Kolahtaa vaihtaessa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Kolahtaa vaihtaessa

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mikä vikana ,kun kolahtaa/rytkäisee vaihtaessa. Tuntuu kuin voimasiirto pyörisi hetken tyhjää,saisi ylikierroksia ja sitten ottaisi kiinni rytkäisyn kanssa. Itsellä arvauksena kolme vaihtoehtoa.Niillä kuitenkaan teitä,arvoisa raati ,johdattelematta ,kysyn valistuneita arvauksia. Vika alkoi toissa päivänä, miltä pajalta tilaan ajan?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Taas vaihteeksi tulee mieleen että ei kannata kertoa millainen auto/voimansiirto kyseessä, olettaisin että automaatti, mutta koskaan ei voi olla varma. Viasta ei mitään havaintoa. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Matolaatikon jouset, huono öljy. Olettaen että kyseessä on automaatti niinkuin vikakuvauksen perusteella voisi olettaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Pyydän syvästi anteeksi vajaavaisia tietoja kysymyksessäni.
Auto 2,3 T , vm -96 ja manuaalivaihteinen.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Onko kytkinpoljin takertelevan tuntuinen? Jos ei ole niin kytkinlevy takertelee kytkinakselilla. Jos taas on niin pää- tai työsylinterin tiivisteet on vaihtokunnossa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

kytkin ei takeltele poljettaessa ,eikä tunnu luistavan . Mun listalla oli kytkin ykkönen. . Voisko mömmö kytkinletkussa aiheuttaa ko vaivaa? Kytkinletku saattaa olla alkuperäinen.

Oisko jollain heittää eurotietoo ( missä hintaluokassa liikutaan) ,jos sylinterieden tiivisteet joutuu vaihdattamaan
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

AnttiR kirjoitti:kytkin ei takeltele poljettaessa ,eikä tunnu luistavan . Mun listalla oli kytkin ykkönen. . Voisko mömmö kytkinletkussa aiheuttaa ko vaivaa? Kytkinletku saattaa olla alkuperäinen.

Oisko jollain heittää eurotietoo ( missä hintaluokassa liikutaan) ,jos sylinterieden tiivisteet joutuu vaihdattamaan
Itse tiivisteet eivät maksa juurikaan mitään, 10-20e, mutta se vaihdelaatikon purku edestä ei ole vasemman käden homma. :)

Tuo alkuperäinen sylintereiden välinen letku kannattaa todellakin uusia, omassani oli sisusta sulanut ja nesteen seassa vaelteli mustaa höttöä, tästä johtuen molemmat sylinterit vaihtokunnossa. Nyt on kytkinlinja uusittu lähes täysin. Samalla kun pääsylinterin ottaa käteen, niin kannattaa myös uusia kytkin kaikkinensa, mahdollisesti myös kampiakselin stefa vauhtipyörän takaa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

HAKU.

Pääsimpäs sanomaan :P

Se letku on Länärissä 43€ ennen alennuksia.

-H-
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Toinen vaihtoehto orkkisletkulle on Speedpartsin myymä teräspunosletku. Ei pitäisi olla ongelmia kumin kanssa. Hintaa PCS:llä jotain 75€ tietämillä.

Kuva

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Käytin kolmen asentajan/huollon pakeilla autoa ennenkuin ottivat kantaa.Vika on mitä todennäköisemmin kytkimessä. Joten jos ja kun se avataan ,vaihdetaan palikat kestävempiin. Onko ehdotuksia?

Itse kaavailin Sasch racing paineasetelmaa ja Saabin kytkinlevyä ja työsylinteriä. Käydessäni tänään US-partsilla he eivät tieneet mikä Sachsin racing -sarjan kytkin menee 9000:een. Eivät ole kuulemma myyneet yhtään.Tietääkö joku?
Korviini on kantautunut ,etää joku olisi tässäkin maassa laittanut tonttuunsa sellaisen.
Entäpä painelaakeri? Sachsin sarjassa ei sellaista ole. Orkkiksen kestoa epäilen -joten mikä?

Auto on 2,3T ,-96 , piristetty steg 4 ++ paketilla.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

AnttiR kirjoitti:Käytin kolmen asentajan/huollon pakeilla autoa ennenkuin ottivat kantaa.Vika on mitä todennäköisemmin kytkimessä. Joten jos ja kun se avataan ,vaihdetaan palikat kestävempiin. Onko ehdotuksia?

Itse kaavailin Sasch racing paineasetelmaa ja Saabin kytkinlevyä ja työsylinteriä. Käydessäni tänään US-partsilla he eivät tieneet mikä Sachsin racing -sarjan kytkin menee 9000:een. Eivät ole kuulemma myyneet yhtään.Tietääkö joku?
Korviini on kantautunut ,etää joku olisi tässäkin maassa laittanut tonttuunsa sellaisen.
Entäpä painelaakeri? Sachsin sarjassa ei sellaista ole. Orkkiksen kestoa epäilen -joten mikä?

Auto on 2,3T ,-96 , piristetty steg 4 ++ paketilla.
Maptunilta ainakin saa SPEC:n kytkimiä, parhaat kestää yli 900Nm väännön, joten sieltä vaan valitsemaan. http://www.maptun.com
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

G-mies kirjoitti:Toinen vaihtoehto orkkisletkulle on Speedpartsin myymä teräspunosletku. Ei pitäisi olla ongelmia kumin kanssa.
Mitäs letkua siellä teräspunoksen sisällä on?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tarkastelun perusteella jotain teflonletkua/putkea, mutta tarkempi tieto pitäisi kysyä PCS:n Rikun kautta.

Ja noita Spec kytkinsarjoja saa myös HT-tunen kautta varsin kohtuulliseen hintaan. Viimeksi kun kyselin, niin koko ykköstason sarjan hinta oli 500€ paikkeilla, sisältäen paineasetelman, kytkinlevyn, painelaakerin ja keskitystyökalun.

Aikoinaan myös kyselin tuota Sachsin kisa-asetelmaa ja sen hintaluokka olisi ollut jotain 540€ pelkkä paineasetelma. Kysin nimenomaan US-partsilta, joten kyllä he tietävät mikä sinne kuuluu. Sen saat toki selvitettyä itsekin Sachsin varsin kattavan nettisivun kautta. PDF-tiedostona löytyvät niin tavalliset sarjat, kuin SRE-paineasetelmat.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kytkinhän se oli pashana , koska lopetti kokonaan irroittamisen. Nyt on Pcs: n toimittamat Sachs -race tarvikkeet kotona ja odotus suuntautuu ens torstaihin.Silloin auto viedää Viroon laitettavaksi. Kytkimen ohella tulee vaihtoon ilmastoinnin kenno ,race-IC ,öljyn vaihto ja suodin. Hintaero Länsiauton vastaavaan 784 euroa, näin puhelimitse tiedusteltuna . Matkasta tulee vielä reilu rabatti , kun lähden tyhjällä tankilla(puhumattakaan tuliaisista). Jos homma onnistuu odotusten mukaisesti ,niin tuskin tulen huollattamaan enää autoani Suomessa. Isä on ollut Tallinnan huollon asiakas jo yli 6 vuotta.
Viimeksi muokannut AnttiR, La Syys 09, 2006 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Hieno juttu että saat pirssin kuntoon. Vaikka se onkin ihan kivaa kahlailla täällä erilaisia vastauksia ja ottaa asioista selvää, on kuitenkin paras fiilis kun vika löytyy, varaosat hyppysissä ja homma kuntoon. :)
Vastaa Viestiin