Jakopään remppaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Jakopään remppaa

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Tarkoituksena olisi tässä joskus vaihtaa jakopäänketju. Mitähän muuta kannattas laittaa samalla? Kampuran stefa on uusi. Millähän tavalla nuo nokka-akselien ketjupyörät kuluu...oisko syytä vaihtaa? Koneella päästelty ~300tkm. Tuosta ketjusta vielä et mistä saa laadukkaan ketjun jossa ei ole "made in haistavittu maa" merkintää. Saban tiskillä tietysti monta satasta maksaa 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Osta suosiolla PCS:ltä jakopäänremppausarja. Maksaa joku 200e ja sisältää ketjun, nokkapyörät, kampiakselin pyörän, kiristimen ja venakopan laahaimet sekä ohjurin. Nin ja tietty kiristimen tiivisteen =) Siinä samalla ku tota remppaa, niin poistaa tasapainoketjun, luonnollisesti uus jakokopan tiiviste, öljypumpun tarkistus ja O-renkaan sekä sisemmän tiivisteen vaihto. Itse laittaisin samalla ähellyksellä vielä öljypohjan tiivisteen uusiks, siinä samalla sitten öljypumpun imuputken tiiviste ja öljypohjan/jakokopan välinen imuputken tiiviste.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

jpjk kirjoitti:Siinä samalla ku tota remppaa, niin poistaa tasapainoketjun, luonnollisesti uus jakokopan tiiviste, öljypumpun tarkistus ja O-renkaan sekä sisemmän tiivisteen vaihto. Itse laittaisin samalla ähellyksellä vielä öljypohjan tiivisteen uusiks, siinä samalla sitten öljypumpun imuputken tiiviste ja öljypohjan/jakokopan välinen imuputken tiiviste.
Muuten hyvä mutta tuossa b202:ssa _ei_ ole tasapainohiluja. Ja vaikka olisikin, niin en niitä lähtisi poistamaan, osat maksaa suunnilleen saman verran kuin jakohilutkin ja samalla vaivalla ne vaihtaa. Onni on tärinätön kone.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Totta, empäs tuota huomannut katsoa. No on se silti tuplahinta remontille, jos ne sieltä remppaa samalla. Eipä toi omakaan ole tärissyt yhtää enempää, vaikka ketjun poistin. Tietty jos meinaa pidempään autoa pitää, niin sitten kannattaa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Jeps...kiitoksia. Mitenkäs tekis tuon kannen kanssa? Tällä hetkellä tuossa 2,0L myllyssä on 2,3 kansi kiinni. Tuo kansi päästelee jo ääntä siihen malliin että pitää ehkäpä koneistamolla käyttää. Minulla on myös 2,0L turbon kansi joka ei ääniä päästele. Tuoko tuo 2,3 kansi kuinka paljon lisätehoja autoon vai onko viisainta vaihtaa tuo 2,0L kansi paikoilleen? Tuon jakopään korjaussetin voisi ostaakin...taitaa olla asiallinen paketti.
Saab 9-5 2,0t -1999
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mikäs tuossa kannessa niin kovin ääntä pitää? ajettu kenties joakus ilman öljyjä ja nokkapukit väljät? ei itsellä ole tullut vastaan että kansi ikinä olisi ääntä pitänyt, paininkupit joskus kyllä aika reippaasti napsuttavat...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

En osaa varmaksi sanoa...ääni tulee enemmän tuolta jakopäänpuolelta. Ajattelen että öljyt ei kunnolla kierrä kun edellinen omistaja on vetänyt ison öljynlauhduttimen ja voi olla nuo putket vähän liian suuret niin ei paineet riitä. En tiedä tarkemmin. Millähän tavalla tuo huohotusletku vaikuttaa kun ei ole alipaineen alaisena kun on filtterin päässä vapaana 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

periaatteessahan sen ison öljyn jäähdyttimen vaan pitäisi öljyn paineita parantaa kun vastusta vähemmän kuin vanhassa pienessä...
minkä moista ääntä se pitää? olisiko ketjun ohjaimet ja/tai ketju kuluneet?

imusarjaan menevän pikkuletkun kautta pääsääntöinen huohotus tapahtuu, siellä kun useimmiten on isompi alipaine, ison letkun kautta vaan kun turbossa paine.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Ääni on vähän ku joku diesel auto mut pikusen kovempi kalkatus. Kannesta se aika varmana tulee...alakerran laakerit on uusittu. Onko noi 2,3 kannet aina semmosia paskoja mitkä porsii ku vähän kengittää? Oisko viisaampi laittaa 2,0L kansi?
Saab 9-5 2,0t -1999
Vastaa Viestiin