9000S
Sama juttu hämää myös og-satkuissa, itse asiassa enemmänkin (tonnariahan ei Euroopassa ole tuolla nimellä varsinaisesti myytykään, vaikka niissäkin alkupään matalapaineturbojen konetta kutsuttiin 2,0S:ksi). Myös satkujen jenkkiversiona löytyi jo 80-luvulla 900S ja niitä on joitakin näkynyt Suomessakin. Mutta malli oli siis siinäkin iivari ja ihan eri asia kuin täällä myöhemmin kaupattu 900S (matalapaineturbo).
menee jo vähän ohi aiheen ja melko rankasti mutuksi mutta tuosta jenkki-900S:stä muistelisin että se olisi ollut nimenomaan i16, ja sitä olisi saanut jenkkilässä jo aikaisemmin kuin täällä (-88 eka 900i16 vm)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuo voi pitää paikkansa tuon i16:n aikataulun osalta, mutta muistelen itse nähneeni pystykeulasatkun, joka oli 900S joten kyllä tuo S oli köytössä jenkeissä jo ennen i16:n tuloa! En minäkään ihan varma ole, mutta tällainen on mielikuva!Haza kirjoitti:menee jo vähän ohi aiheen ja melko rankasti mutuksi mutta tuosta jenkki-900S:stä muistelisin että se olisi ollut nimenomaan i16, ja sitä olisi saanut jenkkilässä jo aikaisemmin kuin täällä (-88 eka 900i16 vm)
Vaan kun tuo pystykeula ei vielä tarkoita ettei olisi voinut olla i16, viistokeula kun tuli -87 ja ainakin 9k tuli -86 vuosimalliin i16 kone..Toby kirjoitti: Tuo voi pitää paikkansa tuon i16:n aikataulun osalta, mutta muistelen itse nähneeni pystykeulasatkun, joka oli 900S joten kyllä tuo S oli köytössä jenkeissä jo ennen i16:n tuloa! En minäkään ihan varma ole, mutta tällainen on mielikuva!
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Eilettäin bongasin mustan/grafiitin harmaa, en ole varma kumpi.
9000 TurboS mallin. Korimalli CC, ei ylimääräisiä helmojä, eikä
mielestäni poikennut ulkoisesti normaalista turbosta.
Tietääkö tästä mallista kukaan enempää?
Auto liikuskeli Raahessa, Rautaruukin tehdasalueella.
En ole aiemmin paikkakunnalla tavannut.
9000 TurboS mallin. Korimalli CC, ei ylimääräisiä helmojä, eikä
mielestäni poikennut ulkoisesti normaalista turbosta.
Tietääkö tästä mallista kukaan enempää?
Auto liikuskeli Raahessa, Rautaruukin tehdasalueella.
En ole aiemmin paikkakunnalla tavannut.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Karikon Autotalossa Mikkelissä on ollut myynnissä jo jonkin aikaa 9000 CS 2.3 16V Turbo S, jonka vuosimalliksi myynti-ilmoitus mainitsee -91. Rekisteröintipäivämäärä kuitenkin on 1.4.1993, tuo -93 voisi olla myös auton oikeampi vuosimalli, -91 ei tainnut vielä CS:ää olla. Ja kuvan perusteella auto on CS eikä CC.
En muista olenko ennen 9000 CS S:ään törmännyt, onko kukaan muukaan? Liekö tuon auton tapauksessa mallimerkinnässäkin jotain kummaa, vuosimallin lisäksi.
En muista olenko ennen 9000 CS S:ään törmännyt, onko kukaan muukaan? Liekö tuon auton tapauksessa mallimerkinnässäkin jotain kummaa, vuosimallin lisäksi.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Vanha topic, mutta uusi kysymys. Eräs tuttu on töissä trelaisella autokorjaamolla ja tässä pari päivää sitten tuli huoltoon 9000S-malli merkinnällä ollut tonnari. Auto on tuotu Ruotsista reilun kymmenen vuotta sitten, vm-88, Ihmetyksen aiheena oli 8v turbokone??
Eikös kaikki tonnarit pitänyt olla 16v koneilla?

9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
9-3 -98 2,0 T
no 8 tappinen turbo onki kyllä jo ihan uutta... no ruottalaiset osaa tehdä kaikemmoista..
eiku hetko.. kuinkas se muuten onnistuu laittaa 8-tappisen kansi 16 tappiseesn... aattelin vaan jotta jos on paukahtanu kansi, ja onki päätetty että turha laite.. nääh. tuskimpa.. varmaan koko kone leiponu, ja vaihdettu halvempaa tilalle.
eiku hetko.. kuinkas se muuten onnistuu laittaa 8-tappisen kansi 16 tappiseesn... aattelin vaan jotta jos on paukahtanu kansi, ja onki päätetty että turha laite.. nääh. tuskimpa.. varmaan koko kone leiponu, ja vaihdettu halvempaa tilalle.
Viimeksi muokannut turkkaki, To Heinä 20, 2006 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, takuulla on itse rakenneltu, tehtaalta ei ainakaan julkiseen myyntiin ole tullut ikinä yhtään 8 venttiilistä ysitonnista saappia. Kuvia ois ihan kiva kyllä nähdä tuosta, ja kokemuksia siitä, kuina 8v turbokone tontussa toimii (hmm...projektia ensi kesälle
)


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuota itsekin tuumailin. Pitää yrittää saada enempi tietoa tuosta kulkineesta...V.J.S kirjoitti:Jep, takuulla on itse rakenneltu, tehtaalta ei ainakaan julkiseen myyntiin ole tullut ikinä yhtään 8 venttiilistä ysitonnista saappia. Kuvia ois ihan kiva kyllä nähdä tuosta, ja kokemuksia siitä, kuina 8v turbokone tontussa toimii (hmm...projektia ensi kesälle![]()
)
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
9-3 -98 2,0 T
Saab 9000cc S 2.3T
Ruottalaisten Saab sivujen mukaan valmistettiin 91-92 välisenä aikana. Myytiin Ruotsissa 75 kpl ja vastaa mallimerkintää Aero. CS:n valmistus noitten sivujen mukaan alkoi vuonna -92.