Ja se kestää ja kestää vain.....

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Ja se kestää ja kestää vain.....

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Tuli taas eilen todettua että kyllä se tonnari vaan on kestävä peli. Siskolikan luo olin menos käymään, kun taas piti nuoruuden innolla "linkuttaa" käsijarrulla asuntoalueen tien mutkaan. Vaan kuinkas kävikään.....Mutkahan oli kuin luistinrata, eikä luisto loppunutkaan kuten niinä monena edellisenä kertana.......No, eräs tien ohessa siessyt postilaatikko metallisine kannatinrautoineen alkoi lähenemään uhkaavasti, iski paniikki päälle -> jarrut pohjaan ja täydellinen hallinnan menetys ->oikea takakulma kolahti postilootaan että kolina kävi, loota paskaksi ja kiinnitysrauta solmuun. En pysähtynyt katsomaan vaurioita, vaan ajoin pari talonväliä edemmäs, sen verta nolotti. Mutta kas: tonnarin takakulmassa oli vain aivan mitätön losmu heti takavalon etupuolella, siis lokasuojassa siinä pokkauksen kohdalla. Itse asiassa ei edes näy jos ei tiedä etsiä. Jos olisin ollut emännän volkswagenilla niin varmasti olis ollu koko takakulma kasassa. Kyllä olin tyytyväinen että alla oli oikea ruotsalainen panssarivaunu...... Ei edes maali lähtenyt!!!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hmm...

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Mitäs sille postilaatikolle kuuluu tai sen omistajalle :roll:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ettet vaan häippässy "vähin äänin" :D :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ja se kestää ja kestää vain.....

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

t-lahdenmaki kirjoitti:Tuli taas eilen todettua että kyllä se tonnari vaan on kestävä peli. Siskolikan luo olin menos käymään, kun taas piti nuoruuden innolla "linkuttaa" käsijarrulla asuntoalueen tien mutkaan. Vaan kuinkas kävikään.....Mutkahan oli kuin luistinrata, eikä luisto loppunutkaan kuten niinä monena edellisenä kertana.......No, eräs tien ohessa siessyt postilaatikko metallisine kannatinrautoineen alkoi lähenemään uhkaavasti, iski paniikki päälle -> jarrut pohjaan ja täydellinen hallinnan menetys ->oikea takakulma kolahti postilootaan että kolina kävi, loota paskaksi ja kiinnitysrauta solmuun. En pysähtynyt katsomaan vaurioita, vaan ajoin pari talonväliä edemmäs, sen verta nolotti. Mutta kas: tonnarin takakulmassa oli vain aivan mitätön losmu heti takavalon etupuolella, siis lokasuojassa siinä pokkauksen kohdalla. Itse asiassa ei edes näy jos ei tiedä etsiä. Jos olisin ollut emännän volkswagenilla niin varmasti olis ollu koko takakulma kasassa. Kyllä olin tyytyväinen että alla oli oikea ruotsalainen panssarivaunu...... Ei edes maali lähtenyt!!!

Hmm tervetuloo vaan kerhoon. Nyt on kyllä kaikkien syytä ajella lopputalvi kieli keskellä suuta, monella on jo vähän napsahtanut, ei toivoisi sitä että jollakin kolahtaa niin että tulee pahoja henkilövahinkoja.
Tää talvi on kyllä ollut jotenkin omituisen liukas.

Se on huomattu että suolaamattomat tiet jotka on jäässä ei ole läheskään niin liukkaita kun suolatut kovemmalla pakkasella, kun suolaliemi on jäässä.
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Hähää...

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Postilaatikoista puheenollen... :roll: :roll: :roll:

Mä tuhosin tonnarilla oman postilaatikkoni viimekesänä... :oops:


Tosin, en nyt ihan suoranaisesti Saappilla vaan siihen hytketyllä autotrailerilla, jota en muistanut kun lähdin pihasta kiireessä ja käännyin ns. normaalisti huomioimatta perävaunua, jolloin postilaatikko litistyi pannukakuksi telipyörien alla.... Hauskaa eikö... :P


Piti vaan kertoa tässä ns. kevennyksenä...
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Vastaa Viestiin