racing paineasetelmaa ja Saabin kytkinlevyä ja työsylinteriä. Käydessäni tänään US-partsilla he eivät tieneet mikä Sachsin racing -sarjan kytkin menee 9000:een. Eivät ole kuulemma myyneet yhtään.Tietääkö joku?
Korviini on kantautunut ,etää joku olisi tässäkin maassa laittanut tonttuunsa sellaisen.
Entäpä painelaakeri? Sachsin sarjassa ei sellaista ole. Orkkiksen kestoa epäilen -joten mikä?
Auto on 2,3T ,-96 , piristetty steg 4 ++ paketilla.
Maptunilta ainakin saa SPEC:n kytkimiä, parhaat kestää yli 900Nm väännön, joten sieltä vaan valitsemaan. http://www.maptun.comAnttiR kirjoitti:Käytin kolmen asentajan/huollon pakeilla autoa ennenkuin ottivat kantaa.Vika on mitä todennäköisemmin kytkimessä. Joten jos ja kun se avataan ,vaihdetaan palikat kestävempiin. Onko ehdotuksia?
Itse kaavailin Sasch racing paineasetelmaa ja Saabin kytkinlevyä ja työsylinteriä. Käydessäni tänään US-partsilla he eivät tieneet mikä Sachsin racing -sarjan kytkin menee 9000:een. Eivät ole kuulemma myyneet yhtään.Tietääkö joku?
Korviini on kantautunut ,etää joku olisi tässäkin maassa laittanut tonttuunsa sellaisen.
Entäpä painelaakeri? Sachsin sarjassa ei sellaista ole. Orkkiksen kestoa epäilen -joten mikä?
Auto on 2,3T ,-96 , piristetty steg 4 ++ paketilla.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tarkastelun perusteella jotain teflonletkua/putkea, mutta tarkempi tieto pitäisi kysyä PCS:n Rikun kautta.
Ja noita Spec kytkinsarjoja saa myös HT-tunen kautta varsin kohtuulliseen hintaan. Viimeksi kun kyselin, niin koko ykköstason sarjan hinta oli 500€ paikkeilla, sisältäen paineasetelman, kytkinlevyn, painelaakerin ja keskitystyökalun.
Aikoinaan myös kyselin tuota Sachsin kisa-asetelmaa ja sen hintaluokka olisi ollut jotain 540€ pelkkä paineasetelma. Kysin nimenomaan US-partsilta, joten kyllä he tietävät mikä sinne kuuluu. Sen saat toki selvitettyä itsekin Sachsin varsin kattavan nettisivun kautta. PDF-tiedostona löytyvät niin tavalliset sarjat, kuin SRE-paineasetelmat.
Matti
Ja noita Spec kytkinsarjoja saa myös HT-tunen kautta varsin kohtuulliseen hintaan. Viimeksi kun kyselin, niin koko ykköstason sarjan hinta oli 500€ paikkeilla, sisältäen paineasetelman, kytkinlevyn, painelaakerin ja keskitystyökalun.
Aikoinaan myös kyselin tuota Sachsin kisa-asetelmaa ja sen hintaluokka olisi ollut jotain 540€ pelkkä paineasetelma. Kysin nimenomaan US-partsilta, joten kyllä he tietävät mikä sinne kuuluu. Sen saat toki selvitettyä itsekin Sachsin varsin kattavan nettisivun kautta. PDF-tiedostona löytyvät niin tavalliset sarjat, kuin SRE-paineasetelmat.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kytkinhän se oli pashana , koska lopetti kokonaan irroittamisen. Nyt on Pcs: n toimittamat Sachs -race tarvikkeet kotona ja odotus suuntautuu ens torstaihin.Silloin auto viedää Viroon laitettavaksi. Kytkimen ohella tulee vaihtoon ilmastoinnin kenno ,race-IC ,öljyn vaihto ja suodin. Hintaero Länsiauton vastaavaan 784 euroa, näin puhelimitse tiedusteltuna . Matkasta tulee vielä reilu rabatti , kun lähden tyhjällä tankilla(puhumattakaan tuliaisista). Jos homma onnistuu odotusten mukaisesti ,niin tuskin tulen huollattamaan enää autoani Suomessa. Isä on ollut Tallinnan huollon asiakas jo yli 6 vuotta.
Viimeksi muokannut AnttiR, La Syys 09, 2006 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.