9000S

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
alexi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 21:25

9000S

Viesti Kirjoittaja alexi »

Tommonen peli oli parkissa tänään... vanhemmalla (pystymmällä) keulalla ja 5d. Onko kyseessä matalapaineturboinen versio kuten ysisatkuissa vai mikä? En ole aikaisemmin nähnyt vastaavaa. Yleinenkin?
900i -87
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

ei, vaan lyhyesti: jenkkimallinen ruisku
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Sama juttu hämää myös og-satkuissa, itse asiassa enemmänkin (tonnariahan ei Euroopassa ole tuolla nimellä varsinaisesti myytykään, vaikka niissäkin alkupään matalapaineturbojen konetta kutsuttiin 2,0S:ksi). Myös satkujen jenkkiversiona löytyi jo 80-luvulla 900S ja niitä on joitakin näkynyt Suomessakin. Mutta malli oli siis siinäkin iivari ja ihan eri asia kuin täällä myöhemmin kaupattu 900S (matalapaineturbo).
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

menee jo vähän ohi aiheen ja melko rankasti mutuksi mutta tuosta jenkki-900S:stä muistelisin että se olisi ollut nimenomaan i16, ja sitä olisi saanut jenkkilässä jo aikaisemmin kuin täällä (-88 eka 900i16 vm)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Haza kirjoitti:menee jo vähän ohi aiheen ja melko rankasti mutuksi mutta tuosta jenkki-900S:stä muistelisin että se olisi ollut nimenomaan i16, ja sitä olisi saanut jenkkilässä jo aikaisemmin kuin täällä (-88 eka 900i16 vm)
Tuo voi pitää paikkansa tuon i16:n aikataulun osalta, mutta muistelen itse nähneeni pystykeulasatkun, joka oli 900S joten kyllä tuo S oli köytössä jenkeissä jo ennen i16:n tuloa! En minäkään ihan varma ole, mutta tällainen on mielikuva!
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Toby kirjoitti: Tuo voi pitää paikkansa tuon i16:n aikataulun osalta, mutta muistelen itse nähneeni pystykeulasatkun, joka oli 900S joten kyllä tuo S oli köytössä jenkeissä jo ennen i16:n tuloa! En minäkään ihan varma ole, mutta tällainen on mielikuva!
Vaan kun tuo pystykeula ei vielä tarkoita ettei olisi voinut olla i16, viistokeula kun tuli -87 ja ainakin 9k tuli -86 vuosimalliin i16 kone..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Eilettäin bongasin mustan/grafiitin harmaa, en ole varma kumpi.
9000 TurboS mallin. Korimalli CC, ei ylimääräisiä helmojä, eikä
mielestäni poikennut ulkoisesti normaalista turbosta.
Tietääkö tästä mallista kukaan enempää?
Auto liikuskeli Raahessa, Rautaruukin tehdasalueella.
En ole aiemmin paikkakunnalla tavannut.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

TurboS:ssä oli kait 2.3:n täyspaineturbo ja runsaasti widgettimiä. Sama auto jota helmojen kanssa myytiin jossain päin maailmaa CC Aerona. Vuosimallit on varmaan ollut -90 ja -91, jonka jälkeen CS korvasi sen.

-J-
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Karikon Autotalossa Mikkelissä on ollut myynnissä jo jonkin aikaa 9000 CS 2.3 16V Turbo S, jonka vuosimalliksi myynti-ilmoitus mainitsee -91. Rekisteröintipäivämäärä kuitenkin on 1.4.1993, tuo -93 voisi olla myös auton oikeampi vuosimalli, -91 ei tainnut vielä CS:ää olla. Ja kuvan perusteella auto on CS eikä CC.

En muista olenko ennen 9000 CS S:ään törmännyt, onko kukaan muukaan? Liekö tuon auton tapauksessa mallimerkinnässäkin jotain kummaa, vuosimallin lisäksi.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

CS:siä rekisteröitiin -91 puolella, mutta -92 oli ensimmäinen vuosimalli... itsellänikin on ollut -91 rekisteröity CS.

Se S sitten varman pysyi 2.3HPT:n mallimerkinnässä Aeron tuloon asti...

-J-
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Vanha topic, mutta uusi kysymys. Eräs tuttu on töissä trelaisella autokorjaamolla ja tässä pari päivää sitten tuli huoltoon 9000S-malli merkinnällä ollut tonnari. Auto on tuotu Ruotsista reilun kymmenen vuotta sitten, vm-88, Ihmetyksen aiheena oli 8v turbokone?? 8O Eikös kaikki tonnarit pitänyt olla 16v koneilla?
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no 8 tappinen turbo onki kyllä jo ihan uutta... no ruottalaiset osaa tehdä kaikemmoista..
eiku hetko.. kuinkas se muuten onnistuu laittaa 8-tappisen kansi 16 tappiseesn... aattelin vaan jotta jos on paukahtanu kansi, ja onki päätetty että turha laite.. nääh. tuskimpa.. varmaan koko kone leiponu, ja vaihdettu halvempaa tilalle.
Viimeksi muokannut turkkaki, To Heinä 20, 2006 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, takuulla on itse rakenneltu, tehtaalta ei ainakaan julkiseen myyntiin ole tullut ikinä yhtään 8 venttiilistä ysitonnista saappia. Kuvia ois ihan kiva kyllä nähdä tuosta, ja kokemuksia siitä, kuina 8v turbokone tontussa toimii (hmm...projektia ensi kesälle 8) :lol: )
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

V.J.S kirjoitti:Jep, takuulla on itse rakenneltu, tehtaalta ei ainakaan julkiseen myyntiin ole tullut ikinä yhtään 8 venttiilistä ysitonnista saappia. Kuvia ois ihan kiva kyllä nähdä tuosta, ja kokemuksia siitä, kuina 8v turbokone tontussa toimii (hmm...projektia ensi kesälle 8) :lol: )
Tuota itsekin tuumailin. Pitää yrittää saada enempi tietoa tuosta kulkineesta...
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
Pasi.L
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2006 14:30
Paikkakunta: Kintaus

Saab 9000cc S 2.3T

Viesti Kirjoittaja Pasi.L »

Ruottalaisten Saab sivujen mukaan valmistettiin 91-92 välisenä aikana. Myytiin Ruotsissa 75 kpl ja vastaa mallimerkintää Aero. CS:n valmistus noitten sivujen mukaan alkoi vuonna -92.
Vastaa Viestiin