Tere
Mistähän saa lukollisen nokkaketjun 9000 2.3i -91
Olen soitellut ja tuntuu olevan vain niitattavaa mallia ??
ja kun ei ole niittaus laitetta eikä viitti ruveta nokkaketjuun kyllä harjoittelemaankaan niin löytyykö vielä jostain lukollista mallia ??
motonet
2,0/2,3-16V --92 Ketju (jos 126 niv.). . . . . . . . . . . 25-5724 29.80 ???
2,0/2,3-16V 93-- Ketju (jos 130 niv.). . . . . . . . . . . 25-6160 27.80 ???
ja onko 2.3i -91 tosiaan 126 niv olen luullut että se on 130
kiitti vinkeistä
nokkaketju
"niittaus" on ihan yksinkertainen toimenpide: Laitetaan ensiksi ketju paikalleen ja kiinnitysosan urospuoli paikalleen, sitten laitetaan kuparinen? vastakappale paikalleen ja esim. koputellaan vasaralla paikalleen. Sitten kun on tarpeeksi syvällä, hakataan pari kertaa vasaralla niitinpäihin, kun toisella puolella on jotain vastassa esim. metallipala, alasin yms. nyt on ketju niitattu.
Itse tein näin ja lopuksi vielä papukaijapihdeillä puristin niitin päät varmasti tarpeeksi leveiksi, ettei irtoa.
Itse tein näin ja lopuksi vielä papukaijapihdeillä puristin niitin päät varmasti tarpeeksi leveiksi, ettei irtoa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Kannattaa sitten varoa, ettei väännä ketjua sivusuunnassa tarpeettomasti.
Jos ketjun lenkit vääntyvät, siihen jää vaikeammin taipuva kohta, joka sitten joutuu kovemmalle rasitukselle suuremman kitkan vuoksi.
Jos ketjun lenkit vääntyvät, siihen jää vaikeammin taipuva kohta, joka sitten joutuu kovemmalle rasitukselle suuremman kitkan vuoksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Niittaus on joo Yksinkertaista takomista, mutta kyttää sutena digimauserilla ja lopeta heti kun päät on mielestäsi sopivasti turvonneet ( koittaisin jokaisen onnistuneen iskun jälkeen, ettei lenkki jäykisty). Jos taot liikaa lenkistä voi tulla jäykkä ja sitähän ei pois saa, taitaa höylätä ohjureita tehokkaasti.Coltti kirjoitti:"niittaus" on ihan yksinkertainen toimenpide: Laitetaan ensiksi ketju paikalleen ja kiinnitysosan urospuoli paikalleen, sitten laitetaan kuparinen? vastakappale paikalleen ja esim. koputellaan vasaralla paikalleen. Sitten kun on tarpeeksi syvällä, hakataan pari kertaa vasaralla niitinpäihin, kun toisella puolella on jotain vastassa esim. metallipala, alasin yms. nyt on ketju niitattu.
Itse tein näin ja lopuksi vielä papukaijapihdeillä puristin niitin päät varmasti tarpeeksi leveiksi, ettei irtoa.
papukaijapihdeillä ei kyllä mitään tapahdu , ainakaan hallitusti.
on täällä muitakin topickeja joista kandee katsella.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00