penkit
penkit
kommentteja penkkien verhoilu materiaaleista.onko ne nahka verhoilut
ainoa oikea.nää lyyssi penkit on esim. talvella lämpimät miten on nahat.
nahka verhoilu on hienon näköinen mutta miten käytäntö???????????
mulla ei oo ikinä ollu nahka verhoilua saapissa mutta kumpi verhoilu
siihen seuraavaan tonnariin.
ainoa oikea.nää lyyssi penkit on esim. talvella lämpimät miten on nahat.
nahka verhoilu on hienon näköinen mutta miten käytäntö???????????
mulla ei oo ikinä ollu nahka verhoilua saapissa mutta kumpi verhoilu
siihen seuraavaan tonnariin.
lus 25c
mullakin on pentuja jotka kuolaa, kokoajan. mutta olohuoneessa on
noin 25c aina lammintä ja nahka on tosi hyvä myös GGGGGGGGGGGGGG
voimat on koti sofalla hallinassa. mikä se saabiib olis se paras vaihto ehto
kerro siitä ::::::::: kiitos.
noin 25c aina lammintä ja nahka on tosi hyvä myös GGGGGGGGGGGGGG
voimat on koti sofalla hallinassa. mikä se saabiib olis se paras vaihto ehto
kerro siitä ::::::::: kiitos.
On ollut nahkaa ja plyysiä sekä siltä väliltä.
Kyllä menee nahkajakkarat plyyssien ohi 6-0, ei voi mitään.
Kestävät, pestävät, tyylikkäät ja miellyttävät.
Ainoat miinukset, kovalla pakkasella ensimmäiset
30 sek kylmä (jos on ohkasesti housuja jalassa, tietty).
Sekä kesähelteessä musta nahka kun seisoo suorassa auringossa,
lämpiää se melkoisesti. Mutta, näissäkin tapauksissa.
Penkinlämmitin lämmittää, ja taas kuumalla nahka on miellyttävämpi
vaikka hiostaisikin, kuin hiostava ja pers*n tarttuva plyysi.
Rohkenen jopa väittää, että joka muuta sanoo
ei tiedä mistä puhuu (tai on kade
)
Eikä vedetä herneitä, ok
Eli alkuperäiseen kysymykseen, hommaa nahat jos mahdollista.
Sittenpä tiedät. Eroonhan niistä pääsee, ja varmasti saa rahaakin
välissä. Joku vielä "ilmaiseksi" tulee suorittamaan vaihdon tarvittaessa.

Ja kestää muuten hyvin hoidettuna varmasti yhtä kauan kuin plyyssikin.
Samaa nahkaa on käytetty monissa britti-klassikoissa ja jopa yli 30v
nahka voi olla todella siisti ja ehyt oikein pidettynä.
Kyllä menee nahkajakkarat plyyssien ohi 6-0, ei voi mitään.
Kestävät, pestävät, tyylikkäät ja miellyttävät.
Ainoat miinukset, kovalla pakkasella ensimmäiset
30 sek kylmä (jos on ohkasesti housuja jalassa, tietty).
Sekä kesähelteessä musta nahka kun seisoo suorassa auringossa,
lämpiää se melkoisesti. Mutta, näissäkin tapauksissa.
Penkinlämmitin lämmittää, ja taas kuumalla nahka on miellyttävämpi
vaikka hiostaisikin, kuin hiostava ja pers*n tarttuva plyysi.
Rohkenen jopa väittää, että joka muuta sanoo
ei tiedä mistä puhuu (tai on kade

Eikä vedetä herneitä, ok

Eli alkuperäiseen kysymykseen, hommaa nahat jos mahdollista.
Sittenpä tiedät. Eroonhan niistä pääsee, ja varmasti saa rahaakin
välissä. Joku vielä "ilmaiseksi" tulee suorittamaan vaihdon tarvittaessa.
Ja kestää muuten hyvin hoidettuna varmasti yhtä kauan kuin plyyssikin.
Samaa nahkaa on käytetty monissa britti-klassikoissa ja jopa yli 30v
nahka voi olla todella siisti ja ehyt oikein pidettynä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jostain muistan lukeneeni (olikohan peräti tonnarin käyttäjän aapisesta) jotain semmoista, että kulumisjäljet nahkaverhoilussa on jopa jossain määrin haluttu ominaisuus
Enpä oikein noihin Aeron penkkeihin muuta materiaalia voisi kuvitellakaan kuin nahkaa. Onhan ne talven pakkasilla pirun kylmät vähän aikaa ennen kuin lämpiävät, ja kesällä pirun kuumat auton seistyä auringossa, mutta ilmastointi hoitaa senkin ongelman. Suuresti arvostan myös helppoa puhtaanapitoa.

Enpä oikein noihin Aeron penkkeihin muuta materiaalia voisi kuvitellakaan kuin nahkaa. Onhan ne talven pakkasilla pirun kylmät vähän aikaa ennen kuin lämpiävät, ja kesällä pirun kuumat auton seistyä auringossa, mutta ilmastointi hoitaa senkin ongelman. Suuresti arvostan myös helppoa puhtaanapitoa.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Mulla on vähän saman tyylistä venymistä persauksen alla. Taisin pistää pikkasen innokkaasti sitä rasvaa penkkiin. Taitaa olla parasta käsitellä kevyesti ja usein kun että laittaa paljon ja antaa imeytyä ja sitten ylimääräiset pois. Mene ja tiedä.
Mukavuudessa nahat voittaa plyysin vähintään 100-0, emäntä on toisaalta täsmälleen vastakkaista mieltä
Auto tosin ei ole tonnari vaan kokemukset on ng900 ja 93:sta
Mukavuudessa nahat voittaa plyysin vähintään 100-0, emäntä on toisaalta täsmälleen vastakkaista mieltä

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Samalla linjalla.. Kyllä nahkapenkit ovat paremmat. Mun mielestä vielä sähkösäätöiset ovat tukevammat ja paljon paremmin säädettävissä, kuin normipenkit. Joten sellaiset kannattaa ottaa, jos mahdollista.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
penkit
Itselläni on ollut nahkapenkit kahdessa tonnarissa. Jälkimmäisessä oli ensin blyysipenkit kunnessa löysin siistit mustat penkit vaihtoon.
Liukkaus ei haittaa, päinvastoin blyysi tuntui liian karhealta, lienee täysin tottumuskysymys. Nakhapenkki on paremmin muotoiltu ja napakampi, ainakin pitkälle kuljettajalle antaa paremman tuen. Blyysipenkit tuntuivat lähinnä sohvalta siinä nahkojen välissä, sohva kuuluu olohuoneeseen. Kylmyys, kuumuus tai hikoilu ei ole ollut ongelma, lämmitin ja ilmastointi hoitavat homman. G-voimien suhteen napakampi ja paremmin muotoiltu penkki sekä turvavyö varmistavat penkillä pysymisen. En ole kertakaan pudonnut penkiltä
. Puhtaanapidon kannalta nahka on huomattavasti kangasta helpompi ja siistimpi, kokemuksia myös tuulilasirikon siivoamisesta. Kestävyyskin on varmasti riittävä, ei mene ainakaan istumalla puhki.
No niin...., kun on nahkapenkkeihin tottunut, paluuta ei ole.
Minulla on muuten virheettömät tummanharmaat blyysipenkit ylimääräisenä tarvitsijalle.
Liukkaus ei haittaa, päinvastoin blyysi tuntui liian karhealta, lienee täysin tottumuskysymys. Nakhapenkki on paremmin muotoiltu ja napakampi, ainakin pitkälle kuljettajalle antaa paremman tuen. Blyysipenkit tuntuivat lähinnä sohvalta siinä nahkojen välissä, sohva kuuluu olohuoneeseen. Kylmyys, kuumuus tai hikoilu ei ole ollut ongelma, lämmitin ja ilmastointi hoitavat homman. G-voimien suhteen napakampi ja paremmin muotoiltu penkki sekä turvavyö varmistavat penkillä pysymisen. En ole kertakaan pudonnut penkiltä

No niin...., kun on nahkapenkkeihin tottunut, paluuta ei ole.
Minulla on muuten virheettömät tummanharmaat blyysipenkit ylimääräisenä tarvitsijalle.
Re: penkit
Siis tonnarin penkit? Isäukon tonnari kaipaisi kipeästi uusia etupenkkejä, paljonkos pyydät penkeistä?koala kirjoitti:Minulla on muuten virheettömät tummanharmaat blyysipenkit ylimääräisenä tarvitsijalle.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Nahkaaa
En keksi mitään syytä miksi pitäisi tyytyä plyyseihin...
Exlusiivinen fiilinki jo pelkästä tuoksusta
Helppo pyörähtää pois autosta
Pölyhaitat (jos esim allergikkoja) minimaaliset
Lian irroituksen helppous
Säännöllisellä hoidolla kestävyys aivan eri luokkaa
Kylmät aamut hoituu lämmittimellä
Ja kuuman kesäpäivän (nyt en malta olla sanomatta ;!) haitat poistuvat kun tuplalaseissa on keskelle laminoitu infrapunasuoja kalvot ja kattoluukuun on upotettu aurinkokennoja jotka ominpäin kierrättävät sisäilmaa aina paahteessa....
Exlusiivinen fiilinki jo pelkästä tuoksusta
Helppo pyörähtää pois autosta
Pölyhaitat (jos esim allergikkoja) minimaaliset
Lian irroituksen helppous
Säännöllisellä hoidolla kestävyys aivan eri luokkaa
Kylmät aamut hoituu lämmittimellä
Ja kuuman kesäpäivän (nyt en malta olla sanomatta ;!) haitat poistuvat kun tuplalaseissa on keskelle laminoitu infrapunasuoja kalvot ja kattoluukuun on upotettu aurinkokennoja jotka ominpäin kierrättävät sisäilmaa aina paahteessa....

-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Re: Nahkaaa
Öö, tuota JanMac kuuleJanMac kirjoitti:Ja kuuman kesäpäivän (nyt en malta olla sanomatta ;!) haitat poistuvat kun tuplalaseissa on keskelle laminoitu infrapunasuoja kalvot ja kattoluukuun on upotettu aurinkokennoja jotka ominpäin kierrättävät sisäilmaa aina paahteessa....




R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Kaivetaanpa tämä aihe jälleen esille.
Tuli mieleen, kun otin satkun ajoon talven jäljiltä.
Eli kuvassa satkun alkuperäiset nahkat. Ajettu 270tkm
ja ikää rapiat 13 vuotta.

Mun mielestä vielä erittäin siistissä kunnossa. Kuskin istuimessa pientä
venymistä, mutta tuo löysyys johtuu myös osittain pehmusteiden väsymisestä. Ei ole reikiä eikä halkeamia, ainoastaan kuskin penkissä
tuo vasen reuna on hieman kulunut.
Eli kyllä ne aika hyvin säilyy jos niistä huolta jaksaa pitää.
Tuli mieleen, kun otin satkun ajoon talven jäljiltä.
Eli kuvassa satkun alkuperäiset nahkat. Ajettu 270tkm
ja ikää rapiat 13 vuotta.
Mun mielestä vielä erittäin siistissä kunnossa. Kuskin istuimessa pientä
venymistä, mutta tuo löysyys johtuu myös osittain pehmusteiden väsymisestä. Ei ole reikiä eikä halkeamia, ainoastaan kuskin penkissä
tuo vasen reuna on hieman kulunut.
Eli kyllä ne aika hyvin säilyy jos niistä huolta jaksaa pitää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red