Auto on CS vm. 92 Otsikko kertookin kaiken. Vahvistimille olen siis johtoja vetämässä ja johtojen pituudesta(lyhyydestä) johtuen ne olisi hyvä saada vedettyä kuskin puolelta. Ratin alapuolella on ilmeisesti läpivienti? Tuleeko kyseinen reikä akvaarioon vai suoraan konehuoneeseen? Akvaarioon johtoja ei ilmeisesti saa kuin poraamalla reikä seinämään?
Kojetaulun kantta olen myöskin irroittamassa ja tuntuisi olevan vielä kiinni mittariston kohdalla olevalla torxilla. Miten saan mittariston kohdalla olevan torxin auki?
Löytyisiköhän joltakin vaikka kuvaa mistä läpivienti kuskinpuolella tarkemmin löytyy?
sepe2000 kirjoitti:
Kojetaulun kantta olen myöskin irroittamassa ja tuntuisi olevan vielä kiinni mittariston kohdalla olevalla torxilla. Miten saan mittariston kohdalla olevan torxin auki?
Mittariston "lipassa" on torx-ruuvi kanta alaspäin eli se vielä auki, niin sitten varmaan irtoaa.
Jos sinulla on ACC niin muista irroittaa auringonpaisteen tunnistimen johto, ennen kuin nykäiset täysillä
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Polkimien luona on sellanen iso jääkiekon kokoinen lätyskä, jossa pieniä reikiä(ei läpi saakka). Menee suoraan jalkatilasta konetilaan. Jos taas haluat vähän isompaa kaapelia vetää, niin sitten ota akvaarion kansi pois ja katso moottorinohjausyksikön(trionic-boksin) taakse, siellä on myös vaakatasossa kumilätyskä, joka tulee suoraan polkimien yläpuolelle. Omassa projektissani vedin virtakaapelin tätä kautta. Tämän lätyskän saa suht helposti irroitettua reiän tekemistä varten.
Toinen johto on 35neliöinen ja toinen 22neliöinen eli vähän isompi kuin pieni reikä tarvitaan Täytyy tutkailla polkimien yläpuolelle tulevaa läpivientiä huomenna valoisassa, mutta miten saisin helposti johdot akvaarioon?
Johdot saat akvaarioon samasta paikasta, kuin auton oma johtosarjakin menee. Eli siellä reunoissa on sellaset vaahtomuovilla pehmustetut läpivientipaikat. Siitä nätisti pujottamaan vain. Jos sulla on ilmastointi, niin esim ilmastoinnin putket menevät tällaisesta läpiviennistä. Etsit vaan samanlaisen toiselta puolen autoa.
Paljonkohan mulla on tuo kaapelin paksuus... sellaista lähestulkoon peukalon kokoista kuitenkin(mulla ei ole kovin paksut sormet). On siinä läpiviennissä kuitenkin tilaa, kun sitä sormella vaikka kokeilet .
Minkä mittaiset kaapelit sulla on tulossa, sillä muistaakseni omaan -88 vuoden CC tonnariin vedin 6 metriä pitkän 50 neliömillin virtajohdon takaluukusta hantin puolta kynnyslistojen ali tulipellille saakka ja siihen reikä ja kumi tutti ja siitä akulle kuskin puolelle...
Tosin ei se johto vielä ole akussa kiinni kun on projekti kesken, mutta konehuoneen puolella kuitenkin lenkillä, että kyllä se siitä akulle riittää.. Takaluukussa on noin metrin pätkä sitä kaapelia.
Lyhyemmän johdon pituus on siinä 5metrin kieppeillä. Koitin sitä hieman mittailla ja on siinä ja siinä ylettääkö hantin puolelta... Ennemmin pelaisin varman päälle ja laitan kuskin puolelta niin varmasti riittää
G-mies kirjoitti:Jos taas haluat vähän isompaa kaapelia vetää, niin sitten ota akvaarion kansi pois ja katso moottorinohjausyksikön(trionic-boksin) taakse, siellä on myös vaakatasossa kumilätyskä, joka tulee suoraan polkimien yläpuolelle. Omassa projektissani vedin virtakaapelin tätä kautta. Tämän lätyskän saa suht helposti irroitettua reiän tekemistä varten.
Onko tullut tuon kautta kosteutta sisälle? Arveluttaa, koska on akvaarion pohjalla.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Eipä ole tullut kosteutta, sillä tuo kumilätkä on sopivasti korkeampi, kuin ympäristönsä. Ajattelin tiivistää tuon paikan vielä bitumilla kunhan jaksan. Nyt siellä on mustaa eristysteippiä molemmin puolin. Melkoinen vedenpaljous saa tulla, että vesi tuosta sisälle tulee.
sepe2000 kirjoitti:Lyhyemmän johdon pituus on siinä 5metrin kieppeillä. Koitin sitä hieman mittailla ja on siinä ja siinä ylettääkö hantin puolelta... Ennemmin pelaisin varman päälle ja laitan kuskin puolelta niin varmasti riittää
itsellä riitti myös aikanaan 5m naru hanarin puolelta vedettynä juuri takaluukun kulmaan ja n. 10-20cm jäi varaa eli, varmaankin kuskin puolella pärjää 5m johdolla ja hanarille sitten 6m...