Raintronic-ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"

Raintronic-ongelma

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jeps, on moinen asennettuna, mutta toimimaan en ole saanut. Pyyhkii jatkuvasti 2 sekunnin välein. Alunperin en ohjelmoinut sadetunnistinta toimintaan heti asennuksen jälkeen. Kaverin opastuksella tehtiin pikainen opetus tunnistimelle, mutta jostain syystä pyyhkii, vaikka olis kuiva lasi. Olen koittanut ohjeen mukaan nollata ja opettaa tunnistinta uudelleen, mutta sama tulos. Pitäisiköhän käyttää piuhat irti tunnistimesta? Jos vaikka irroittaisi releen ja antaisi olla irti muutaman tunnin? Asennus on tehty huolella, liimapinnassa ei ole ilmakuplia tms. Ohjekirja käskee tuon vikakuvauksen perusteella opettamaan tunnistimen uudestaan, mutta opetus ei tunnu onnistuvan. Tunnistin on asennettu kokonaan tonnarin lasin vihreälle alueelle, samoin kuin muutamalla muulla on asennettu. Jos tämä vihdoin alkaisi toimia, tuli näet syyssateet kaupunkiin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ESATOR
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja ESATOR »

Mulla oli samanlaisia ongelmia, osasin tumpeloida sen releen väärään kantaan mutta kyllä se siitä sitten kun kaiken tekee kahteen kertaan! :oops: :oops: :oops: :roll:
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

Tiedustelin asennustapaa aikanaan Pilkingtonilta ja siellä oli kaveri, joka tuntui tuntevan Raintronicin ja muut vastaavat anturit hyvin. Suorittivat niillä testejä omissa laseissaan.
Hänen mukaansa asennus tulee tehdä kirkaalle alueelle.
Tosin kyllä täällä joku on saanut anturin pelitttämään myös vihreällä alueella. Lieneekö lasin valmistajan välisiä eroja.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onko tunnistin kokonaan pyyhkijän pyyhitäalueella :?: .
Omassa on ainakin tuo vihriä senverran ylhäällä, jottei nuo viipottimet edes pyyhi sieltä sopivaa aluetta :o .

Siis itsellä peilintakana yläreuna noin 1cm vihreästä alas, ja toimii kuten pitääkin.
Eikä haittaa vaikka on joku solar lasi.
Eli kyseessä on paras laite mitä syysautoiluun on keksitty, toki tuo vois olla aina päällä, jottei tarttis buutata joka startin jälkeen. :)
Kurko
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:On.
Siis paras laite syysautoiluunko :?: .
G-mies
"Ukkomies"

Jeps, kun saisikin sen muistin tyhjenemään... ohjeen mukaan on menty koko ajan. Eli virrat päälle, tihku päälle, virrat ensimmäien pyyhintäkerran aikana 2 kertaa pois ja päälle, sitte 5 sekunnin päästä virrat veks. Nyt on siis muisti tyhjennetty. Uudelleen ohjelmointi taas on saman kuvion mukaan, mutta virrat pois 2 sekunnin jälkeen, kun pyyhkijät ovat saavuttaneet lepoasentonsa. Tämän jälkeenkin tuo pyyhkii 2 sekunnin välein, mutta ehkäpä vielä kokeilen ja katselen. Kyllä sen on toimittava, koska asennuksessa ei ole mitään eroa toimivaan välineeseen.

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kurko
"Hölösuu"

Kannattaa jatkaa, mulla tuo oppi kerrasta tavoille, ja paras laite mitä tolla rahalla saa, :) (noin mukavuuden ja ajoturvallisuuden nähden) :) .
G-mies
"Ukkomies"

Onkos sulla myös tuo tunnistin kokonaan sillä vihreällä alueella? Olen jo harkinnut tunnistimen siirtämistä, mutta on olemassa autoja, joissa tuo tunnistin toimii myös vihreällä alueella, niin miksi ei sitten minulla? Tällä hetkellä olen ottanut Hellan releen irti ja normaali tihkurele on paikoillaan. En tiedä pystyykö tuota laitetta nollaamaan muuten, kuin ohjeiden kanssa(esim. releen irroitus ei nollaa mitään). Nollaus ei vain tunnu onnistuvan, vaikka mitä kokeilisin. Tuossa nollauksessa en ole varma, kun käsketään vääntää virta pois 5 sekunnin kuluttua, niin teenkö sen vasta sitten, kun pyyhkijät on lepoasennossa vai laskenko siitä, kun olen toisen kerran käyttänyt virtoja pois ensimmäisen pyyhkäisykerran aikana. Ei ainakaan ohjeessa puhuta lepoasennon saavuttamisesta, kuin vasta tuossa uudelleen ohjelmointia tehdessä.

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"

Re: Raintronic-ongelma

Korjaus tuohon vuosia sitten kirjoitettuun...

Elikkäs, muistin tyhjennys: virrat päälle, tihku käyntiin ja ensimmäisen pyyhintäkerran aikana renkataan viiksestä tihku pois ja päälle 2 kertaa, sitten virrat veks 5 sekunnin jälkeen. Jostain syystä mulla oli ihan väärä käsitys tuosta virtojen renkkaamisesta, eli avainta ei renkata vaan pyyhinviikseä. Uudelleen ohjelmoinnissa sama homma, mutta virrat veks 2 sekunnin jälkeen. Harmi, kun tämä on jäänyt korjaamatta ja joku on kokeillut noita vääriä ohjeita.

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin