Ehkä uusi tonnari Saabisti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Judenza
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 02:04
Paikkakunta: Helsinki

Ehkä uusi tonnari Saabisti

Viesti Kirjoittaja Judenza »

Moro!

Eli itselläni on tilanne nyt sellainen että pari vuotta jo olen katsellut Saabeja "sillä silmällä" mutta en kuitenkaan ole hankkinut. Isä taas on aina puhunut että ei Saabia osta, mutta eilen (maanantaina) hän kaikkien yllätykseksi ostaa päräytti 9-5 farkun, 3.0 v6 turbo kaikilla varusteilla, ajelin sillä koeajoa ja nyt iski todella paha Saabi kuume.
Elikkä nyt siis olen katsellut tonnareita ostoaikeissa ja olisi pari aika potentiaalista, toinen 2.0t -90 ja 252tkm toinen taas 2.3t -91 ja 322tkm.
Nyt haluaisinkin tietää että mitä kannattaisi koeajolla/renkaanpotkimisissa katsoa ja huomioida ja tietenkin se perinteinen kysymys eli onko 322tkm paljon tuolle 2.3t koneelle?
Mitä tyyppivikoja tonnarissa on ja mistä kohtaa kannattaa ruosteet tarkistaa?
Olen laiska käyttämään searchia ja pahoitteluni siitä jo etukäteen :oops:
Kiitoksia jos jaksatte vastailla vaikka on varmaan kysytty monta kertaa aiemminkin.
Viimeksi muokannut Judenza, Ti Syys 05, 2006 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvin se menee, niinhän se eilenkin.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Minun karkeat vaatimukset olisivat tärkeysjärjestyksessään turbo, hyvä kori, ehjä ilmastointi, siisti sisusta, ehjät tekniikka ja varusteet.
900C -86
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Ja kilometrit eivät ainakaan koneen puolesta ole vielä kummallakaan yksilöllä pahoja. 2.3-koneisesta kannattaa toki selvittää, onko tasapainotusakselien ketjulle tehty ikinä mitään ja jollei ole, niin sivuääniä jakopään lähettyviltä kannattaa kuunnella tarkasti.
#1970
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Taitaa olla tuo tasapainoakselillinen 2.3 vähän tarkempi öljynvaihtojen/huoltokirjan suhteen kuin 2.0.

Kalliita huoltokohteita on muutamia. Toimimaton ilmastointi voi olla kallista saada toimimaan. Ruoste on toinen mikä itseäni ainakin sapettaa vanhoissa autoissa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Judenza
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 02:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Judenza »

Tasapainoakselin ketju on poistettu eli ei pelkoa siitä, mutta onko tuon poistaminen järkevä teko? Mitä haittoja siitä on?
Hyvin se menee, niinhän se eilenkin.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Judenza kirjoitti:Tasapainoakselin ketju on poistettu eli ei pelkoa siitä, mutta onko tuon poistaminen järkevä teko? Mitä haittoja siitä on?
Täällä löytyy jonkin verran tarinaa aiheesta:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... %2A+poisto

Se, että ketju on poistettu, tekee ostoksesta varmasti turvallisemman kuin sen, että ketjulle ei olisi ikinä tehty mitään tai asiasta ei olisi lainkaan tietoa :) .
#1970
Huttunen
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 12:52
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja Huttunen »

Menee nyt offtopicin puolelle mutta kyselenpäs nyt tässä uuden käyttäjän röyhkeydellä :oops:

Kävikö kukaan foorumilta potkimassa tämän renkaita?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=575190

Olin jo kovasti lähdössä autonhakureissulle mutta sitten tulikin eteen keittiö/saniteetti tilojen peruskorjausrojekti, eli ns. likviditeettikriisi. Pienen pohdiskelun jälkeen päätin että mieluummin pöristelen toimivassa sisävessassa kuin turbotonnarilla.

Halvallahan tuo näyttää loppujen lopuksi menneen. Mutta olihan siinä vähän osumaa takapuskurissa.
http://kuvax.net/i/8139_osuma.jpg
Vastaa Viestiin