
Tulipunainen hyrrä ja paukahdus
Tulipunainen hyrrä ja paukahdus
Kyseessä ompi 2,0L turbo -85 garretin t03 hyrrällä ja modatulla apc-poksilla. (max 0,8 bar) Jetronic on -90 turbosta (-586). Ajelin eilen illalla vakionopeudensäätimellä n. 100 km/h ja loivassa ylämäessä auto alkoi hieman nykimään ja putkessa pamahteli. Sitten sammui. Starttasin ja lähti käyntiin mutta kaasuun ei oikein vastannut. Pysähdyin ja katsoin pellin alle niin siellä oli vastassa aivan tulipunainen Garretti. Matka-ajoa ei ollut kuin 30 km ja tommoseks meni. Jäähdyttelyn jälkeen toimi ok! En enää uskalla ajaa...mikä vikana? 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Miten käyttäytyy muuten? nostaako ahtoja normaalisti kylmänä? Äkkiä ajatellen vaihhtoehdoista nousi ensimmäisenä pintaan olisiki vaimentimen sisuskalut lähteneet liikenteeseen ja tukkineet putkiston.. ja se sitten taas nostais pakokaasujen lämpöjä pirusti.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kyllä se kylmänä nostaa ahtoja normaalisti. Välillä ei kyllä max ahtoja saavuta vaan jää johonkin 0,5 pintaan. 3" putkisto on aivan uusi ja varustettu kahdella simons läpivirtaavalla pöntöllä. Itsellä kävi mielessä että olisiko seokset laihalla mutta immua ei voi säätää. Ennakkoa mietin kanssa mutta eikös Jetronikin pitäs hoidella toi? Ja tässä autossahan (9000 CD -91) on jälkeenpäin tuo turbokone asennettu ja sytytysjärjestelmä on jakajamallinen. Sytkäpäätteenä toimii auton alkuperäinen pääte ja johtosarja jossa 6 pinninen liitin...turbossahan on 7. Tuntuisi että tuo ei vaikuta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Tuo oli itsellä kans mielessä mutta tuohan on nyt jakajamallinen sytkä. Eikös jetronikki hoida ennakkoa? Ja historiaa sen verran että auto oli ennen -91 vapari johon turbokoneen laitoin jälkeen päin. Sytkäpääte (siinä lokarin päällä) on auton alkuperäinen, koska ei lähtenyt käyntiin turbon päätteellä jossa oli 7 pinniä kun taas johtosarja tukee vain 6 pinnistä päätettä. Auttaisko asiaa se että vaihtaisin koneeseen virranjakajan jossa alipaineella säätyvä ennakko? Mutta mitäs jetronikki tuosta tykkää kun sen rinnalle laitetaan toinen säätäjä? Jakajan pyörittely ei hirveästi vaikuta ellei käännä melkein päinvastaiseen asentoon.